Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Стук клапана: принцип роботи, характеристика, причини появи стуку, діагностика і способи усунення проблеми


Опубликованно 30.08.2018 00:08

Стук клапана: принцип роботи, характеристика, причини появи стуку, діагностика і способи усунення проблеми

Газорозподільний механізм – невід'ємна складова будь-якого двигуна внутрішнього згоряння. Система ГРМ включає в себе кілька елементів, у тому числі і клапани. Ці деталі сприяють впуску горючої суміші і подальшого випуску газів з камери згорання. На справному двигуні клапани не повинні видавати будь-яких звуків. Але що робити, якщо з'явився стукіт клапанів? Причини такого явища і методи усунення несправності – далі в нашій статті. Коротка характеристика і принцип роботи

Клапани в ДВС служать для подачі суміші палива і повітря, а також для випуску відпрацьованих газів. Складається клапан з стрижня і тарілки. Знаходяться елементи в ГБЦ. Всього клапанів може бути два (іноді чотири). Впускний і випускний. Для кращого наповнення циліндрів діаметр першого завжди більше. Відкривається клапан завдяки кулачкам розподільного валу.

Останній обертається від колінчастого вала за допомогою ланцюга або ременя. Також на сучасних ДВЗ застосовані гидрокомпенсаторы, які реалізують оптимальний тепловий зазор клапанів у всіх положеннях. Завдяки цьому забезпечується м'якість роботи і менший шум. Чому з'являється стукіт

Головна причина – це збільшений зазор між важелем і кулачком розподільного валу. У такій ситуації кулачок буде стукати про рокер. На холостих обертах буде чутний характерний металевий цокіт. Чим більше цей зазор, тим сильніше звук і тим істотніше зношуються елементи ГРМ.

Недостатній зазор теж шкодить двигуну. У такому разі клапани «затиснуті» і можуть закриватися не до кінця. Через деякий час такий двигун може перегрітися, при цьому знижується компресія і потужність. Ще одна причина стукіт клапанів двигуна – детонація. Це свого роду мікровибух, при якому вогняна хвиля б'є стінки циліндрів. У результаті може відбуватися стукіт клапанів. Серед ознак детонації також варто відзначити зниження потужності ДВЗ, перегрів, чорний дим з вихлопної труби, підвищені вібрації силового агрегату. Чому гидрокомпенсаторы виходять з ладу?

Це може відбуватися з кількох причин: Природний знос. Зазвичай такі елементи приходять в непридатність на пробігу в 200 тисяч кілометрів. Використання неякісного масла або олії неналежної в'язкості. Такий продукт повинен відповідати всім стандартам. В іншому випадку може з'явитися стукіт клапанів, так як гідрокомпенсатор не буде справлятися зі своїм завданням. Засмічення головки або масляних каналів плунжера. Це відбувається при несвоєчасній заміні масляного фільтра. У результаті знижується тиск, мастило не надходить у систему, іноді плунжер заклинює в корпусі і гідрокомпенсатор повністю перестає працювати. Таку проблему можна вирішити шляхом промивання гидрокомпенсатора.

Якщо стукає на гарячу

Якщо з'являється стукіт клапанів на гарячу, в чому може бути причина? Найчастіше це трапляється із-за низького тиску масла на високих оборотах. Таке може статися як з впускним, так і з випускним елементом. Стукіт клапанів на холодну

У такій ситуації причина полягає в зносі штовхача. Він може забруднитися, в ньому могла статися текти. Як результат, здійснюється неповна подача масла в клапани. Якщо ж тиск масла в порядку, треба перевірити зазори. Це можна зробити за допомогою спеціальних щупів. Такий інструмент читач може побачити на фото в статті.

Один з щупів встановлюється між кулачком і штовхачем (або між коромислом і штоком, в залежності від розташування розподільного вала) і заміряється зазор. Для кожного автомобіля цей параметр індивідуальний. Двигун застукав у дорозі

Якщо мотор раптово почав видавати цокіт в дорозі, в першу чергу потрібно перевірити рівень масла. Якщо він буде недостатнім, навіть при справному насосі не буде забезпечуватися нормальна мастило всіх елементів. Рівень завжди повинен бути не нижче середини.

Потрібно з'ясувати, чи підсилюється стукіт клапанів під навантаженням і по мірі збільшення швидкості. Якщо це так, швидше за все, в двигуні зношені підшипники колінчастого вала. Ще стукіт може виникати відразу після заправки. Це говорить про неякісному паливі. Зазвичай такі стуки носять згасаючий характер, вони не смертельні для двигуна. Але надалі краще змінити заправку. Як виправити стукіт клапанів? В залежності від конструкції механізму ГРМ, на кожен циліндр в двигуні може припадати по два або чотири клапана. Одні виконують запуск горючої суміші, інші виводять гази. Так як елементи працюють при високих температурах, вони можуть розширюватися. Отже, зазор буде змінюватися. Якщо клапани відрегульовані неправильно, це призводить до швидкого зносу елементів ГРМ і до втрати продуктивності ДВС в цілому. При збільшеному зазорі буде неповне відкриття клапанів. При недостатньому вони будуть підгоряти разом з сідлами.

Якщо в ДВС немає гідрокомпенсаторів, фахівці рекомендують виконувати раз в 25 тисяч кілометрів регулювання зазорів клапанів. Також для коректної роботи такі елементи слід чистити. При експлуатації клапани обростають нагаром. Він заважає їм працювати в нормальних положеннях. Якщо зазор буде оптимальним, а клапани чистими, автомобіль буде стабільно працювати і не перевитрачати паливо.

Як відрегулювати тепловий зазор?

Розглянемо, як усунути на автомобілі ВАЗ стукіт клапана. Для цього буде потрібно стандартний набір головок і ріжкових ключів, а також щуп товщиною 0,15 міліметрів. Робота по налаштуванню зазорів виконується в такій послідовності: Включають нейтральну передачу і встановлюють під заднє колесо упор. Чекають, поки двигун охолоне до температури 20 градусів. За допомогою ключа на 10 відкручують всі болти кріплення клапанної кришки. Встановлюють по мітках шків колінчастого валу. Мітка распредвала буде знаходитися навпроти стрілки на клапанній кришці. Виставляють щупом зазор на шостому і восьмому клапані. Відлік виробляють від радіатора. Колінчастий вал прокручують на половину обороту. Виконують налаштування четвертого та сьомого клапана. Колінвал знову прокручують на половину обороту. Регулюють зазор першого і третього клапана. Після цього налаштовують другий і п'ятий клапан.

По закінченню процедури потрібно перевірити всі зазори. Також відзначимо, що при затягуванні контргайок зазор буде зменшуватися. Не можна допускати, щоб клапан був затиснутим. Щуп повинен переміщатися з легким тертям, без зусиль. Висновок

Отже, ми з'ясували, чому відбувається стукіт клапана. Може бути кілька причин цього явища. Але в основному стукіт клапана з'являється з-за неправильного зазору. У разі, якщо мотор оснащений гидрокомпенсаторами, цілком ймовірно, що вони забилися і вийшли з ладу. Регулювати клапани на таких моторах не потрібно – достатньо просто замінити зношений гідрокомпенсатор. Автор: Михайло 17 Серпня, 2018



Категория: Автотехника