Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

ВАЗ-2106: настроювання клапанів. Покрокова інструкція та порядок


Опубликованно 14.12.2018 01:08

ВАЗ-2106: настроювання клапанів. Покрокова інструкція та порядок

Щоб двигун працював безперебійно, потрібна злагоджена робота усіх його вузлів і систем. Один з явних симптомів несправності – це характерні стуки в районі клапанної кришки, велика витрата палива, зниження потужності. Одна з причин такої роботи двигуна – порушення в роботі клапанного механізму. Щоб відновити нормальну роботу мотора, потрібна настройка клапанів на Вазі-2106. Більшість автовласників воліють вирішувати будь-які проблеми з автомобілем на СТО, але якщо регулювати клапани своїми руками, можна заощадити пристойну суму грошей, тим більше що сама процедура налаштування не складна і не потребує спеціальних знань. Навіщо налаштовувати клапани?

Незважаючи на те що випуск автомобілів ВАЗ-2106 давно припинено, двигуни все одно до цих пір можна вважати конструктивно складними. Від того, наскільки чітко працює силовий агрегат, залежить комфорт експлуатації авто в цілому.

Зі шкільного курсу фізики відомо, що будь-які тверді тіла при нагріванні до певної температури серйозно змінюють свої лінійні параметри. Простіше кажучи, лінійні розміри збільшуються. Постійні перепади температур призводять до зміни розмірів деталей. У першу чергу це відноситься до всіх елементів механізму ГРМ. Газорозподільний механізм у Вазі-2106 має досить складний пристрій. Одними з головних елементів є самі клапани. Вони перекривають доступ впускного і випускного вікон ГБЦ. Чим більш щільно виконується закриття клапана, тим краще буде працювати мотор.

Уявімо, що кожна деталь в ГБЦ, поки вона холодна, точно підігнана і знаходиться в заводських нормах. По мірі нагрівання всі деталі почнуть змінювати розміри. Більше всіх елементів подовжується шток клапана. Якщо регламентований заводом-виробником теплової зазор відсутній, клапан не зможе щільно перекривати вікно. Інженери розрахували, що для нормальної роботи двигуна між робочою частиною распредвала і коромислом необхідний зазор 0,15 мм.

Настроювання клапанів на Вазі-2106 необхідна, щоб мотор стійкіше працював в будь-яких режимах і в будь-якому діапазоні оборотів. З-за неправильної установки зазори, які обов'язково повинні бути між клапаном і кулачком розподільного валу, порушуються. Це зазвичай призводить до того, що клапани надмірно відкриваються. Як наслідок, циліндр розгерметизується. Розгерметизація, крім підвищеної витрати і зниження потужності, також негативно впливає на ресурс силового агрегату. Як працюють погано налаштовані клапани?

В даному випадку робота клапанного механізму серйозно порушується. Клапани відкриватимуться або більше необхідного, або постійно будуть закриті. Герметизація циліндра в цьому випадку відсутній. При цьому власник автомобіля буде чути характерні стуки з-під клапанної кришки. Це сигнал до того, що необхідно зайнятися регулюванням зазорів клапанів. Ми детально розглянемо, як виконується цей процес. Підготовчі роботи

Необхідно враховувати, що виконується настроювання клапанів на Вазі-2106 своїми руками вимагає певних тимчасових витрат. Також при цьому потрібно розуміти процес. Є певні алгоритми, що дозволяють реалізувати дану задачу швидко й без помилок. Для початку потрібно встановити машину на рівній ділянці і подбати про вільний доступ до двигуна. Перед початком робіт необхідно, щоб мотор був холодним.

Для роботи знадобляться гайкові ключі, набір щупів, ключі для обертання колінчастого вала, набір викруток, прокладка клапанної кришки.

Розбирання двигуна включає в себе демонтаж повітряного фільтра, демонтаж всіх патрубків, які приєднані до кришки повітряного фільтра, зняття троса підсосу і тяги акселератора. Також необхідно зняти кришку ГБЦ. Рекомендується також демонтувати і кришку трамблера, щоб працювати було зручніше.

На шківі розподільного валу нанесені мітки. Колінвал потрібно повертати до моменту збігу міток. Це положення буде говорити про те, що почався такт стиснення в 4-му циліндрі двигуна. Порядок регулювання

Є суворий порядок настройки клапанів ВАЗа-2106, і його слід обов'язково дотримуватися в ході процедури. Початкове положення – мітки повністю збігаються. У цьому положенні можна налаштовувати 6 і 8 клапани. Якщо повернути колінчастий вал двигуна ще на 180 градусів, тоді можливо буде регулювати 4-й і 7-й. Якщо обертати вал на 360 градусів, відкриється доступ для налаштування 1-го і 3-го клапана. Потім, провернувши на 540 градусів, можна відкрити 5-ї і 2-ї клапани.

Щоб зробити процес настроювання клапанів ВАЗа-2106 зручніше, досвідчені автолюбителі і фахівці роблять на шківі колінчастого вала свої мітки. Найчастіше шків ділиться на дві частини, а відмітка робиться навпаки заводський. Регулювання

Тепер перейдемо безпосередньо до робіт по регулюванню. За час експлуатації автомобілів цієї моделі вдалося розробити алгоритм, що дозволяє навіть новачкам налаштувати клапани. Для зручності наведемо покрокову інструкцію настройки клапанів на Вазі-2106.

Коли положення колінчастого валу по мітках збережено, потрібно перевірити тепловий зазор кулачків 8 і 6 на розподільному валу. Важливий фактор – це те, що зазор вважається від мітки-зірочки, яка ближче до лобового скла. Від цього кулачка слід відраховувати. Потім під розподільний вал вище рокера встановлюють вимірювальний щуп. Якщо він вільно проходить, ослабляють гайку того рокера, де виконуються вимірювання. Щоб виключити ризик прокрутки, ослабляють гайку на 13. Потім затягують гайку на 17 і знову вимірюють зазор. Потрібно отримати такий результат, коли щуп туго проходить в зазор і при цьому не гнеться. Коли результату вдалося досягти, переходять до наступного кулачку.

Потім прокручують колінчастий вал двигуна. Мітки повинні зайняти положення 9 годин. При цьому мітка на зірочці повинна збігатися з тією, що на шківі колінчастого вала. Регулюють 4-й і 7-й кулачки. Процес налаштування проводиться аналогічно регулюванню 8-го і 6-го кулачка.

Далі прокручують колінчастий вал на 180 градусів. Мітка на зірочці займе положення 6 годин. На шківі колінчастого вала є мітка. Вона має збігатися з тією, що на зірку. Дане положення дозволяє відрегулювати 1-й і 3-й кулачки. Повертаючи колінчастий вал до положення мітки на 3 години, відкриваємо доступ для регулювання 5-го та 2-го кулачків.

На останньому кроці двигун прокручується стартером. Після здійснюється контроль всіх зазорів. Якщо зазори в нормі, тоді всі гайки затягують і збирають усі демонтовані елементи. Про ланцюга

Перед початком робіт по налаштуванню зазорів клапанів приділяють особливу увагу ланцюга ГРМ. Потрібно ретельно оглянути її – вона повинна бути встановлена вірно. Також потрібно переконатися, що ланцюг досить натягнута.

Про вибір щупів

Нерівномірні стуки в зоні верхній частині кришки клапанного механізму говорять про збільшених зазорах. По інструкції настройки клапанів ВАЗа-2106, їх можна відрегулювати. Змінюють зазори із застосуванням спеціальних щупів для класичних моделей ВАЗ. Дані щупи мають велику ширину. Стандартний набір щупів вузький і не може перекривати весь зазор по ширині в зоні роботи натискних важелів і кулачків розподільного валу. Це не дозволить точно визначити, коректна величина зазору. На чохлі, в якому продається щуп, є схема по регулюванню клапанів у вигляді зручної таблиці. Висновок

Правильно відрегульовані клапани – це зниження шуму при роботі мотора, максимальна віддача потужності і економія палива. Щоб досягти і потім підтримувати максимальні експлуатаційні характеристики, передбачені виробником, настроювання клапанів і запалювання на Вазі-2106 повинна виконуватися один раз в 15 000 км. Автор: Афанасьєв Юрій 30 Жовтня, 2018



Категория: Автотехника