Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Низькі обороти холостого ходу на прогрітому двигуні: причини і методи розв'язання несправності


Опубликованно 05.12.2018 02:52

Низькі обороти холостого ходу на прогрітому двигуні: причини і методи розв'язання несправності

Багато власників інжекторних автомобілів могли спостерігати ефекти, коли на холостому ходу (ХХ) раптом падають обороти. Особливо часто це явище відбувається, коли двигун прогрітий до робочих температур. Іноді обороти падають настільки низько, що мотор глухне. Давайте розберемося, що може провокувати низькі оберти холостого ходу на прогрітому двигуні, а також дізнаємося, чому вони падають. Дана інформація буде корисна кожному. Витоки нестабільної роботи двигуна на ХХ

Як буде складатися картина, якщо блок управління не отримає дані про кількість і обсяг споживаного повітря? Так, наприклад, реакція датчика дросельної заслінки буде наступною – частота обертів спочатку виросте, а потім паливна суміш почне бідніти, внаслідок чого і встановляться низькі обороти на гарячому двигуні. Причина цього одна – зменшилася кількість споживаного двигуном повітря.

Однак трапляється й навпаки – паливна суміш збагачується, і двигун знову починає набирати обертів. Такі цикли можуть чергуватися нескінченно, це плаваючі обороти. Особливо актуальна проблема низьких оборотів холостого ходу на прогрітому двигуні взимку.

На деяких автомобілях події можуть розвиватися і по-іншому – обороти ростуть, наприклад, до 2000 об/хв, так і залишаються. Причина в тому, що інжектор впорскує підвищені порції палива. Кількість повітря не зростає, в противному разі двигун зміг би підняти обороти і до 3 тисяч, правда, потім все одно б почав глухнути. Якість палива

Коли падають оберти холостого ходу на прогрітому двигуні, не варто скидати з рахунків паливо. Можливо, що проблема не пов'язана з електронікою, датчиками або виконавчими механізмами. Може бути, вся справа в тому, що водій заправляє більш низькооктановий бензин, а ЕБУ розраховане на високооктанові марки. Звідси і збіднена суміш, тому блоку управління нічого не залишається, як працювати так. Можливі причини

Отже, через що виникає ця проблема? Одні з найбільш вразливих ланок в інжекторних двигунах – це датчики. Один з елементів, який безпосередньо впливає на роботу двигуна і його якість, – це датчик холостого ходу. Найчастіше знайти його можна близько дросельної заслінки. Це кроковий електродвигун з конусною запірною голкою. Коли дросель закритий, повітря потрапляє в обхід заслінки по каналу холостого ходу, що перекривається голкою.

Ще один винуватець того, що дуже низькі оберти на холостому ходу, – це ДМРВ (датчик масової витрати повітря). Повітря – другий важливий компонент для приготування паливної суміші після бензину. Тому якщо суміш достатньо бідна, то великим оборотом взятися нізвідки.

Коли в роботі системи виникають збої, то ЕБУ не може правильно підібрати і розрахувати пропорції паливної суміші в режимі ХХ. В результаті робота двигуна буде нестабільною, обороти почнуть падати і підніматися.

Менш поширеною проблемою низьких оборотів холостого ходу на прогрітому двигуні може бути неправильна робота системи EGR, а точніше її клапана. Елемент встановлений у впускному колекторі і його функція – вивід відпрацьованих газів. Це не що інше, як клапан картерних газів. Періодично датчик необхідно очищати.

Не зайвим буде також переконатися у відсутності підсосу повітря в системі і перевірити, у якому стані знаходиться дросельна заслінка. Часто проблема низьких оборотів може бути пов'язана з брудною заслінкою або механічними її пошкодженнями, деформаціями. Нерідко трапляється, що по тим або іншим причинам заслінка заклинює – звідси й ще одна причина низьких оборотів.

Чому помирають датчики?

Фахівці виділяють дві причини низьких оборотів холостого ходу. Одна з них пов'язана з низькою якістю палива. Найчастіше занижене октанове число не тільки дуже сильно забруднює робочу поверхню датчика, а також може стати причиною різних порушень в роботі електронних блоків.

Крім того, нерідко датчики виходять з ладу по причині банального браку або перевищення ресурсу роботи. Недорогі датчики цілком можуть виявитися низькоякісними або бракованими. Ось чому низькі оберти холостого ходу з'являються на авто. Як виключити підсмоктування повітря?

Для того, щоб виключити або підтвердити підсмоктування в систему зайвого неврахованого повітря, перевіряють герметичність системи подачі повітря.

Для цього можна зняти повітряний патрубок і подути в нього з компресора або насоса. Шланг можна помістити у воду. Так вийде виявити тріщини та інші дефекти. Як перевірити датчик холостого ходу?

Щоб перевірити працездатність датчика, рекомендується використовувати мультиметр. Процедура перевірки дуже проста. Замінюють опір між контактами в колодці датчика. При цьому важливо, щоб запалювання було включеним. Опір між різними парами контактів повинно бути в межах від 39,5 до 81 Ом. Якщо в ході вимірів мультиметр видає інші свідчення, тоді слід замінити датчик. Перевіряємо ДМРВ

Отже, спершу для перевірки датчика масового витрати повітря включають запалювання. Мультиметром потрібно перевірити напругу. Заміряють його між контактами з зеленим і жовтим дротом. На різних автомобілях напруга може змінюватися від 0,9 до 1,2 Ст. Можна визначити вихід датчика масового витрати повітря з ладу і по зовнішньому вигляду свічок – чорний вугільний нагар говорить про те, що його краще замінити.

Як очистити регулятор холостого ходу (РХХ)?

Коли є проблема низьких оборотів холостого ходу на прогрітому двигуні, в деяких випадках її можна усунути промиванням ДХХ. Для цього знеструмлюють автомобіль. Регулятор розташований на дросельному сайті, нижче ДПДЗ (датчика положення дросельної заслінки). Треба підготувати чисте ганчір'я, викрутку, рідина в аерозольному балончику – це може бути будь-який засіб для чищення карбюраторів або інжекторів.

Чистка починається з демонтажу – для зняття відкрутити кріпильні гвинти. Іноді зустрічаються і болти. Після того як датчик вдалося вийняти з його посадкового місця, можна розпочати процес очищення. Роботу здійснюють за допомогою дрантя, обробленої рідиною з балончика.

Необхідно також побризкати з балончика на голку. Остання на різних моделях авто може бути як металевими, так і пластиковими. Очищувач не зіпсує пластик. Але рідина не повинна потрапити під пружину. Якщо це все-таки сталося, то рекомендується якомога швидше продути датчик стисненим повітрям. Якщо цього не зробити, то рідина вимиє внутрішню мастило, що стане причиною повного виходу РХХ з ладу. Висновок

Як видно, провокувати низькі оберти двигуна на холостому ходу можуть лише декілька датчиків. Але навіть один невеликий елемент може істотно зіпсувати життя власнику автомобіля, особливо якщо обороти падають не завжди. Але це не проблема, адже вирішити дане питання можна легко, без великих капіталовкладень. Автор: Афанасьєв Юрій 22 Вересня, 2018


banner14

Категория: Автотехника