Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Регулювання клапанів "Лади-Гранти" своїми руками


Опубликованно 25.11.2018 04:52

Регулювання клапанів

Купуючи вітчизняний автомобіль, власник повинен розуміти, що доведеться його обслуговувати. Поряд з регулярною заміною мастил, інших технічних рідин і фільтрів доведеться займатися і іншими операціями. Давайте подивимося, як виконується регулювання клапанів «Лади-Гранти». Це відповідальна процедура, але при грамотному підході її можна виконати в гаражі своїми руками. Навіщо регулювати?

В ГРМ інженери передбачили зазор між кулачком на розподільчому валу і стрижнем клапана. При надмірному зазорі клапан не зможе відкритися повністю. Якщо він буде занадто малий, то клапан не закриється. Ця відстань необхідна для компенсації теплових розширень. Наявність теплового зазору дозволяє підвищити термін служби клапана. Крім того, правильно налаштовані зазори дозволять економити паливо.

Головка на впускному клапані в процесі роботи двигуна може легко нагріватися до температури 400 градусів. Випускні ще більш гарячі – їх температура може досягати навіть 900 градусів. При цьому колір елементів стає темно-вишневим.

Коли теплові зазори клапанів відрегульовані правильно, то двигун працює тихо. Якщо ж вони далекі від рекомендованих, то гучність роботи буде вище. Також виявляється значний вплив на окремі відповідальні деталі у вузлі газорозподільного механізму. Як часто перевіряти зазори?

"АвтоВАЗ" рекомендує виконувати перевірку через кожні 30 тисяч кілометрів пробігу. Інструкція з перевірки додається до автомобіля - процес детально описано в технічному керівництві. Ознаки необхідності регулювання

Зазвичай без демонтажу виміряти зазори не представляється можливим. Тоді як же зрозуміти, що необхідна регулювання клапанів «Лади-Гранти»? Досвідчені автовласники визначають цю необхідність за допомогою слуху – двигун в процесі роботи буде стукати клапанами. Це добре чутно. Крім того, знизиться ефективність роботи мотора. Якщо ці ознаки є, значить, необхідно запастися інструментом, часом і починати роботу. Необхідний інструмент

Для регулювання клапанів "Лади-Гранти" своїми руками знадобиться наступний набір інструментів. Обов'язково слід придбати пристосування для стиснення клапанних пружин, а також набір вимірювальних плоских щупів. Додатково варто знайти пінцет. Для демонтажу клапанної кришки знадобиться ключ або головка на 17, головки на 8, 10, а також ключ на 8. Далі слід підготувати викрутку та плоскогубці. Маючи такий набір інструментів, можна приступати до налаштування клапанного механізму. Дана операція займе кілька годин часу. Наявність оглядової ями необов'язково.

Порядок регулювання

Коли весь інструмент зібраний, можна починати роботи. Але передусім необхідно ознайомитися з рекомендаціями. Обов'язково потрібно пам'ятати, що вимірюють теплові зазори тільки на холодному двигуні. Кращі результати вимірювань можна отримати, якщо температура в гаражі або на вулиці буде більше 20 градусів.

Виміри виконуються щупами, які встановлюють між шайбою регулювання штовхача і кулачком на розподільному валу. Для автомобілів "Лада Гранта" номінальний розмір зазорів для впускних клапанів становить 0,2 мм. Для випускних - 0,35 мм

Регулювання клапанів "Лади-Гранти" здійснюється монтажем регулювальних шайб – вони бувають різних розмірів. Шайби з ремонтного комплекту мають розмір від 3 до 4,5 мм в товщину, а крок становить 0,05 мм. Демонтаж захисту

Першим ділом потрібно демонтувати захист двигуна (якщо вона є). Важлива в даному випадку права частина її. Для цього відвертають два болта, на яких утримується задня частина захисту з правого боку. Потім відвертають середню частину кріплення захисту також з правого боку.

Тепер вистачає простору для демонтажу правої сторони захисту. Залишається відкрутити два гвинти з правого боку. Далі захист зніметься. Зняття клапанної кришки

Спочатку послаблюють хомути, утримують патрубки і шланги охолоджуючої системи. Далі патрубки від'єднують від штуцерів. Кришка механізму газорозподілу утримується за рахунок двох гайок – їх слід відкрутити. Під гайками встановлені шайби і втулки – їх потрібно видалити.

Потім кришку можна сміливо знімати. Якщо гумові втулки залишилися в клапанної кришці, то бажано видалити їх за допомогою викрутки. Також видаляють і стару прокладку кришки головки блоку циліндрів. Установка поршня у ВМТ

Відключають мінус акумулятора. Потім важіль КПП встановлюють в нейтральне положення, а сама машина фіксується за допомогою противідкатних упорів. Потім відвертають болти, що утримують кожух ГРМ в передній частині, їх всього три. Кожух обережно демонтують, щоб не пошкодити знаходяться поруч дроти. Для повороту колінчастого вала знадобиться спеціальний ключ – крутити потрібно саме шків приводу генератора. Мітки на шківі розподільного валу і на задньому кожусі ременя приводу двигуна повинні збігатися. Для правильного регулювання клапанів на "Ладі-Грант" це важливо.

Додатково можна витягнути заглушку, встановлену в картері зчеплення, і переконатися, що підписи збігаються. Якщо ж отримати збіг міток не вдалося, тоді ремінь ГРМ встановлюють у правильне положення.

Регулювання клапанів

Тепер можна перейти безпосередньо до самої процедури регулювання клапанів "Лади-Гранти". Беруть щуп і проводять заміри існуючих зазорів. Першими рекомендуються перевіряти зазори саме в тих кулачках, які дивляться вгору від штовхача. Це четвертий, шостий, сьомий і восьмий клапани. Після зроблених вимірів буде інформація, по якій і буде прийматися рішення про те, чи потрібно міняти регулювальну шайбу. Якщо на окремих клапанах зазори в межах норми, тоді там нічого регулювати не потрібно. Результати вимірів краще зафіксувати на папері.

Щоб власникам, які обслуговують авто самостійно, було простіше в процесі регулювання клапанів, на "Ладі-Грант" 8-клапанною "АвтоВАЗ" зробив у штовхачі спеціальні пази. Вони повинні полегшити процес демонтажу регулювальних шайб. Цей паз провертають викруткою так, щоб шайба зручно поддевалась і знімалася.

Далі за допомогою спеціального обрізаного для клапанних пружин буде проведена наступна операція. Інструмент встановлюють на шпильки кришки ГБЦ. Коли інструмент встановлено, що на нього тиснуть і вдавлюють штовхач потрібного клапана. Потім між розподільним валом і штовхачем встановлюють фіксатор.

Викруткою піддягають шайбу і витягують деталь з її місця у штовхачі. Фахівці рекомендують застосовувати для діставання і утримання шайб пінцет. Товщину знятої тільки що шайби краще зафіксувати на папері. Товщина зазвичай вказана безпосередньо на самій шайбі, але бувають випадки, коли напис затерта або пошкоджена. Для регулювання клапанів "Лади-Гранти" 8-клапанною краще додатково мати мікрометр або штангенциркуль з можливістю вимірювання сотих часток міліметра.

Потім, використовуючи знання математики, розраховують товщину для нової шайби. Можна користуватися простою формулою H = B + A, де B – це товщина знятої шайби, А – виміряний зазор, З – номінальний зазор. Коли нова шайба розрахована і підібрана, її потрібно встановити в штовхач. Напис на шайбі повинна дивитися вниз до штовхальника. Потім штовхач вдавлюють інструментом і прибирають фіксатор.

Потім проводять вимірювання зазорів повторно, і якщо вони відрізняються від номінальних значень, указаних в інструкції, то регулювання клапанів восьмиклапанной "Лади-Гранти" повторюють.

Далі колінвал провертають на один оборот і проводять заміну шайб на першому, другому, третьому і п'ятому кулачку. Після цього всі демонтовані деталі встановлюють на двигун в зворотному порядку. Порядок регулювання

Клапани повинні регулюватися в певному порядку. Так, цей порядок виглядає наступним чином – 1-3, 5-2, 8-6, 4-7. Першою цифрою позначаються випускні клапани, а другий – впускні. Бажано дотримуватися такий порядок регулювання клапанів на «Ладі-Грант».

Нетрадиційний спосіб регулювання зазорів

Вище описана традиційна технологія налаштування. Але існує і більш простий варіант. Його застосовують тоді, коли немає можливості провести повну операцію.

Знімають клапанну кришку, домкратом піднімають переднє колесо. Потім на двигун встановлюється спеціальний інструмент для поджатия штовхача. Далі вважають впускні і випускні клапани. Після цього колесо повертають до тих пір, поки поршень дійде до верхньої мертвої точки. На цьому етапі виконують заміри, вважають, яка конкретно шайба потрібна. Якщо потрібна шайба є, її встановлюють.

Така спрощена регулювання зазорів клапанів «Лади-Гранти» підходить, коли вона виконується далеко від гаража і станції технічного обслуговування. Висновок

Як видно, процедура зовсім не складна і цілком здійсненна своїми руками. При належному досвіді відрегулювати всі 8 клапанів можна буквально за пару годин. Правильна настройка підвищить ефективність роботи мотора і дозволить виключити передчасний знос окремих вузлів мотора. Також рекомендується робити відмітку в бортжурнале, щоб знати, через який відрізок часу автомобіль знову буде потребувати в налаштуванні клапанного механізму. Автор: Афанасьєв Юрій 13 Вересня, 2018



Категория: Автотехника