Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Масло потрапляє в антифриз: причини, наслідки, способи усунення


Опубликованно 12.11.2018 03:18

Масло потрапляє в антифриз: причини, наслідки, способи усунення

Двигун – це основа будь-якого автомобіля. В ДВС використовується безліч механізмів і систем. Кожна з них має свою функцію і призначення. Так, невід'ємною складовою двигуна є система охолодження і змащення. У першому випадку використовується антифриз, у другому – масло. Ці рідини мають зовсім різне призначення і склад. Неприпустимо, щоб вони змішувалися між собою. Але іноді трапляються проблеми, і масло потрапляє в антифриз. Причини цього явища можуть бути різними. Давайте більш детально розглянемо цю проблему.

Основні ознаки

Якщо на «Шевроле-Круз» масло потрапило в антифриз, це можна визначити за такими ознаками: Рівень антифризу. Він буде поступово знижуватися. На справному двигуні такого бути не повинно. Постійно падаючий рівень говорить про те, що масло потрапило в антифриз. Колір вихлопних газів. При роботі на холостих і під навантаженням з труби буде йти білий дим. Не варто плутати це явище з звичайним вихлопом, який з'являється взимку на всіх автомобілях. Стан масла. Оскільки воно змішується з рідиною, що охолоджує, змінюється його структура. Масло втрачає свої властивості, змінює колір і структуру. Зовні воно нагадує якусь емульсію кавового відтінку. Також подібна емульсія може бути на кришці маслозаливної горловини. Стан антифризу. Масло не змішується з ним. Тому на поверхні чітко будуть видні характерні плями. Як це виглядає на практиці, можна побачити в нашій статті.

Якщо на автомобілі «Опель» масло потрапило в антифриз, варто звернути увагу на свічки. Вони при викручування будуть вологими і мають характерний солодкуватий запах.

З якої причини масло потрапляє в антифриз?

Причини можуть бути наступними: Пошкодження прокладки ГБЦ. Це найбільш часта проблема. Якщо на дизелі масло потрапило в антифриз, причини можуть бути теж в прокладці. Розташована вона між головкою і блоком. Саме вона запобігає змішуванню обох рідин між собою. Але з часом ця прокладка може прогоріти. Буде падати рівень антифризу, а в розширювальному бачку з'являться масляні плями. Деформація головки блоку. В даному випадку не веде всю головку, а лише певний її ділянку. З-за цього навіть ціла прокладка буде пропускати масло в охолоджуючу рідину. Причина банальна – нещільне прилягання. Пошкодження на корпусі блоку циліндрів. Це найбільш серйозна проблема. В такому випадку не завжди рятує ремонт. Іноді доводиться міняти блок циліндрів цілком. Але і трапляється така проблема рідко. Наслідки

Продовжуємо розглядати причини і наслідки масла в антифризі. Якщо була виявлена така проблема, далі експлуатувати автомобіль не можна. Справа в тому, що при змішуванні масла з антифризом утворюються абразивні частинки. Вони можуть шкодити двигуну і утворювати задираки, а також подряпини на важливих елементах. Крім того, зменшується пропускна здатність каналів. Так як рідина перетворюється на емульсію, діаметр каналів зменшується.

Та й самі властивості рідини губляться. Масло належним чином не змащує тертьові пари, а антифриз не охолоджує. Мотор швидко перегрівається. Якщо використовувати такий мотор і далі, йому може знадобитися дорогий ремонт. Способи усунення

Що робити, якщо масло потрапило в антифриз? Існує кілька варіантів вирішення проблеми: Заміна прогоріла прокладки. Шліфування головки блоку. Однак це можливо тільки в разі незначних деформацій. Якщо ГБЦ «повело», доведеться міняти її. Ремонт або заміна блоку циліндрів.

Останні дві операції своїми руками не здійснити. А ось із заміною прокладки можна впоратися самостійно. Але і тут потрібно розуміти, що будуть складності. Адже доведеться знімати головку блоку, а також знати моменти затяжки. Динамометричний ключ повинен бути обов'язково. Заміна прокладки своїми руками: інструменти

Для виконання даної операції нам знадобиться: Шестигранник або біта з перехідником для використання з комірчиком. Плоска викрутка. Динамометричний ключ з діапазоном від 10 до 140 Нм. Засіб для видалення прокладок. Захисні рукавички. Подовжувач. Підготовка

Перед тим як приступити до заміни, потрібно виконати декілька операцій: Зняти корпус повітряного фільтра. Від'єднати бензошланги і всю проводку. Злити старе тосол. Відкрутити випускний колектор і зняти високовольтні дроти. Що далі?

Після цього можна брати потужний вороток з подовжувачем і по черзі зривати болти кріплення головки до блока. Якщо це чотирициліндровий мотор, зазвичай відкручують 10 болтів.

ГБЦ потрібно піднімати суворо вертикально. Далі потрібно дістати залишки прокладки. Вона може прикипіти до блоку або залишитися на голівці. Також слід оглянути останню на предмет іржі. Якщо є корозія, це погана ознака. Головку потрібно фрезерувати і шліфувати.

Видалити залишки прокладки можна спеціальним засобом. Але працювати з такою хімією потрібно в рукавичках. Іноді стара прокладка видаляється легко – досить підчепити її край викруткою. Далі поверхню знежирюється. Важливо, щоб на ній не залишилося частинок старої прокладки. Тільки при таких умовах приступають до установки нової. Варто знати, що вона монтується строго по напрямних. Їх можна знайти на кутах блоку циліндрів двигуна. Після цього приступають до установки ГБЦ. Монтують її теж суворо вертикально. Важливо при цьому не змістити прокладку. На наступному етапі виконується затягування болтів. Робиться це в кілька етапів. Якщо взяти до уваги мотори передньопривідних Вазів, спочатку затягують болти із зусиллям 25 Нм, потім 85, а далі – 120. Після цього можна встановлювати назад всю проводку, високовольтні дроти, шланги і корпус повітряного фільтра.

Можна затягнути і іншим чином. Цей метод підійде для тих, у кого робочий діапазон динамометричного ключа становить менше 100 Нм. Для цього виставляємо спочатку значення в 25 Нм, потім в 85. Після цього кожен болт закручуємо на 90 градусів. На наступному етапі повертаємо їх ще раз на такий же кут.

Також зверніть увагу, що після першого запуску на місці стику головки з блоком не повинно бути патьоків антифризу. Якщо охолоджуюча рідина тече назовні (це можна побачити по характерному її кольору), означає, заміна була проведена не за технологією. Далі такий мотор використовувати не можна. Доведеться заново знімати головку і ставити іншу прокладку. Зазвичай тече антифриз з-за неправильної або нерівномірного затягування болтів. Тому варто приділити велику увагу даній процедурі. Про промиванні

Потрібно розуміти, що після заміни прокладки не можна відразу приступати до експлуатації автомобіля. Слід ретельно промити систему охолодження. Важливо, щоб усередині відсутні жирні плями. Інакше це негативно позначиться надалі на охолодження мотора. Якщо масло потрапило в антифриз, ніж промити систему охолодження двигуна? Для цього можна використовувати: Лимонну кислоту. Це народний метод. Для промивання потрібно зробити розчин. Беруть 1 кілограм лимонної кислоти на 10 літрів води. Якщо забруднення незначні, можна зменшити порцію до 500 грам. Далі заливають розчин в систему і запускають двигун. Йому потрібно пропрацювати близько 15 хвилин. Потім двигун глушать і чекають 40 хвилин, поки він охолоне. Далі готують ємність з відповідним обсягом (як правило, не менше п'яти літрів) і зливають рідину. Після заливають чисту воду (бажано дистильовану) і мотор промивають ще раз. Якщо залита саме дистильована, можна використовувати її навіть кілька днів (головне, щоб це була не зима). Після цього вже можна заливати свіжий антифриз. Миючий для посуду. Такі засоби відмінно видаляють не тільки харчовий жир, але і сліди машинного масла. Тому деякі їх використовують і для системи охолодження. Для цього розбавляють миючий з водою (не більше 500 мл на 10 літрів води) і заливають в СОД. Мотор доводять до робочих температур і рідину зливають. Потім заливають чисту воду і ще раз включають двигун. Процедуру повторюють до тих пір, поки рідина не змінить свою структуру. Але чому багато хто не радять використовувати такий метод? Справа в тому, що при змішуванні з водою миючий засіб піниться. мотор швидко набирає температуру, його можна ненароком перегріти. Та й видалити залишки миючого важко. Спеціалізована хімія. Саме тому майстри рекомендують купувати для промивання спеціалізовані засоби, які призначені саме для двигуна автомобіля. Вони не піняться і якісно видаляють масляні сліди. Як застосовувати хімію? Її потрібно розчинити в чистій воді згідно з інструкцією (у кожного виробника свої пропорції) і залити в систему охолодження. Мотор включають на 15 хвилин. Потім глушать, чекають, поки охолоне, і зливають розчин. Якщо в рідині міститься великий обсяг масла, рекомендується повторити процедуру ще раз. З такою хімією можна проїхатися на машині пару днів для кращого результату – кажуть відгуки.

Зверніть увагу, що деякі спеціалізовані засоби можуть пінитися. Тому періодично слід контролювати розширювальний бачок. Також при виборі засобу для промивання потрібно уникати ортофосфорної кислоти. Вона починає роз'їдати сальники і гумові патрубки. Про використання газованих напоїв

Якщо масло потрапило в антифриз, деякі для промивання використовують газовані напої. Але робити цього не можна, оскільки вони містять у складі саме ту ортофосфорну кислоту, що роз'їдає патрубки. Тому газовану воду для промивання застосовувати не варто – тільки спеціалізовану хімію. Висновок

Отже, ми розглянули, з яких причин трапляється дана проблема і що робити, якщо масло потрапило в антифриз. Чи можна їздити на такому автомобілі? Фахівці дають негативну відповідь. Далі експлуатувати такий автомобіль не можна, оскільки не буде належного охолодження і змащування двигуна. Автор: Михайло 9 Серпня, 2018



Категория: Автотехника