Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Що таке підвіска? Пристрій підвіски автомобіля, види і функції (фото)


Опубликованно 21.10.2018 00:46

Що таке підвіска? Пристрій підвіски автомобіля, види і функції (фото)

Якщо запитати у будь-якого автомобіліста, яка ж найважливіша частина автомобіля, то більшість відповість, що це двигун, так як він приводить машину в рух. Інші будуть говорити, що найголовніше – це кузов. Треті скажуть, що без КПП далеко не виїхати. Але зовсім небагато пам'ятають про підвісці і про те, яке вона має значення. А адже це фундамент, на якому будується автомобіль. Саме підвіскою визначаються габаритні розміри та особливості кузова. Також система визначає можливість установки того чи іншого двигуна. Отже, давайте розберемося, що таке підвіска автомобіля. Призначення

Це комплекс дуже тісно працюють елементів і пристроїв, функціональна особливість яких визначається забезпеченням пружної зв'язки подрессоренной маси з непідресореної. Система підвіски знижує навантаження, яка виявляється на подрессоренную масу, більш рівномірно розподіляючи динаміку по всьому автомобілю. Серед найбільш важливих вузлів в підвісці будь-яких автомобілів виділяють кілька елементів.

Так, пружні елементи призначені для забезпечення плавного ходу. За рахунок них знижується вплив вертикальної динаміки на кузов. Демпфуючі елементи і пристрої призначені для перекладу коливань в теплову енергію. За рахунок цього нормалізується динаміка руху. Напрямні деталі виконують обробку бічній і поздовжньої кінетичної енергії на рухомі колеса авто.

Незалежно від того, який тип ходової частини, загальне призначення підвіски автомобіля полягає в тому, щоб погасити надходять вібрації і шум, а також згладити коливання, які обов'язково будуть виникати при русі по рівних і нерівних поверхнях. В залежності від специфіки авто конструктивні особливості і тип підвіски будуть відрізнятися. Як влаштована система?

Незалежно від типу системи, в цей комплекс входить набір елементів, без яких важко уявити працездатну ходову частину. В основну групу входять буфера пружності, розподіляють деталі, амортизатори, штанга, а також кріпильні деталі.

Буфер пружності необхідний, щоб аналізувати і передавати на кузов інформацію в процесі обробки нерівностей дороги. Це можуть бути пружини, ресори, торсіони – будь-які деталі, що згладжують коливання.

Розподіляють деталі закріплені одночасно і в системі підвіски, і прикріплені до кузова автомобіля. Це дозволяє передавати силу. Дані елементи являють собою важелі.

Амортизатори використовують метод гідравлічного опору. Амортизатор протистоїть пружним елементів. Розрізняють два виду – однотрубні і двотрубні моделі. Також пристрої класифікують на масляні, газомасляные, а також пневматичні.

Штанга призначена для стабілізації поперечної стійкості. Дана деталь є частиною складного комплексу, який складається з опор, а також механізмів важелів, закріплених на кузові. Стабілізатор розподіляє навантаження при поворотах і схожих маневрах.

Кріпильні деталі – це частіше болтові з'єднання та різні втулки. Одними з найпопулярніших елементів у різних типах підвісок є сайлентблоки і кульові опори. Типи систем підвісок

Перші підвіски з'явилися на початку 20-го століття. Перші конструкції виконували лише функцію з'єднання, а вся кінетика передавалася безпосередньо на кузов. Але потім після численних експериментів і випробувань втілилися розробки, що дозволили значно поліпшити не тільки конструкцію. Ці експерименти істотно підняли потенціал для майбутньої експлуатації. Зараз можна зустріти лише кілька представників тих розробок або навіть сегментів. Кожен вид підвіски гідний окремого огляду або навіть цілої статті.

"Макферсон"

Дана розробка, яку створив конструктор Е. Макферсон, була вперше використана близько 50 років тому. Конструктивно в ній єдиний важіль, стабілізатор і хитні свічки. Ті, хто добре знають, що таке підвіска, скажуть, що даний тип недосконалий, і будуть праві. Але при всіх недоліках дана система дуже доступна і популярна у більшості виробників бюджетних авто. Двохважелеві системи

В даному випадку напрямна частина представлена двома важелями. Це може бути реалізовано у вигляді діагональних, поперечних і поздовжніх важільних систем. Многорычажные системи

На відміну від двоважеля, тут структура більш серйозна. Тому є і переваги, що забезпечують автомобілю плавний та рівний хід, кращу маневреність. Але оснащуються такими рішеннями тільки машини преміум-класу. Торсіонно-важільні системи

Дана конструкції схожа з вище розглянутими видами. Але замість традиційних для підвісок важільного типу пружин тут використовуються торсіони. При уявній простоті дане рішення значно розширює ефективність експлуатації. Самі ж складові прості в обслуговуванні і налаштовуються як завгодно. «Де Діон»

Дана підвіска розроблена інженером Де Діоном з Франції. Особливість її в тому, що вона знижує навантаження на задній міст. Картер головної передачі закріплений не на балці, а на частині кузова. Таке рішення зустрічається на повнопривідних позашляхових авто. На легкових машинах такий підхід неприйнятний. Це може викликати різні проблеми при розгоні і гальмуванні. Задні залежні системи підвіски

Ми вже розглянули, що таке підвіска, і тепер перейдемо до заднім систем. Це знайоме кожному тип підвіски легкових авто, який дуже любили радянські інженери. В СРСР такий тип дуже широко застосовувався, інтегрувався і винаходився. Балка кріпиться до кузова за допомогою пружних пружин і поздовжніх важелів. Але при відмінній керованості і стабільності в русі вага задньої балки може перевантажувати редуктор і картер. Однак така задня підвіска на Вазі, "Логан" та інших бюджетних моделях все ще популярна. Напівзалежна

На відміну від залежною схеми, яка розглянута вище, тут є поперечка. Вона з'єднана за допомогою двох поздовжніх важелів. З хитними півосями

В даному типі основою конструкції є півосі. До одного з кінців деталі приєднані шарніри. Самі ж осі з'єднані з колесами. Коли автомобіль рухається, колесо буде знаходитися перпендикулярно півосі.

На поздовжніх і поперечних важелях

Тут основної конструкції виступає поздовжній важіль. Він повинен розвантажувати опорні зусилля, які впливають на кузов. Дана система дуже важка, що не робить її популярною на ринку. А у випадку з поздовжніми важелями все краще – це більш гнучкий у налаштуванні тип. Опорні важелі дозволяють знизити навантаження на кріплення підвіски. Підвіска з косими важелями

Рішення дуже схоже на систему на поздовжніх важелях. Відмінність в тому, що осі, на яких гойдаються важелі, в даному випадку встановлено під більш гострим кутом. Дані системи встановлюють найчастіше на задній осі. Підвіску можна зустріти на автомобілях німецького виробництва. Якщо порівнювати з поздовжнім типом, то тут крен в повороті істотно знижені. Підвіска з подвійними поздовжніми і поперечними важелями

На відміну від одноважельною системи, тут на кожну вісь припадає по два важеля. Вони розташовуються поперек або поздовжньо. Для з'єднання важелів можуть застосовуватися торсіони і пружини. Крім того, нерідко використовуються і ресори. Підвіска відрізняється компактністю, але вона не збалансована для їзди по нерівностях. Пневмо - та гідравлічна підвіска

В даних рішеннях застосовуються повністю пневматичні або гідропневматичні пружні елементи. Самі по собі ці деталі – не кінцевий варіант. Вони тільки роблять рух більш комфортним.

І пневматична підвіска автомобіля, і гідравлічна досить складні, обидві забезпечують високу плавність ходу і відмінну керованість. Такі системи можуть бути з'єднані з "МакФерсоном" або многорычажными рішеннями. Електромагнітні

Це ще більш складний тип, а в основі конструкції лежить електричний двигун. Виконуються відразу дві функції – амортизатор, і пружний елемент. На чолі стоїть мікроконтроллер і датчик. Дане рішення відрізняється високою безпекою, а перемикається механізм допомогою електричних магнітів. Природно, вартість комплекту дуже висока, тому на серійних моделях авто вона не зустрічається. Адаптивні підвіски

Ми знаємо, що таке підвіска і для чого вона потрібна. А ця система здатна сама підлаштовуватися під умови руху і водія. Електроніка здатна сама визначити ступінь зниження коливань. Вона налаштовується на потрібні робочі режими. Адаптація виконується електромагнітами або рідинним способом. Несправності систем підвісок

Автовиробники багато працюють над надійністю підвісок. Багато авто навіть оснащуються посиленими системами. Але якість доріг зводить зусилля інженерів на нуль. Водії стикаються з різними несправностями підвіски автомобіля. Можна виділити кілька типових проблем.

Так, нерідко порушуються кути передніх коліс. Часто деформуються важелі, знижується жорсткість пружин або вони ламаються. З тих або інших причин порушується герметичність амортизаторів, пошкоджуються опори амортизаторів, зношуються втулки стабілізаторів, зношуються кульові опори і сайлентблоки.

Навіть при регулярному обслуговуванні підвіска все одно є в Росії витратним матеріалом. Буквально кожен рік після зими водіям доводиться перейматися заміною підвіски автомобіля. Діагностика своїми руками

Діагностувати систему слід, якщо з'явилися проблеми з автомобілем. Це відсутність прямолінійного руху, різні вібрації на швидкості, розгойдування кузова при об'їзді або проїзді перешкод, нехарактерні звуки, удари об кузов при наїзді на різні перешкоди.

Діагностика передньої підвіски автомобіля може бути виконана як вручну за допомогою монтировки, так і на комп'ютерному стенді. З допомогою монтування почергово перевіряють на наявність люфтів кожен елемент системи. Також виявити несправність допоможе візуальний огляд – візуально можна оцінити стан сайлентблоків та інших елементів. Кульові опори діагностуються руками. Якщо опора туго ходить у своїй обоймі, тоді вона справна. Якщо ж вона ходить легко, тоді її слід замінити. У підвісці ВАЗа це можна зробити без заміни важеля. На більшості іномарок кульова йде як єдине ціле разом з важелем. Хоча знаходяться майстри, які займаються відновлення кульових опор або висвердлюванням заклепок на важелі і встановленням опор на болтах. Це дозволяє істотно заощадити.

Але точно дізнатися, в якому стані знаходиться підвіска, допоможе комп'ютерна діагностика підвіски автомобіля. Це спеціальний стенд, де за допомогою численних датчиків перевіряється вся система. Комп'ютер дуже точно оцінить стан і покаже зношені і підлягають заміні елементи. Обслуговування підвіски

Довговічність підвіски залежить від обслуговування. Як часто потрібно проводити сервіс, точної відповіді немає. Термін залежить від характеру їзди і від експлуатації автомобіля. Якщо до машини ставитися дбайливо, то буде досить обслуговування підвіски автомобіля один раз в рік. Але буває, що дивні звуки і просідання автомобіля трапляються частіше. У такому разі необхідна діагностика і заміна зношених деталей. Зазвичай обслуговування зводиться до заміни зношених втулок, кульових опор та інших елементів.

Якщо задня залежна підвіска автомобіля виходить з ладу, то задні колеса стають будиночком. Для вирішення проблеми достатньо замінити ремкомплект. Це не займе багато часу. Ось і все, що можна сказати про обслуговування підвіски.

Ремонт підвіски може бути пов'язаний з певними труднощами – системі доводиться працювати у важких умовах. І нерідко водії стикаються з тим, що кріплення не відкручується внаслідок корозії. На СТО майстри використовують пневматичний або електричний інструмент, що значно полегшує процес відвернення кріплення. Ремонт і обслуговування підвіски на СТО зажадає менше часу, ніж якби те ж саме виконувалося в умовах звичайного гаража.

Отже, ми з'ясували, що собою являє ходова частина автомобіля, яких типів вона буває і які функції виконує в авто. Автор: Афанасьєв Юрій 3 Серпня, 2018



Категория: Автотехника