Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Чим чистити ДМРВ:


Опубликованно 11.10.2018 00:30

Чим чистити ДМРВ:

Кожен власник транспортного засобу, який дбайливо ставиться до своєї машини і цікавиться нею, прекрасно знає, що являє собою датчик масової витрати повітря, або ДМРВ. Також багато автолюбителі знають, які функції виконує даний пристрій. У той же час, чим чистити ДМРВ, знає далеко не кожен водій. А що це, власне, за деталь така і яка її роль? Питання це актуальне для багатьох новачків. Що це за пристрій таке?

Такий елемент є в будь-якому сучасному автомобілі, оскільки ера карбюраторних двигунів пройшла і за багато операції відповідає електронний блок управління (ЕБУ), або по-іншому контролер. Багато водіїв його взагалі «мізками» називають.

ДМРВ служить для виміру кількості повітря, що подається в двигун. Однак даний пристрій не вимірює його обсяг, а лише визначає, яка маса проходить в одиницю часу, направляючи дані до ЕБУ. У свою чергу, контролер «розуміє», скільки повітря надійшло в циліндри в кожен момент часу, і в залежності від цього проводить коригування подачі палива. В результаті двигун працює рівномірно і без перебоїв.

Новачків може цікавити не тільки, можна чистити ДМРВ, але, власне, і де він знаходиться. Як правило, даний пристрій розташоване в області між корпусом повітряного фільтра і патрубком, який йде на дросельну заслінку. Їм оснащуються не тільки бензинові, але і дизельні силові агрегати. Особливості конструкції

ДМРВ буває двох типів: плівковий; дротяний (стек гілок).

Принципова відмінність між ними полягає в тому, що у плівкового типу пристрою в якості чутливого елемента виступає плівка із закріпленим на ній вимірювальним платиновим резистором. У ниткового аналога використовується тонкий дріт з того ж матеріалу. Відразу можна зрозуміти, що придбання нового пристрою – захід не з найдешевших. Коли приходить час чищення?

Але незалежно від типу датчика, з часом він починає функціонувати неправильно внаслідок забруднення – платинові вимірювальні елементи покриваються пилом. Тому питання, чим можна чистити ДМРВ, буде завжди актуальне.

Чому так буває? Основна причина забруднення датчика лежить на поверхні – незадовільний стан повітряного фільтра. Якщо фільтруючий елемент відрізняється поганою якістю збірки, то він не здатний затримувати мікроскопічні частинки бруду і пилу, які осідають на чутливому елементі ДМРВ.

Як результат – пристрій не здатна в точності заміряти кількість повітря і направляє до ЕБУ неправильні дані. Неважко здогадатися, до чого це може призвести. Ось тут ми плавно підходимо до деяких характерними ознаками, які можуть вказувати на те, що датчик засмічений і потребує очищення: Необхідність чистити ДМРВ на ВАЗ або інших автомобілях виникає, коли на холостих обертах двигун працює з перебоями, в деяких випадках вони завищені – до 1500. Автомобіль може смикатися, насилу розганяється. Іноді двигун і зовсім не запускається. Підвищений витрата палива – інколи доходить до 15 л на 10 км. Сигнал Check Engine на приладовій панелі.

Однак перераховані вище ознаки не завжди точно вказують саме на забруднення ДМРВ. Можуть виникнути різні ситуації, і серед них - та, коли сам датчик в порядку, а несправність криється в шлангу, який з'єднує пристрій з модулем.

Іншими словами, незважаючи на очевидні ознаки несправності якійсь конкретній частині автомобіля, вони можуть вказувати на будь-яку іншу поломку. Перевірка датчика

Щоб точно переконатися в несправності датчика і зрозуміти, чи потрібно чистити ДМРВ на ВАЗ-2114 чи ні, чи потребує він в чищенні або ж доведеться відправлятися в магазин за новим ДМРВ, потрібно всім відомий радіоаматорам мультиметр: Прилад переводиться в режим вимірювання напруги (вольтметр). Виставити обмеження в 2 Ст. Роз'єм датчика присутні два дроти – жовтий (він йде до ЕБУ) і зелений (з'єднується за масою). Напруга вимірюється між цими проводами, при цьому слід включити запалювання. Тепер залишається дивитися на показання приладу.

Якщо результат вимірювань становить 0,99-0,02, датчик справний. При перевищенні верхньої межі до 0,03 ДМРВ потребу в чищенні і чим раніше, тим краще. У разі коли вимірювання менше нижньої межі (0,95) або ж верхня межа сильно завищений (0,05), то шанси на вдалий результат становлять 50/50. Тобто або чищення допоможе і датчик знову буде справно функціонувати, або потрібно купувати новий пристрій.

Крім цього зрозуміти, чистити ДМРВ на ВАЗ-2110 чи ні, можна, скориставшись ще одним способом, коли під рукою немає мультиметра. Вимкнути датчик, після чого запустити двигун, підняти обороти до 2000 і трохи покататися. Якщо в цей момент будуть явні зміни, машина стала більш динамічною, значить, датчик визначено забруднився. Засоби для чищення

Оскільки чутливий елемент ДМРВ виконаний з платини, отже, необхідно вибрати правильний засіб для його очищення. І перш за все, варто усвідомити, чого використовувати категорично не можна: Будь-яка рідина, до складу якої входить ацетон, кетон, ефір. Засоби, якими чистять карбюратори. Вата, намотана на сірник, зубочистку і т. п. Стиснене повітря.

Що ж тоді залишається використати? Ну, варіантів і тут предостатньо. Liqui Moly

Як чистити датчик ДМРВ? Один з варіантів – рідина для прочищення від Liqui Moly. Компанія відома багатьом автолюбителям як виробник, робить тільки якісні продукти для автомобілів. До того ж співвідношення між надійністю і ціною - на оптимальному рівні. Що стосується використання рідини для прочищення ДМРВ, то більшість власників транспортних засобів вже встигли переконатися в її ефективності. Це доведено не єдиною процедурою. І якщо датчик перебуває в працездатному стані, то і після чистки він зможе прослужити не менший термін.

Рідину можна застосовувати у відношенні як дизельних, так і бензинових моторів. Спирт

Можна сказати, що це дідівський метод, який в той же час ніколи не втратить своєї актуальності. Спирт здатний ефективно розщепити бруд і засмічення. Років 20 тому питання, чим чистити ДМРВ, в основному вирішувалося за допомогою спирту, і спосіб був у пошані у багатьох водіїв, однак тепер до нього намагаються вдаватися все рідше.

Тим не менш він актуальний в тих випадках, коли власнику автомобіля потрібно виставити рахунок за промивку спеціальними засобами. На жаль, така невтішна практика на багатьох СТО не рідкість. Рідкий ключ

Це засіб від вітчизняного виробника реалізується у вигляді спрею. Воно призначене, щоб позбутися від застиглих забруднень на різних компонентах і вузлах транспортних засобів. WD-40

З таким засобом знаком абсолютно кожен автолюбитель, незалежно від досвіду. До того ж про нього знають і всі інші люди, які не мають до автомобілів прямого відношення. За час свого існування WD-40 чудово себе зарекомендував, і в його ефективності сумніватися не доводиться.

З цієї причини воно застосовується не тільки для видалення «покладів» з болтів, але і для прочищення ДМРВ. Як правильно чистити ДМРВ

Розглянемо процедуру чищення ДМРВ на прикладі автомобіля 10-го сімейства – ВАЗ-2110: Вимкнути запалювання. Від'єднати роз'єм з ДМРВ. Зняти сам датчик, для чого відкрутити болти, які кріплять його до корпусу повітряного фільтра. В залежності від моделі автомобіля відключення ДМРВ може бути різним. Датчик знімається зі свого місця, інакше його очищення не буде ефективною. На самому пристрої є область з двома болтами – їх також слід відкрутити. Вибраний засіб для чищення набирається в шприц, після чого бризкається на чутливий елемент. Заодно при необхідності можна промити колодку з контактами. Дати час, щоб все просохло. Провести збірку датчика з установкою його на своє місце.

Щоб сушка проходила швидше, можна скористатися компресором, тільки при мінімальному тиску. При сильному забрудненні чутливого елемента процедуру слід повторити кілька разів.

Але і в цьому випадку не завжди промивка дає бажаний результат, і залишається вирушати в найближчий магазин за новим ДМРВ. Додаткові маніпуляції

Чим чистити ДМРВ, тепер зрозуміло, але на одній лише цій процедурі все не закінчується, потрібно виконати ще ряд додаткових і необхідних маніпуляцій. І зробити це потрібно перед установкою чистого пристрої. І поки сохне очищаючий засіб, саме час зайнятися повітряним патрубком. Варто уважно його оглянути на предмет цілісності. І якщо стан незадовільний – є тріщини та інші пошкодження, то його слід замінити.

Як відзначають фахівці, перед установкою ДМРВ бажано провести заміну фільтруючого елемента. Також слід перевірити стан ущільнювальної гумки. Тут важливо звернути увагу на те, наскільки вона щільно прилягає, в іншому випадку не уникнути підсосу повітря, яких наповнений різними забрудненнями. У результаті чищення знову потрібно, причому за досить короткий час. Або це і зовсім призведе до його виходу з ладу. Висновок

Тепер питання, чим чистити ДМРВ, не повинно виникати навіть у новачків. По суті, процедура чистки не вимагає особливих навичок і умінь. В той же час діяти обережно, адже чутливий елемент досить тонкий і, відповідно, крихкий. Як показує практика, працездатність ДМРВ відновлюється в 8 випадках з 10, а це досить висока результативність.

У будь-якому випадку спробувати промити датчик варто, адже така робота обійдеться набагато дешевше (в 10-15 разів!), ніж покупка нового пристрою. Тому краще продовжити його життя хоча б ще на якийсь час. Автор: Василь Шушаков 15 Вересня 2018



Категория: Автотехника