Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Технічне обслуговування та ремонт системи охолодження двигуна. Пайка радіаторів охолодження


Опубликованно 28.09.2018 01:28

Технічне обслуговування та ремонт системи охолодження двигуна. Пайка радіаторів охолодження

Система охолодження служить для того, щоб забезпечувати нормальний режим роботи двигуна внутрішнього згоряння. Нормальна температура під час роботи - 85-90 градусів за Цельсієм. Технічне обслуговування та ремонт системи охолодження при необхідності повинен проводитися своєчасно та якісно, так як від неї залежить економічність, надійність, а також термін служби самого ДВС. Загальний опис системи

Для того щоб забезпечити нормальне функціонування двигуна, необхідно, щоб система охолодження підтримувала потрібну температуру рідини. Потреба в ремонті може виникнути в тому випадку, якщо рідина в системі знаходиться в стані постійного і тривалого перегріву або ж, навпаки, переохолодження. Крім цього, ремонт системи охолодження обов'язковий і в тому разі, якщо виникає витік рідини, а також, якщо під час роботи насоса виникає сильний шум. Фахівці рекомендують перед кожною тривалою поїздкою обов'язково перевіряти рівень охолоджуючої рідини.

У деяких автомобілях рівень рідини показується на датчику з позначкою MIN. Якщо стрілка опустилася нижче цього значення, то потрібно долити рідину. Перевіряти рівень у системі необхідно при холодному двигуні, тобто перед запуском. У деяких авто є система оповіщення, яка контролює даний показник. У цьому випадку, якщо рівень буде занадто низьким, водій почує звуковий сигнал. Догляд за системою і що заборонено робити

Є кілька речей, які категорично забороняється робити, так як це може викликати збої в системі охолодження.

По-перше, суворо забороняється доливати охолоджуючу рідину в гарячий двигун. Це небезпечно тим, що можуть виникнути тріщини в сорочці охолодження блока циліндрів. Якщо це станеться, ремонту системи охолодження не уникнути.

По-друге, забороняється запускати і короткочасно експлуатувати двигун відразу після того, як був злитий антифриз або тосол з системи. Це небезпечно тим, що можуть зруйнуватися ущільнювальні кільця гільз циліндрів.

Варто знати ще один невеликий факт - часта зміна води в системі приводить до прискорення появи корозії, а також до утворення накипу.

Діагностику та ремонт системи охолодження в деяких випадках можна проводити і самостійно. Наприклад, в літній період важливо стежити за чистотою в серцевину радіатора. Якщо буде помічено засмічення цієї ділянки, то потрібно почистити його струменем води або стисненим повітрям. Робоча струмінь повинна бути спрямована на серцевину з боку вентилятора. Якщо в системі з'явилася накип, іржа або інші опади, то її треба промити.

Щоб уникнути ремонту системи охолодження, слід проводити сезонне обслуговування. При підготовці двигуна до зими необхідно перевірити щільність охолоджуючої рідини в системі за допомогою такого приладу, як щільності. Потрібно дуже ретельно вибирати і саму рідину, так як в ній будуть домішки нафтопродуктів або вони потраплять туди з інших джерел, вся рідина почне спінюватися під час нагрівання. Це призведе до перегріву двигуна, а також до витоку речовини через розширювальний бачок або сам радіатор. Найчастіше в автомобілі заливається тосол А-40 або А-65. Температура кристалізації становить -40 та -65 градусів за Цельсієм, а температура кипіння близько 108 градусів. В системі рідинного охолодження повинна бути присутніми і вода. Однак температура її кипіння набагато нижче, а при роботі двигуна через певний час вона і зовсім починає випаровуватися. З цього випливає, що в якості профілактики слід іноді доливати невелику кількість дистильованої води в систему. Перевірка стану системи

Якщо говорити про перевірку технічного стану даної системи, то вона полягає в тому, що потрібно визначити якість її герметичності та тепловий баланс. Зробити висновок про герметичності можна після того, як буде проведено повний огляд всіх механічних частин. Потрібно переконатися у відсутності витоку як при ввімкненому, так і при вимкненому двигуні. Крім цього, важливо стежити за швидкістю спадання речовини з розширювального бачка під час експлуатації ДВЗ.

Що стосується теплового балансу, то зробити висновки про його нормальній роботі можна виходячи з таких факторів, як швидкість прогріву двигуна, а також підтримання номінальної робочої температури під час експлуатації ДВЗ. Ремонт системи охолодження не потрібно, якщо забезпечена повна герметичність, а температура двигуна знаходиться в межах від 80 до 95 градусів за Цельсієм при швидкості автомобіля у 80-90 км/ч. Підтікання рідини і спосіб перевірки системи тиском

Іноді трапляється й так, що підтікання тосолу або антифризу може статися із-за того, що недостатньо щільно з'єднані шланги даної системи зі штуцерами і патрубками, зносилися сальникові ущільнення, з'явилися тріщини в бачках і т. д.

Є хороший спосіб, який може допомогти перевірити загальний стан рідинної системи охолодження, а також з'ясувати, чи є витік речовини. Для цього успішно використовує метод з застосуванням тиску. Для цього потрібно в горловину радіатора або ж бачка подати невелика кількість повітря під тиском. Якщо в будь-яких місцях є нещільні з'єднання, то через них почне витікати рідина. Іноді трапляється так, що витік відбувається, однак герметичність системи перевірена і вона в порядку. В такому випадку зазвичай проблема криється в неправильній роботі клапана радіатора. Якщо це сталося, то важливо перевірити стан цієї деталі, а також потрібно виміряти тиск, необхідно для його відкриття. Нормальний показник завжди вказаний в технічному паспорті на машину. Якщо спостерігається відхилення параметра, то потрібно проводити ремонт радіатора охолодження.

Електроліз алюмінієвих частин

Варто розглянути таку проблему, як електроліз, яка виникає в тому випадку, якщо радіатор у авто виготовлений з алюмінію, а також система має температурний датчик включення вентилятора. Сам по собі електроліз - це реакція розкладання хімічних речовин, яка відбувається в тому випадку, коли крізь них проходить електричний струм.

Є кілька ознак, які свідчать про появу даної проблеми: відбувається засмічення трубопроводу радіатора; навколо негерметичних місць з'являється наліт білого кольору; біля термовключателя для вентилятора з'являється наліт зеленого кольору.

Якщо з'являються дані недоліки, то потрібно обов'язково перевірити всі електричні з'єднання приладів, наявних в системі. Якщо цього не зробити, то через деякий час доведеться займатися ремонтом радіатора охолодження, так як він вийде з ладу. Варто додати, що для алюмінієвих пристосувань в якості охолоджуючої рідини краще не використовувати воду. Вона негативно впливає на алюміній, викликаючи появу корозії в трубках системи. Несправності радіатора і бачка, як їх усунути

Можливі несправності радіатора охолодження: механічні пошкодження на бачках, які виражаються у вигляді тріщин, вм'ятин або пробоїн; можуть тріскатися або ламатися пластинки каркаса; якщо радіатор піддавався пайку, то в цих місцях можуть бути витоку рідини; можуть бути пошкоджені охолоджуючі пластини або трубки; може відбуватися засмічення системи із-за появи накипу або налипання комах.

Ремонт системи охолодження авто у випадку з появою накипу або забруднення радіатора починається з того, що потрібно за допомогою спеціальної установки і підігрітою миючої рідини до температури в 70-85 градусів за Цельсієм почистити систему. Промивка здійснюється звичайною водою. Щоб позбутися такої проблеми, як налипання комах, необхідно скористатися спеціальним розчинником. Він наноситься на поверхню елемента, а потім просто змивається водою.

Що стосується ремонту бочков, то тут все трохи складніше. Наприклад, якщо на латунному бачку з'явилася вм'ятина, то вирішити її можна за допомогою киянки. Попередньо потрібно укласти деталь на дерев'яну підкладку. Якщо є тріщини, але вони не занадто великі за розмірами, то їх можна просто залити припоєм. Якщо є пошкодження верхнього або нижнього розширювального елемента системи, то їх звичайно відновлюють, встановлюючи латки. Щоб встановити латку в систему охолодження ДВЗ потрібно очистити як місце ушкодження, так і латку, їх лудят, а після цього припаюють один до одного. Іноді трапляється так, що пошкодження є на трубках і встановити латку немає можливості. В таких випадках проблема може бути усунена шляхом запаювання її з обох кінців. Однак таким чином, дозволяється запаяти всього три штуки для одного радіатора. Якщо з ладу вийшло понад 3 трубок, то їх потрібно або замінювати новими, або ж міняти повністю радіатор. Якщо виникають пошкодження на платівках кріплення радіатора, то їх можна усунути за допомогою газового зварювання типу.

Проблема з герметичністю радіатора

Іноді трапляється так, що відбувається витік рідини, але все ущільнювальні кільця, з'єднання та інші елементи закріплені надійно. У такому випадку потрібно перевіряти сам радіатор. Ремонт системи охолодження автомобіля в даному випадку полягає у виявленні місця витоку і його усунення.

Щоб виявити місце витоку, потрібно заповнити радіатор водою, закрити всі трубки спеціальними заглушками, після чого через відкритий патрубок подається повітря під тиском 1 кгс/див. В тому місці, де з'явиться вода і є витік рідини. Досить часто трапляється так, що доступ до радіатора сильно обмежений, і провести перевірку досить складно. Для вирішення цієї проблеми доведеться зняти деталь з автомобіля. Для початку з радіатора і двигуна повністю зливається охолоджуюча рідина в яку-небудь ємність. Далі необхідно від'єднати всі електричні дроти, які йдуть як до вентилятора, так і до датчика його включення. Після цього вимикаються всі шланги від радіатора і від розширювального бачка. Далі слід досить складний етап, на якому потрібно зняти напрямні кожуха. Всього їх чотири - це верхній, нижній, правий і лівий. Щоб зняти верхнє кріплення, потрібно вивести радіатор із спеціальних пазів, для відділення від правого затиску потрібно від'єднати його від трьох кріплень, з лівої сторони ще від двох. Нижній же кожух кріпиться безпосередньо до радіатора за допомогою трьох болтів, які доведеться відкрутити. Після цього в радіаторі потрібно видалити електричний вентилятор, не від'єднуючи його від самого кожуха. До цього часу радіатор буде утримуватися лише болтами, які прикручуються до нижнього кронштейна, їх потрібно відкрутити і зняти деталь. Останній етап - це з'їм розширювального бачка, для чого потрібно відкрутити ще один болт.

Ремонт знятої деталі

Після того, як потрібна частина машина була знята, можна скористатися тією ж процедурою, яка була описана раніше, щоб знайти місце витоку. Можна піти іншим шляхом і помістити радіатор у ванну, заповнену водою. Бульбашки повітря вкажуть на місце пробою. Однак тут потрібно знати дуже важливу річ. Без охолоджуючої рідини всередині радіатор на відкритому повітрі не повинен зберігатися більше двох днів, інакше з'явиться великий ризик поширення корозії. Щоб цього уникнути можна всі отвори закрити пробками або ж заповнити його рідиною, що охолоджує, яка була злита раніше.

Якщо після зняття елемента було виявлено, що він покритий накипом або олією, а зовні є іржа, то його потрібно продути стисненим повітрям. Крім цього, його можна промивати водою, а повітряні канали можна очищати дерев'яними шпильками, але дуже акуратно. Щоб усунути пробоїни в радіаторі, з яких випливає речовина, користуються епоксидним клеєм. Важливо пам'ятати, що він отруйний, а потім потрібно потурбуватися засобами захисту. Наносити його можна шпателем, а поверх нанесеного шару потрібно постелити смужку тканини, яка теж буде просякнута цим складом. Щоб було набагато зручніше укладати тканина, користуються пінцетом. Насос системи охолодження

У рідинної системи охолодження є насос, який перекачує цю саму рідину. Природно, що він, як і будь-яка інша механічна частина може ламатися. Серед несправностей насоса виділяють: знос підшипника; деформацію лопатей; розтріскування крильчатки; витік рідини через сальник крильчатки.

Якщо з ладу вийшов сальник або був пошкоджений підшипник, то потрібно зайнятися ремонтом насоса системи охолодження. Починається він з того, що потрібно зняти пристрій з автомобіля і розібрати його. Якщо причиною поломки став сильний знос, то підшипники спресовують з валика, а деталі промиваються в бензині. Виняток становлять тільки ущільнювальні шайби і сальник. Потрібно також перевірити поверхню торця втулки корпусу. Вона повинна бути ідеально гладкою, без жодних вибоїн або інших пошкоджень. Якщо це не так, то покриття потрібно відшліфувати. Далі слід перейти до огляду інших частин валика. Якщо витік відбувається із-за зносу манжетів, то їх потрібно змінювати. Потрібно оглянути підшипники і їх ущільнення, і замінити їх новими, якщо старі пошкоджені. Паяння радіатора і повітряне охолодження

Є спосіб, який може допомогти усунути мікротріщини і отвори. Пайка радіаторів охолодження вважається одним з кращих способів ремонту. Проводити таку роботу можна навіть своїми руками. При пайку дуже важливо, щоб припій максимально щільно прилягав до металевої основи радіатора. Наприклад, щоб успішно провести паяння радіатора охолодження з латуні, потрібно таке обладнання: електричний паяльник з досить великою потужністю; кислота для роботи; припій з основою з олова; пристосування, за допомогою яких можна буде провести механічну чистку поверхні перед початком робіт.

Усі потрібні місця доведеться очистити до металевого блиску. Після цього треба приступити до обробки поверхні флюсом (кислотою). Паяльник потрібно добре залужить і добре прогріти місце пайки. Після цього припій рівномірно розподіляється по поверхні так, щоб він заповнив усі тріщини. Так проводиться ремонт за допомогою пайки.

Окремо варто сказати про повітряну систему охолодження двигуна. Розглядати її ремонт не має сенсу, так як на автомобілях вона не встановлюється. Є кілька причин, чому це так. По-перше, немає можливості регулювати температурний режим, по-друге, під час зупинки автомобіля з увімкненим двигуном зустрічний потік повітря зменшувався, що призводило до швидко перегріву, відсутність можливості обігріву салону. Все це призвело до виключення установки повітряної системи охолодження.

Що стосується вартості ремонту системи охолодження, то вона, звичайно ж, сильно залежить від марки автомобіля і від серйозності проблеми. Найчастіше найдешевші процедури - це діагностика і заміна датчика температури (приблизно за 500 рублів). Найдорожчою вважається операція заміна радіатора, особливо якщо доводиться знімати торпеду в салоні. Мінімальна вартість - 6500 рублів. Автор: Дмитро Шергін 5 Вересня, 2018



Категория: Автотехника