Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Чистка лямбда-зонда: покрокова інструкція, експлуатація і ремонт


Опубликованно 11.09.2018 20:38

Чистка лямбда-зонда: покрокова інструкція, експлуатація і ремонт

У статті ми поговоримо про те, як проводиться чистка лямбда-зонда своїми руками. Конструкція сучасного автомобіля містить велику кількість датчиків. І кожен відповідає за вимірювання певних параметрів. Отримані датчиками дані направляються в електронний блок управління. Він дозволяє генерувати команди, які коригують роботу двигуна під потрібні умови. Які датчики ставляться на автомобілі?

На сучасних автомобілях ставляться такі датчики: Швидкості. Температури. Світла. Кисню (ще його називають лямбда-зонд). Тиску масла.

Про датчику кисню і піде в статті мова. Лямбда-зонд дозволяє виконати одразу кілька важливих функцій. Він значно покращує продуктивність мотора завдяки тому, що правильно дозується паливо. Також з його допомогою зменшується шкідливість вихлопного газу. А якщо точніше, то він дозволяє поліпшити роботу каталізатора, значно подовжує термін його експлуатації. Особливості конструкції датчика

В конструкції немає нічого складного. Є два електроди — зовнішній і внутрішній. На зовнішньому присутній напилення з платини. Це істотно збільшує його чутливість до вимірюваного газу – кисню. Внутрішній елемент виготовлений з цирконію.

Відпрацьований газ проходить через активну частину деталі, зовнішній електрод при цьому фіксує вміст кисню в ньому. Електронний блок управління розуміє, скільки в вихлопному тракті кисню з того, яка різниця потенціалу між внутрішньою та зовнішньою частинами.

У деяких пристроях використовуються нагрівальні елементи. Проблема в тому, що нормальна робота датчика можлива тільки при дуже високій температурі – близько 600 градусів. Різновиди датчиків

Існує два види датчиків кисню: Широкосмугові. Двоточкові.

Про останніх ми згадували трохи вище. Двоточкові дозволяють здійснювати вимірювання всередині випускного тракту і зовні. Що стосується широкосмугових, то вони функціонують за іншим принципом. Кисень закачується в пристрій, при зміні сили струму надходить сигнал на відповідний вхід блоку управління. Потрібна чистка?

Як ви можете бачити, робота у лямбда-зонда досить важлива, без нього двигун не зможе функціонувати правильно і економічно. Так, саме в цілях економії палива і зниження токсичності цей прилад встановлюється на автомобіль. Може здійснюватися чистка лямбда-зонда ортофосфорною кислотою. Але це потрібно, якщо відбулося забруднення активних елементів.

При тривалій експлуатації навіть в абсолютно ідеальних умовах на електродах накопичується нагар, який заважає здійснювати виміри. Потрібно відзначити, що для деяких автомобілів вартість лямбда-зонда може доходити до 30-40 тис. рублів. Тому, щоб не витрачатися на дорогий ремонт, рекомендується проводити своєчасне обслуговування і очищення. Зробити її можна самостійно, ніяких проблем при проведенні робіт не виникне. Зняття датчика

Перед чищенням лямбда-зонда кислотою потрібно здійснити підготовку. Найголовніше – не можна обробляти поверхні будь-якими абразивними речовинами або щітками (нехай навіть м'якими). Будь-який фізичний вплив здатне пошкодити цілісність дорогого платинового напилення. Звичайно ж, після такої чистки працювати датчик кисню не буде.

Рекомендується використовувати ортофосфорну кислоту при проведенні робіт. Вона здатна максимально делікатно прибрати весь нагар, шкоду активним частинам не буде завдано. Але спочатку доведеться розібрати лямбда-зонд. Зробити це можна на токарному верстаті. Намагайтеся не пошкодити елемент, так як відновити його нереально. Потрібно використовувати тільки тонкі різці. Зріжте ковпачок з їх допомогою і вийміть всю проводку. Що далі?

Після розбирання пристрою потрібно знайти керамічний стрижень в його конструкції. Саме його і доведеться очищати: нанесіть на поверхню трохи ортофосфорної кислоти за допомогою звичайної малярської кисті. Але забороняється повністю занурювати датчик кислоту, так як це може тільки нашкодити.

Якщо рівень забруднень високий, то на стержні буде коричневий або чорний наліт. Чистка повинна бути зупинена після того, як стрижень придбає сірий колір. Це говорить про те, що вся грязь зійшла з поверхні. Дію кислоти на забруднення починається не відразу, необхідно почекати 15-20 хвилин. Далі потрібно очистити лямбда-зонд проточною водою. І не забудьте добре висушити елемент перед складанням і установкою на автомобіль. А якщо немає токарного верстата?

Потрібно відзначити, що не завжди є можливість використовувати токарний верстат. А зрізати ковпачок ножівкою по металу навряд чи вийде акуратно, можна випадково пошкодити активну частину датчика. І тоді допоможе тільки заміна пристрою. Проблема може виникнути і при установці ковпачка на старе місце, адже до цього процесу також пред'являються особливі вимоги, виконати які не завжди виходить.

Щоб якісно і надійно приварити ковпачок (той, який ви зрізали на токарному верстаті), необхідно використовувати аргоновую зварювання, проста не допоможе. У тому випадку, якщо немає можливості використовувати ні токарний верстат, ні аргоновую зварювання, чищення лямбда-зонда потрібно проводити без зрізання ковпачка.

Для цього необхідно виконати два віконця в ковпачку з допомогою напилка. Далі потрібно просто промити елемент без повного розбирання. Звичайно, якість очищення при цьому виявиться набагато гірше, але все ж велика частина нагару піде. Після проведення робіт потрібно датчик поставити на місце і провести контроль за допомогою діагностичного сканера. Зверніть увагу на те, що чистити датчик варто лише в крайньому разі, коли виявите відхилення в нормальному функціонуванні.

Датчик грає дуже важливу роль в роботі мотора. Він збільшує його продуктивність за рахунок правильного дозування кількості подаваного повітря і значно подовжує його життя. Нестабільна робота може погано позначитися на динамке автомобіля. Але все ж чистка – це крайня міра, яка застосовується тільки у разі виявлення дуже серйозних збоїв. Автор: Ксенія Дьоміна 5 Вересня, 2018


banner14

Категория: Автотехника