Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Заміна ременя ГРМ на "Калині" (Lada Kalina): інструкції


Опубликованно 21.08.2018 02:28

Заміна ременя ГРМ на

На автомобілях «Лада Калина» ремінь газорозподільного механізму – це кільцевий елемент з зубцями з гуми, посилений нитками капрону. Роль приводу ГРМ полягає в передачі крутного моменту від колінчастого вала на шестірню распредвала. Від стану цього ременя залежить те, як злагоджено працює механізм ГРМ і весь двигун. Якими б надійними ці елементи не були, їх періодично потрібно міняти, щоб не довелося ремонтувати головку блоку циліндрів. Давайте подивимося, як здійснюється заміна ременя ГРМ на «Калині». Несправності

Серед основних несправностей, які можуть трапитися з даним елементом, можна виділити лише три. Це порушення цілісності вироби, недостатній або надмірний натяг, а також обрив ременя.

У першому випадку ремені розшаровуються. Це можна діагностувати за болтающимся армуючим капроновим ниткам. Крім того, іноді на деталі можна спостерігати зрізані зуби. Дані несправності виникають за різних механічних ушкоджень, а також невірних регулювань зірки на розподільчому валу, шківа колінчастого вала, натяжного ролика, помпи.

Ролик необхідний, щоб ремінь можна було натягнути. Елемент натягується за рахунок обертання ролика – він має ексцентрикову вісь. Якщо регулювання виконана невірно, ремінь може бути або перетягнуть або має слабкий натяг. І в першому, і в другому випадку це призведе до швидкого зносу виробу.

Найбільш неприємна для кожного автовласника несправність – це обрив ременя ГРМ. При виникненні даної несправності двигун зупиниться, а запустити його більше не вдасться. Буде потрібно заміна ременя ГРМ на «Калині». Регламент заміни

Завод-виробник рекомендує виконувати планову заміну ременя через кожні 50 тисяч кілометрів пробігу. Але дані показники передбачаються для штатних заводських деталей. Якщо врахувати якість запасних частин, які продаються в магазинах, то заміну краще виконувати через кожні 30 тисяч кілометрів.

Цього немає в керівництві по експлуатації «Лади Калини», але хоча б один раз на місяць перевіряти, в якому стані знаходиться дана деталь. Для цього знімають захисну кришку. Якщо в ході огляду будуть виявлені незначні механічні пошкодження або деформації, ремінь потрібно терміново міняти.

Деформація або ушкодження можуть стати причиною передчасного виходу з ладу водяного насоса, клапанів, натяжного ролика. Також трапляється, що одна з відшарувались ниток ременя може намотатися на генератор і заблокувати його роботу. Гне клапана чи при обриві?

Всі власники цієї моделі хочуть знати, чи потрібен ремонт "Калини" при обриві ременя.

Власникам 8-клапанних автомобілів дуже пощастило. На будь-яких авто з таким двигуном при обриві ГРМ клапана не загинає, а ГБЦ не б'є. Іншими словами, найстрашніше при обриві – це двигун, який затихне. Щоб їхати далі, потрібно просто замінити ремінь і відрегулювати його. Ціна заміни

Якщо заміна ременя ГРМ на "Калині" буде виконана не своїми руками в гаражі, а на СТО, то процедура обійдеться в таку суму. Вартість самого ременя в більшості магазинів – від 400 до 1 тисячі рублів. При необхідності заміни ролика доведеться додати ще близько 600 рублів. Ціна робіт по заміні – це ще 1 тисяча рублів з роликом. Про запчастини

Купуючи запчастини на "Калину", краще віддати перевагу фірмовим виробів від "Автовазу". Якщо така можливість відсутня, тоді варто придбати аналоги від відомих брендів. Це Bosch, Goodyear, Pilenga та інші.

Як замінити ремінь? Процедура в цілому легка, порівняно з 16-клапанним мотором. Але процес вимагає від виконавця уважності, а працювати потрібно гранично акуратно. Демонтаж

Для проведення заміни ременя ГРМ на «Калині» потрібно зняти елемент, який приводить в дію генератор. А якщо автомобіль з кондиціонером, то потрібно демонтувати ремінь для приводу допоміжних агрегатів. Використовуючи для цього шестигранник на 5, відвертають гвинти кріплення передньої верхньої кришки, під якою знаходиться привід ГРМ. Далі знімають пластиковий кожух.

Щоб не пошкодити ДПКВ, потрібно демонтувати і його. Коли запалення вимкнене, віджимають фіксатор колодки роз'єму і відокремлюють її від датчика. Ключем-головкою на 10 відвертають болт, що утримує датчик. Потім датчик виймають і відкладають.

Як виконується ремонт "Лади Калини" своїми руками? Перш, ніж демонтувати ремінь, перевіряють фази розподілу. Для цього поршень в першому циліндрі встановлюють у ВМТ або в положення верхньої мертвої точки. Потім за допомогою головки на 17 обертають колінчастий вал за годинниковою стрілкою. Обертати потрібно до тих пір, поки не суміститься мітка 1 на шківі розподільного валу з припливом на кришці приводу.

Щоб перевірити, чи у правильному положенні знаходиться колінвал, можна витягнути заглушку з оглядового вікна в картері зчеплення.

Друга ризику на маховику повинна збігатися з прорізом 1 на шкалі картера. Перш, ніж відкручувати болт шківа генератора, потрібно зафіксувати колінвал від небажаних поворачиваний. Для цього можна вставити в картер зчеплення відповідну викрутку – її необхідно встановити між зубцями на маховику. Потім відвертають болт, що кріпить шків приводу генератора, і знімають його, а разом з ним і шайбу. За допомогою шестикутника на 5 відкручують гвинти, які утримують передню частину нижньої кришки приводу газорозподільного механізму, і знімають кришку.

За допомогою накидного ключа на 15 ослаблюють болт, що кріпить натяжний ролик. Ролик повинен повернутися, тоді натяг ременя почне слабшати. Останній знімають зі шківів і дістають з підкапотного простору.

Важливо пам'ятати (і про це зазначено в посібнику з експлуатації «Лади Калини»), що не можна обертати або повертати вали двигуна, поки ремінь знято.

Щоб зняти натяжний ролик, болт, що кріпить його, треба відвернути. Тоді ролик зніметься замість болтом. Потрібно перевірити ролик. Для цього виріб обертають, тримаючи за ексцентрик. Ролик при обертанні не повинен видавати ніяких звуків. Робота його повинна проходити рівномірно і без всяких заїдань. Якщо це не так, то ролик теж міняють. Враховуючи якість пропонуються на «Калину» запчастин, більшість водіїв змінює і ремінь і ролик. Установка нового ременя

Потім новий або старий ролик потрібно встановити на місце, але болт затягувати не потрібно. Різні модифікації двигунів в ГБЦ мають два отвори з різьбленням під болт натяжного ролика. Болт вкручують у верхній отвір на голівці блоку циліндрів «Лади Калини».

Новий ремінь встановлюють у зворотному порядку. Однак, потрібно ще раз переконатися, що мітки на шківах і шестернях відповідають один одному.

Спочатку ремінь ГРМ «Калини» 8 клапанів встановлюють на шків коленвала. Потім натягують обидві гілки ременя, задню гілку навівають на шків помпи з закладом її на натяжний ролик. Передня частина ременя надівається на шестерню розподільного валу. Якщо необхідно, распредвал провертають в одну або в іншу сторону до тих пір, поки зуби ременя не співпадуть з западинами на шестірні. Як натягнути ремінь?

Щоб виконати дану операцію, натяжний ролик повертають проти годинникової стрілки. У пази зовнішньої частини ролика вставляють підходящий стержень. Для цього зазвичай використовують спецключ. Даний інструмент застосовується для аналогічної процедури на всій лінійці "АвтоВАЗ". Він вільно продається в магазинах.

Для регулювання рівня натягу також застосовують щипці для демонтажу стопорних кілець. Ремінь натягують поворотом натяжного ролика проти годинникової стрілки. Виріз на зовнішньому диску ролика повинен збігатися з виступом внутрішньої втулки ролика. Якщо співпало, то болт можна затягувати. Поради фахівців

Не слід натягувати ремінь ГРМ занадто сильно. В цьому випадку ресурс його, а також термін служби підшипників у помпи і натяжній ролику істотно знизиться. Як натягнути ремінь, ми розглядали вище. Не забувайте, що всі маніпуляції треба проводити уважно і акуратно. Якщо натягнути ремінь недостатньо сильно, він може проскочити на зубцях. Також недостатнє натяг веде до передчасного й інтенсивного зношування ременя.

Провертають колінчастий вал, поки настановні мітки на колінчастому й розподільному валу не співпадуть. Коли шків генератора знятий, то дуже зручно контролювати мітки. Якщо заміна ременя ГРМ на «Калині» здається надмірно складною, краще довірити цю роботу фахівцям. Якщо двигун 8-клапанний, то вартість не буде занадто високою. Висновок

Це все, що стосується 8-клапанних двигунів. На 16-клапанних агрегатах процедура заміни більш складна, вимагає більше зусиль і витрат. Процес вимагає більшої кваліфікації від майстра. Тому такий ремонт «Лади Калини» своїми руками краще не виконувати. Автор: Афанасьєв Юрій 17 Липня, 2018



Категория: Автотехника