Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Перегрів двигуна: ознаки, причини і наслідки


Опубликованно 12.08.2018 11:22

Перегрів двигуна: ознаки, причини і наслідки

Двигун є ключовим елементом автомобіля, тому за його справним станом власник просто зобов'язаний стежити. В процес роботи ДВС відчуває величезні навантаження, відповідно навіть незначна поломка здатна стати причиною капітального ремонту або повної заміни агрегату. Ця процедура досить дорога. Найпоширеніша несправність, з якою доводиться стикатися практично кожному автовласнику, - це перегрів двигуна. Перегрів можна ставити в один ряд з заклинювання або навіть загорянням. По суті, це наслідок одного і того ж фактора – високої температури.

Двигун вважається розігрітим, якщо його температура не перевищує 95 градусів. Понад 100 градусів він вже може вийти з ладу. За якими ознаками перегрів двигуна можна визначити, знає не кожен автолюбитель. У статті розповідається про ознаки і причини, які можуть призвести до даного явища.

Ознаки перегріву

Судити про це можна не тільки виходить з-під капоту автомобіля пару. Існує ряд інших, менш виражених симптомів, що сигналізують про початковому неприємному процесі. Так за якими ознаками перегрів двигуна можна визначити? Перш за все, всі сучасні автомобілі обладнані датчиками контролю температури охолоджуючого контуру автомобіля. Всі водії керуються саме даними з приладової панелі. Намагаються не доводити стрілка температури двигуна до червоної зони, при якій вже можливе повне руйнування агрегату. Однак контролююча система спроектована таким чином, що фактична температура циркулюючого теплоносія завжди вище того значення, яке показує приладова панель. На деяких автомобілях використовується звичайна лампочка-індикатор, що вказує на перегрів, а деякі навіть не мають цього. І водієві доводиться покладатися виключно на свої відчуття. Якщо інтуїція і знання підведуть, то серйозних проблем, на жаль, уникнути не вийде. Сучасні двигуни з алюмінієвих сплавів, на жаль, не мають того запасу міцності, що був у їх чавунних попередників, які з легкістю витримували і більш високі температури. І все-таки, які можуть бути ознаки і наслідки, якщо перегрівся двигун?

Коли стрілка ще не вийшла в червону зону або лампочка не сигналить про небезпеку, завжди існують ранні ознаки виявлення майбутнього перегріву. Перше, на що водієві слід звернути увагу, - це сильний нагрів фронтальної стінки кузова автомобіля. Вона розташована ближче всіх до двигуна, тому по температурі її завжди можна зрозуміти, що відбувається зараз з приладом. Як тільки стане ясно, що з ним відбувається щось недобре, необхідно звернути увагу на тягову потужність ДВЗ і роботу вентилятора. Зазвичай потужність сильно падає, а вентилятор продовжує працювати без відключень. Це перший привід для занепокоєння. Можливо, двигун навіть не дійде до тієї критичної точки, коли закипить тосол і підуть тріщини по клапанам, зруйнуються ущільнювачі. Один нагрівання до некритической температури не викличе серйозних неприємностей, але частий нагрівання незабаром принесе проблеми вже більш серйозні. Тому краще провести діагностику на ранньому етапі, поки ще не все запущено. Обов'язково варто перевірити двигун і систему охолодження.

Більш серйозна стадія перегріву - коли на ходу починає кипіти охолоджуюча рідина в самому радіаторі. Стрілка при такому підйомі температури швидко переходить в червону зону. Одночасно з кипінням тосола різко падає потужність самого двигуна. Машина починає ледве-ледве плентатися. Разом з цим в роботі двигуна з'являються шуми і жорсткість. Можна почути стукіт металу. Це відбувається з причини появи детонаційних процесів всередині двигуна. Відповідно, заглянувши під капот, можна побачити на блоці і головці циліндрів тріщини, деформації, патьоки масла або антифризу під прокладкою головки і блоку.

Ще однією ознакою перегріву є поява білого нальоту на контактах свічок запалювання. Крім самого нагару на ній будуть присутні (але не обов'язково) розтріскування корпусу або ізолятора і багато інші деформації.

Дізнатися про перегрів можна, відкривши кришку бачка з охолоджуючою рідиною. Це слід робити на холодному двигуні або після того, як він охолоне достатньо. В іншому випадку рідина від кипіння витече назовні і ненароком окатит бризками. Якщо двигун перегрівався, то на стінках бачка з'являються темні плями, а в самому теплоносії утворюються темні пластівці. Це говорить про те, що в результаті перегріву прилад потрапило масло. Це відбувається через вигоряння прокладок головки блоку циліндрів. Необхідно дістати масляний щуп і досліджувати масло на наявність піни та емульсії від потрапляння антифризу. Причини перегріву

Отже, ми розглянули ознаки перегріву двигуна автомобіля. Тепер можна розглянути причини. Багато скажуть, що їх безліч, все і не перерахуєш. Однак якщо узагальнити, то основних усього дев'ять. Решта - лише наслідок неполадок.

Дев'ять найголовніших причин перегріву двигуна

Розглянемо причинно-наслідкові зв'язки на основі ознак перегріву двигуна Вазівських автомобілів. Це найпоширеніше, "народне" транспортний засіб, тому пояснення застосовні до його пристрою: Недостатня кількість теплоносія в бачку і контурі охолодження двигуна. Мабуть, це найпоширеніша причина перегріву двигуна. Відбувається це коли теплоносій просочується через патрубки або радіаторну піч з-за негерметичності. Також може бути несправний насос для охолоджувача або тосол потрапляє в масло або циліндри. Тим самим збільшується витрата теплоносія. Низький коефіцієнт ефективності охолоджуючого радіатора. Відбувається з причини несправності термодатчика, від чого вентилятор працює не в повну потужність. Можливо, відбулося ослаблення ремінця качающей рідина помпи. Чи може мати місце забруднення радіатора. Неефективна робота термостата. Утворюються в системі відкладення негативно впливають на роботу датчика. Він невірно знімає показання температури теплоносія, від чого відбувається перегрів мотора. Тривала робота двигуна в складних умовах. Неправильна настройка випередження запалювання або системи впорскування суміші. При пізньої детонації частина суміші вже догорає у випускній системі, що призводить до закипання теплоносія і перегріву мотора. Утворення нальоту з мінеральних солей в контурі. Вони - погані провідники тепла, до всього іншого, звужують канали і зменшують витрату тосола. Систематичне скупчуванню нагару в камерах. Таке відбувається у машин з пробігом. Нагар утворюється із-за попадання масла в циліндри. Як наслідок, утворюються мінеральні відкладення. Надмірна любов до використання різних присадок. Утворюється досить товстий шар з металокераміки. Він поганий провідник тепла. Як результат - перегрів. Прогоряння впускного клапана. Через тріщини підвищується температура відпрацьованих газів, які надмірно нагрівають мотор.

Чутливість до перегріву двигунів

Найбільшу сприйнятливість до підвищених температур мають мотори, що володіють великим робочим об'ємом циліндрів і працюють на високих оборотах. Це пов'язано з матеріалом, з якого вони виготовляються. Вони володіють мінімальними запасами міцності і конструктивної жорсткості. Поршневий групі потрібно спеціалізоване масло. Відповідно, ознаки перегріву двигуна у них проявляються набагато раніше, ніж у інших типів, виготовлених, наприклад, з чавуну. Останні практично несприйнятливі до перегріву завдяки збільшеній кількості масла в картері, великого радіатора і жорсткості самого матеріалу. Як можна дізнатися про нього?

Виявити ознаки перегрітого двигуна досить важко, тому говорити про перегрів з абсолютною упевненістю не можна. Сучасні автомобілі мають бортовий комп'ютер, який записує в свою пам'ять всі свідчення температур, тиску та інші робочі параметри.

Старі моделі, на жаль, не володіють настільки розвиненими технологіями. Тому можна говорити лише про загальні ознаками перегріву двигуна. Такими можуть бути: Зайва шліфування прівалочной площині головки блоку. Під час перегріву відбувається сильна деформація цієї частини мотора, для якої необхідний дуже складний ремонт. Охолоджуюча рідина має мутнуватий колір з темними пластівцями. Вони утворюються в результаті перегріву двигуна.

Після ґрунтовного нагріву площині двигуна втрачають свою геометрію зважаючи деформацій металу в області картера, головки блока і колекторів. Це призводить до появи підтікань масла, так як герметизуючі прокладки просто дубіють і розтріскуються, втрачаючи свої первинні властивості. Навіть після заміни сальників проблема патьоків нікуди не зникне. Їх не буде якийсь час, але тільки поки манжети нові, потім історія повториться. Можливі наслідки

Як вже говорилося раніше, існують загальні ознаки перегріву двигуна. Вони дійсні для всіх видів і типів агрегатів. Однак при всій схожості ознак перегрітого двигуна наслідки можуть бути різними. Все залежить від температури перегріву, ступеня кипіння теплоносія та інших побічних факторів. Фахівці виділяють кілька ступенів. Наслідки локального перегріву

Сама рання стадія - коли небезпека вчасно помічена водієм. Якщо локально перегрівся двигун, наслідки та ознаки можуть бути відсутніми. Мотор в цьому випадку працює безвідмовно, в звичайному режимі.

Наслідки середнього перегріву

В цьому випадку двигун піддавався тривалого перегріву, але його не заклинило. Явні симптоми неполадки у вигляді деформацій блоку циліндрів і наявності потьоків. У дизельного двигуна ознаки перегріву аналогічні, з однією відмінністю: при критичному перегріві дизельний прилад може вибухнути. Наслідки критичного перегріву

Остання стадія руйнування вузлів двигуна. Наприклад, якщо проігнорувати у ВАЗ-2114 ознаки перегріву двигуна, то мотор вже не підлягає відновленню. Деколи доцільніше його заміна, ніж повне відновлення. На цій стадії деформується повністю циліндропоршневої вузол, оплавляються вкладиші, ламається колінвал у задньопривідних автомобілів, пробивається ГБЦ. Повна заміна мотора є єдиним рішенням. Профілактика

Будь-який вузол автомобіля вимагає своєчасного догляду за собою. Якщо дотримувати прості правила, то можна уникнути неприємних поломок двигуна. Завжди вчасно доливати теплоносій. Завжди використовувати масло, паливо виключно якісне і тільки з відповідним октановим числом. Своєчасно міняти деталі для системи охолодження, поки їх несправний стан не призвело до більш серйозних наслідків.

Слід зазначити ще одну групу транспортних засобів. Це мотоцикли і мопеди. Справа в тому, що вони мають повітряне охолодження, тому у мотоциклів ознак перегріву двигуна практично немає. Часом про перегрів можна дізнатися тільки тоді, коли з'явиться металевий шум в двигуні або коли він почне глухнути. Відповідно, діагностику приладів мотоциклів слід проводити частіше, ніж автомобільних моторів.

Рекомендації

Якщо перегрів трапився під час їзди, то ні в якому разі не потрібно відключати двигун. Це припинить циркуляцію тосола по контуру і ще більше нагріє його. Наприклад, ознакою перегріву двигуна ВАЗ-2110 є пар з-під капота у зв'язку з розгерметизацією охолоджуючого контуру. Слід покататися на нейтральній передачі до місця зупинки, де вона дозволена, і, не вимикаючи двигун, остудити його природним шляхом. Тільки коли температура знизиться до нормальної, можна вимкнути двигун, і після його повного остигання приступати до пошуку несправностей. У разі неможливості вирішити проблему на місці слід добиратися до будинку на евакуаторі.

Висновок

У висновку хотілося б ще раз відзначити, що всі вузли двигуна дуже чутливі до перегрівів. Якісне обслуговування таких вузлів, догляд і діагностика допоможуть уникнути серйозних поломок двигуна. Автор: Афанасьєв Юрій 31 Липня, 2018



Категория: Автотехника