Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Діагностика по свічках запалювання: методи перевірки, поради фахівців


Опубликованно 10.08.2018 11:10

Діагностика по свічках запалювання: методи перевірки, поради фахівців

Для того щоб бензиновий двигун приводився в дію, передбачена система запалювання. Вона включає в себе масу деталей і елементів. Але одна з головних складових – це свічки. Саме вони підпалюють паливно-повітряну суміш, коли поршень знаходиться у верхній мертвій точці. Так як свічки мають безпосередній вплив на якість роботи двигуна, за ним можна визначити стан ДВЗ в цілому. У сьогоднішній статті ми розглянемо таке питання, як діагностика по свічках запалювання. Непрямі ознаки

Виконувати діагностику по свічках запалювання потрібно тоді, коли автомобіль почав нестабільно себе вести. Це може бути: Троение двигуна на холостих обертах. Провали при натисканні на педаль газу. Ривки при русі на середній швидкості. Високий витрата палива. Утруднений запуск (при справному стартері і акумуляторі). Лампа "чек енджін" на панелі приладів. Зверніть увагу

Потрібно розуміти, що діагностувати дані елементи можна тільки після того, як мотор автомобіля вийшов на робочу температуру і пройшов хоча б 5-10 кілометрів з урахуванням різних режимів навантаження. Також перед діагностикою можна проїхатися і на середніх обертах. Але викручувати свічки на холодному моторі можна (і навіть тоді, коли він пропрацював 1-2 хвилини). Справа в тому, що під час прогріву використовується інша пропорція суміші. Також двигун може працювати нестійко, особливо в мороз. У підсумку на свічках, вилучених з холодного мотора, утворюється сіро-чорний нагар, який можна помилково прийняти за показник несправності.

До речі, різні ривки і провали в роботі двигуна під час прогріву можуть стати наслідком зношеного розподільника запалювання (котушки, яка може бути єдиною або встановлюватися окремо для кожного циліндра) і «бронепроводов». Відповідно, змінюється і вигляд свічок.

Фахівці радять при діагностиці несправностей свічок запалювання мати при собі комплект нових, свідомо справних. При цьому вони повинні радити таким параметрам: Фізичний розмір. Гартівне число.

Встановивши їх в автомобіль, варто проїхатися не менше 15 кілометрів. Після цього їх можна викручувати і виконувати діагностику свічок запалювання за зовнішнім виглядом. Перевіряємо свічки і оцінюємо роботу двигуна

Якщо двигун справний, на даних елементах не повинно бути: Відкладень. Нагару. Слідів масла.

Але при цьому допустимо фарбування спідниці електрода в світло-коричневий відтінок. Це говорить про те, що мотор оптимально витрачає бензин, не витрачає масло і повноцінно спалює суміш. Чорний нагар

Якщо в ході діагностики свічок запалювання по нагару був виявлений «пухнастий» чорний наліт на електроді, це говорить про наступних проблемах. Мотор працює на переобогащенной паливно-повітряної суміші і витрачає більше палива, ніж потрібно. Таке трапляється із-за неправильно налаштованого карбюратора (на старих машинах), або з-за проблем з інжектором.

Фахівці також рекомендують звернути увагу на систему випуску, оскільки саме брак повітря може викликати збагачення суміші. Причина тому банальна – брудний повітряний фільтр. Рекомендується міняти його не пізніше, ніж через 20 тисяч кілометрів. Якщо машина експлуатується в забрудненій місцевості, даний інтервал краще скоротити до 10 тисяч. Сірий відтінок

Якщо на центральному електроді утворився сірий відтінок або він сам побілів, має місце сильний перегрів двигуна або робота на бідній горючої суміші. При діагностиці свічок запалювання за кольором потрібно перевірити роботу системи охолодження і паливоподачі. Кожному автовласнику слід знати, що тривала експлуатація мотора на бідній суміші під високим навантаженням тягне за собою детонацію. При цьому відбувається прогар випускного клапана і локальний перегрів ДВС. Червоний (цегляний) колір на спідниці електрода

Про що свідчить червоний колір? В даному випадку можна говорити про підвищений вміст частинок металу в бензині.

Вони можуть з'явитися через застосування присадок. Причому такі використовуються безпосередньо на АЗС. Як бути в такому випадку? Рекомендується змінити звичну мережу АЗС. Чим небезпечна експлуатація авто на такому бензині? Через металевих присадок утворюється наліт, який проводить електрику. В результаті іскра не проходить між електродами свічки. Остання швидко приходить в непридатність. А ще від такого палива страждає система електронного управління двигуном і каталізатор. Крім того, забивається і кисневий датчик, який згодом теж виходить з ладу. На панелі приладів горить лампа «чек енджін». Експлуатувати такий автомобіль не рекомендується. Особливо якщо на ньому ще не вирізаний каталізатор і не заглушений кисневий датчик. Масло

Виконуючи діагностику свічок запалювання за зовнішнім виглядом, варто звернути увагу на ту частину, де виконана різьба. Так, іноді на витках виявляється моторне масло. Воно може бути перемішано з чорним нагаром та іншими відкладеннями. У такому випадку двигун після простою часто троїть, а по мірі прогрівання його робота стабілізується. Також за наявності масла даний автомобіль може видавати синій або сизий дим певний час з вихлопної труби. А по мірі прогрівання цей дим зникає.

Ще водій може помітити підвищену витрату масла. Причина ховається в твердих сальниках клапанів або зношених масловідбивних ковпачках. Також наявність відкладень у вигляді товстого сіро-чорного шару на свічці свідчить про горінні зайвого масла в камері. Яким чином воно проникає в камеру згоряння? Це відбувається з-за залягання маслозйомних кілець. Якщо це так, то при різкому натисканні на газ кількість диму збільшується. Нестабільна робота двигуна

Дуже часто власники грішать на свічки, якщо автомобіль троїть. Але на практиці все може бути набагато гірше. Так, троїти мотор може із-за несправного циліндра. А от визначити його можна як раз після діагностики по свічках запалювання. На фото нижче видно, як виглядають електроди в разі проблем з ДВС. Якщо на поверхні присутні частинки бензину, є металеві фракції або фрагменти масла, причина точно не в свічках. В такому випадку зазвичай відбувається руйнування клапана в системі газорозподілу або руйнування поршневих кілець. Щоб картина прояснилася, рекомендується заміряти компресію в моторі.

Як перевірити компресію?

Для цього нам потрібен спеціальний інструмент. Називається він компрессометр. Сама робота по виміру виконується в такій послідовності: Перевіряється стан повітряного фільтра. Якщо він брудний, перед вимірюванням його потрібно замінити. Але в екстрених випадках можна просто від'єднати повітряний патрубок (важливо, щоб поруч не було пилу). Мотор прогрівається до робочих температур. Відключається подача палива (можна вийняти запобіжник бензонасоса). Очищаються місця свічкових колодязів. Викручуються всі свічки. При необхідності заряджається акумулятор. Коробка ставиться в нейтральне положення або режим «паркінг» (якщо це автомат). Відключається система запалювання. Для цього виконується відключення котушки. Встановлюється компрессометр. Він може укручуватися в різьбу або просто притискатися. В останньому випадку без помічника не обійтися. Провертається стартер ключем запалювання. Робиться кілька проворотив. Тримати ключ потрібно близько трьох секунд. При цьому педаль газу вичавлюється повністю. Це потрібно для того, щоб знизити опір на впуску.

Далі вимірюються свідчення. На самому компрессометре є шкала, часто кольорова. Стрілка повинна перебувати в зеленій шкалою. Зазвичай це показник від 9 до 13. Якщо рівень компресії нижче, ймовірно, є проблеми з кільцями або з клапанами. В такому випадку однією заміною свічок не обійтися. Проблема «троящего» двигуна не піде сама собою. Також відзначимо, що розбіг по циліндрах повинен бути мінімальним – не більше двох очок. Серйозні випадки

Варто бити тривогу, якщо при діагностиці по вигляду свічок запалювання був зруйнований центральний електрод або керамічний матеріал в області спідниці. У чому причина цього явища? Сам по собі електрод не руйнується. До такого може призвести детонація ДВС та експлуатація автомобіля на низькооктановому бензині. Крім того, свічка руйнується із-за занадто раннього кута випередження запалювання. У рідкісних випадках банально підібраний не той комплект свічок (бракований). Чому руйнування свічки – це небезпечно? Справа в тому, що відпали частинки можуть потрапити в камеру згоряння. Зазвичай вони застряють під клапаном, руйнуючи його. Таку свічку потрібно терміново міняти. Якщо вчасно не усунути проблему, може виникнути необхідність ремонту головки блоку циліндрів. Зола на електроді

Іноді зустрічаються зольні відкладення на електроді. Колір не грає в даному випадку особливої ролі, а лише говорить про роботу паливної системи.

Причиною таких відкладень є теж згорання масла. При цьому звук вихлопу може бути схожий на мотоциклетний. Діагностуються маслос'емниє кільця. Стенд для діагностики свічок запалювання SMC-100

У фахових майстерень для цього використовується спеціальний стенд. Один з таких - SMC-100. Даний апарат служить для діагностики свічок бензинових ДВЗ під тиском 12 атмосфер. Такий тиск створюється в герметичній камері з дзеркалом. Режим іскроутворення згідно технічним характеристикам - 1000-6500 об/хв. Що дає стенд для діагностики свічок запалювання ДВЗ? Він дозволяє перевірити свічку на: Пробій ізолятора. Герметичність. Правильне іскроутворення.

Якщо говорити про стенд для діагностики свічок запалювання SMC-100, він може діагностувати елементи з різною різьбою: М12х1,25. М14х1,25. М18х1,5.

При необхідності даний апарат може укомплектовується ультразвукової ванни, або піскоструминним апаратом. Таким чином, при діагностиці можна додатково очистити дані свічки. Харчування на агрегат поставляється від мережі 220 В, але при необхідності опалювання може працювати і від 12-вольтового акумулятора, який є в кожному автомобілі. Вартість діагностичного стенду складає близько 22,5 тисячі рублів. При цьому він досить компактний і важить 3,4 кілограма. Зрозуміло, для одноразових тестів купувати таке обладнання немає сенсу. Подібні стенди купуються для СТО. Так як ціна агрегату висока, має сенс замовити діагностику свічок в майстерні. Коштує це буде близько півтора тисяч рублів. При цьому буде представлена повна картина про те, як працює кожна свічка у диагностируемом автомобілі. Поради та рекомендації

Як бачите, діагностика стану свічок запалювання може розповісти про багатьох проблемах. Фахівці рекомендують виконувати таку роботу кожні 10-15 тисяч кілометрів і при кожних тривалих поїздках. Також відзначимо, що важливо не тільки виконувати регулярно діагностику по свічках запалювання, але і правильно виставляти зазор. З часом він може збільшитися. Для кожного типу авто (карбюратор, інжектор, газ, бензин) зазор свій. Даний зазор між вважається боковим і центральним електродом. Ще не зайвою буде очистка свічок від нагару. Зробити це можна металевою щіткою.

А щоб не допустити руйнування керамічної частини або електрода в подальшому, слід правильно підбирати свічки. Але як показує практика, не завжди дорогі моделі актуально використовувати. Краще купити комплект більш дешевих, але міняти частіше. У такому випадку двигун прослужить довше. Не варто гнатися за иридиевыми свічками, особливо якщо такі з заводу не встановлюються на ваш автомобіль.

Що стосується пробігу, свічки краще міняти кожні 20-30 тисяч кілометрів. Іридієві і платинові служать до 80 тисяч, але коштують у кілька разів дорожче. Тому має сенс використовувати звичайні моделі. Ще один аргумент на користь частої заміни свічок – це низька якість палива в країнах СНД і підвищений відсоток присадок в бензині. Будь-яка свічка буде мати більш низький ресурс в такому випадку. Свічки і ГБО

Оскільки газ має трохи іншу структуру, потрібно правильно підходити до підбору свічок. Вони повинні бути максимально «холодними». Такі свічки мають високу теплостійкість і низьку стійкість до відкладів. Останній фактор може налякати деяких власників. Але не варто панікувати. Наліт на таких свічках – це рідкість, оскільки газ більш чистий по своїй структурі.

Що говорить білий наліт на електроді? Він свідчить про те, що машина експлуатується на бідній паливної суміші. Часто в цілях економії багато надмірно закручують кран «жадібності» (на ГБО другого покоління). Машина витрачає на 5 відсотків менше палива, але такого робити не потрібно. Занадто бідна суміш може негативно позначатися на ресурсі свічок запалювання. Також відзначимо, що міняти їх на авто з газобалонним обладнанням потрібно частіше – раз в 15 тисяч кілометрів. Висновок

Отже, ми з'ясували, як виконується діагностика по свічках запалювання. Знаючи, про що свідчить той чи інший нагар, можна визначити, чи справний двигун. Варто регулярно перевіряти стан свічок, контролювати зазор і негайно змінювати елементи у разі їх руйнування. Автор: Михайло 27 Липня 2018


banner14

Категория: Автотехника