Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

МеМЗ-307: опис, технічні характеристики та особливості експлуатації


Опубликованно 01.08.2018 04:16

МеМЗ-307: опис, технічні характеристики та особливості експлуатації

Двигун МеМЗ-307 — силовий агрегат українського виробництва (Мелітопольський моторний завод), який встановлювався на автомобілі Daewoo Sens та ЗАЗ «Славута». Був розроблений за замовленням Запорізького автоскладального заводу для установки на транспортні засоби ЗАЗ і «Деу». Опис

Малолітражний мотор повинен був стати економічним рішенням для українського споживача. Але в процесі експлуатації стало зрозуміло, що його якість залишає бажати кращого. Була створена модифікація для автомобілів сімейства «Славута».

На відміну від МеМЗ-2457, на двигун 307 встановили новий блок і головку. Поршнева стала більше, з 72 до 75 мм. Клапани залишилися колишні, а ось розподільний вал довелося поліпшити. Все це дало можливість збільшити обсяг до 1299 куб. см Регулювання клапанів МеМЗ-307 проводиться кожні 40 000 км пробігу. Великим мінусом стало відсутність гідрокомпенсаторів.

У МеМЗ-307 привід ГРМ – ремінною, що підвищує можливість отримати гнуті клапани. Тому рекомендується стежити за станом ременя. Якщо з'явилися пошкодження, то варто замінити деталь. Міжсервісний інтервал заміни ременя газорозподільного становить 40 000 км. Технічні характеристики

МеМЗ-307 української розробки і складання вийшов досить надійним. Зафіксований рекорд для мотора — 420 тис. км пробігу без капітального ремонту.

Розглянемо основні технічні характеристики силового агрегату:

Модель

МеМЗ-307

Обсяг

1,3 літра (1299 куб. см)

Конфігурація

L4

Діаметр поршня

75 мм

Эконорма

EURO II

Характеристика потужності

70,0 л. с.

Крутний момент (кгс*м)/Частота обертання, хв-1

107,8 (11,0)/3000-3500

Витрата пального на кожні 100 км:

міський режим

8,9 л

до 90 км/год

5,5 л

від 90 до 120 км/год

7,2 л

Рекомендована пальне

АІ-95

Система живлення

Інжектор Модифікації та плани на майбутнє

Крім стандартної версії двигуна МеМЗ-307, випускалася також модифікована з маркуванням 3071 для автомобілів «Славута». Різниця полягає в крутному моменті і потужності. У 3071 номінальні потужності характеристики не перевищують 64 к. с. В іншому різниці між силовими агрегатами немає.

Також планувалося виробництво модернізованого двигуна з маркуванням МеМЗ-3075, який мав головку блоку на 16 клапанів. Але, у зв'язку з закриттям в Запоріжжі лінії «Сенс», проектування мотора було призупинено, а згодом зовсім заморожено.

Новий силовий агрегат повинен був отримати екологічну норму Євро-4, поліпшену конструкцію газорозподільного механізму та обсяг 1398 куб. см До того ж був збільшений розмір поршня до 77 мм. При цьому витрата палива становив би 7,2 літра на 100 км, а питома потужність - 112 л. с. Обслуговування

Обслуговування силового агрегату МеМЗ-307 проводиться ідентично мотору МеМЗ-245. Міжсервісний інтервал становить не більше 10 000 км пробігу, але навіть конструктори заводу виробника погоджуються, що його необхідно скоротити до 8-9 тис. км. У кожному разі технічного обслуговування необхідно міняти масляний фільтр і змащення, а також здійснювати діагностику основних систем – гальмівний і підвіски.

Заміна масла і фільтра проводиться досить просто, за аналогією з МеМЗ-245 або ВАЗ 21083. Для цього необхідно викрутити зливну пробку, дочекатися, поки витече повністю моторне мастило, потім замінити фільтрувальний елемент. До речі, у «Сенс» і ВАЗ «вісімки» вони взаємозамінні.

Коли масло буде злито, закручуємо зливну пробку, попередньо змінивши ущільнювальне кільце. Через горловину проводимо заливку нової рідини. Прогріваємо двигун і дивимося рівень. Якщо масла недостатньо, рекомендується долити.

Слід розуміти, що вартість технічного обслуговування МеМЗ-307 досить висока, якщо брати розцінки автосервісу, тому більшість автомобілістів проводить ТО двигуна самостійно з самого початку експлуатації. Несправності

Ну як у вітчизняного мотора не може бути недоліків? Звичайно, МеМЗ-307 далеко не досконало технічне рішення, а тому є проблеми, які знайомі практично кожному власникові цього силового агрегату.

Розглянемо, з чим доводиться стикатися автолюбителям: Троїть. Досить поширене явище. Проблема полягає в паливній системі, а точніше, забруднення форсунок. Як показує практика, після першої-другої чистки доводиться замінювати один або кілька впускних елементів, оскільки вони швидко зношуються. Глохне. Причиною такої несправності є часта поломка регулятора холостого ходу. Також варто перевірити дросельну заслінку. Стуки і скрипи. Якщо з'явилися незрозумілі металеві шуми, то варто звернути увагу на клапани. Швидше за все, прийшов час регулювання. Свист в підкапотному просторі. Це означає, що настав час міняти зношений ремінь генератора. Патьоки масла. Зазвичай прокладка ГБЦ МеМЗ-307 ненадійний і часто піддається пробоїв. Якщо з'явилися підтікання, то варто шукати причину саме тут. Перегрів. Звичайно, як і на інших автомобілях, це викликано банальним заклинювання термостата. Заміна деталі допоможе усунути корінь зла. Рекомендується встановлювати не оригінальну деталь, а аналог від ВАЗа.

Ремонт МеМЗ-307 власники виконують своїми руками, оскільки, якщо кожного разу користуватися послугами автосервісу, можна розоритися. Ще одним плюсом мотора є проста конструкція, що значно полегшило життя автолюбителям. Хотілося б відмітити, що скільки не надходили скарги на адресу Мелітопольського заводу, конструктори так і не вдосконалили движок. Тюнінг

Значна частина власників мотора проводять чіп-тюнінг на додавання вистачає потужності. Але і тут не обходиться без підводних каменів. Так, досить важко провести таку доопрацювання в домашніх умовах, а відповідно, доводиться їздити в автосервіс.

Другий варіант, який застосовується разом з чіп-тюнінгом – доопрацювання механіки. Для збільшення потужностних характеристик доведеться повністю розібрати силовий агрегат. Блок циліндрів розточується під поршні ATF діаметром 77,5 мм, також монтуються більш легкі шатуни і коленвал (виробництва DEF). Для повного щастя доведеться перебрати і головку блоку, встановивши в неї низької посадки клапани.

Останній суттєвої доробки, яку не рекомендують робити, стає установка турбіни з пайтингом і інтеркулером. Так, чудово підійде Garrett 17. Разом з цим доведеться повністю перебрати систему вихлопу відпрацьованих газів. Зробити прямоток з діаметром 42 мм. Все це допоможе розвинути потужність до 200 л. с., після чого в будь-який момент мотор може перегрітися. Щоб цього не сталося, купуємо і встановлюємо кит-комплект системи охолодження від ВАЗ-2108. Висновок

В цілому, двигун МеМЗ-307 показав себе з хорошого боку. Апарат набагато економічніше за свого попередника, має екологічну норму Євро-II, а також поліпшену поршневу групу. Але від недоліків нікуди не дітися. Так, двигун часто починає троїти і глухнути, і всьому виною недоробки з боку конструкторського бюро Мелітопольського заводу. Автор: Вісник 17 Липня, 2018



Категория: Автотехника