Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Стартер ВАЗ-2105: проблеми та способи усунення, правила заміни і ремонту, поради фахівців


Опубликованно 01.08.2018 04:16

Стартер ВАЗ-2105: проблеми та способи усунення, правила заміни і ремонту, поради фахівців

Автомобіль ВАЗ-2105 досі користується популярністю у російських водіїв. Його відрізняє простота експлуатації і невисока вартість запчастин. Однак, якщо автовласник хоче, щоб машина працювала без проблем, він повинен регулярно перевіряти її на предмет різних несправностей.

Нерідко поломки виникають несподівано. Вони можуть вплинути на роботу автомобіля. До таких проблем можна віднести несправність стартера на ВАЗ-2105. Для того щоб швидко виконати ремонт, потрібно розуміти пристрій і технологію роботи цього вузла. Тоді полагодити стартер буде набагато легше. Пристрій

Такий механізм, як стартер, грає дуже важливу роль в системі запуску ВАЗ-2105. Він представляє з себе електричний двигун, який має напруга 18 вольт. Блок складається з наступних елементів: якоря стартера; колекторних пластин; полюсів, або сердечників; обгінної муфти (бендикса); сталевого циліндра.

Також до приладу відносяться 4 обмотки збудження, розташовані всередині стінок корпусу блоку. Стартер ВАЗ-2105 інжектор має схожу будову. Ресурс роботи цієї деталі може бути різним. Зазвичай поломки відбуваються не раніше, ніж машина проїде 80-90 тис. км, а за умови регулярного технічного обслуговування ця цифра може скласти до 150 000 км.

Принцип роботи

Обгонная муфта пов'язана з маховими вінцем. Вона закріплена таким чином, щоб її рухи були не обмежені. Реле стартера ВАЗ-2105, що виробляє втягуючі-витяжні руху, встановлено на корпусі. Всередині цього приладу упаяні силові контакти, які водії називають між собою п'ятаками. Ця деталь представляє з себе прості болти, запресовані в ебонітову кришку втягивающего реле. Там же розміщується рухливий контакт у вигляді перемички.

Всі елементи стартера з'єднані між собою так, щоб вчасно передавання крутного моменту на обгонную муфту ролики цього елемента, які знаходяться усередині сепаратора, могли фіксувати шестерню в обоймі. Позитивні і негативні контакти стартера повинні з'єднуватися відповідними полюсними пластинами. Як тільки спрацьовує втягуюче реле, сердечник починає виштовхувати бендикс до маховика. Після цього якір розкручує маховик.

Під час дії сердечника на рухливий контакт і замикання силових п'ятаков відбувається подача струму від акумуляторної батареї. Якщо водій почав заводити двигун, повернувши ключ у замку запалювання, то може статися такий момент, коли обороти мотора будуть вище обертів стартера. Тоді спрацює обгонный механізм бендикса. Електричні причини несправності

Якщо встановлено, що не крутить стартер ВАЗ-2105, або швидкість обертів занадто низька, то обов'язково потрібно перевірити електричну ланцюг. Діагностика несправностей починається з акумулятора. Водій повинен переконатися, що: батарея добре заряджена; провід, що з'єднує клеми втягивающего реле, надійно закріплений; контактна група замка запалювання не пошкоджена; провід між стартером і акумулятором справний.

На цьому етапі виявлення проблем потрібно звернути увагу на те, як спрацьовує втягуюче пристрій і обертається якір. Іноді пошкоджується обмотка тягового реле, в цей же час відбувається замикання між витками. Тоді ВАЗ-2105 не заводиться, а стартер крутить. Ще одна причина поломки стартера, яка відноситься до розряду електричних, – повільне прокручування коліщатка.

Якщо видимі проблеми не виявлені, то потрібно буде демонтувати стартер для подальшого огляду. Швидше за все, сталося підгоряння колектора через замикання пластин. Інші причини поломки електричні стартера - це: вихід з ладу тягового реле; щітки, нещільно прилягають до колектора; знос колектора якоря. Механічні несправності

Якщо є підозра на те, що проблема в механіці, потрібно перевірити такі запчастини, як буферна пружина, кільце муфти, вінець маховика, важіль. Зазвичай водій може зробити висновок, що стався збій в механічній системі, якщо чути нетиповий звук під час роботи стартера. Тоді радимо подивитися його з боку підкапотного простору. Такий шум може свідчити про те, що зламалися наступні елементи: підшипник; кріпильні болти стартера; кріплення полюса.

Крім того, можуть пошкодитися зуби. Нерідко зустрічається несправність, коли стартер продовжує крутитися без відключення. Це відбувається через заїдання важеля привода тягового реле або зносу зворотної пружини вимикача запалювання. Підготовчі роботи

До того як отримати стартер, треба провести попередній огляд. Для цього ВАЗ-2105 заганяють на естакаду або на спеціально оглядову яму. Потім водій пробує завести машину і по звуку, який видає стартер, намагається визначити характер ушкоджень. У цей же час проводиться огляд всіх контактів системи. Іноді досить зачистити ці елементи, щоб стартер знову запрацював. Як отримати стартер

Для початку необхідно виконати відключення цього блоку від акумулятора. З втягивающего реле знімаються всі струмопровідні кабелі і клеми. Тепер можна відкрутити болти кріплення. Зазвичай їх всього 2 чи 3. Для цього беруть шарнірний подовжувач. Витяг стартера на ВАЗ-2105 проводиться на оглядовій ямі, так як тільки цей спосіб є найбільш зручним для зняття всіх деталей, закривають пристрій. У числі блоків, які доведеться демонтувати, знаходиться також обшивка захисту рухового відсіку. Діагностика

Щоб зрозуміти, в якій з частин стартера сталася поломка, слід ретельно його очистити. Для початку перевіряється втягуюче реле. Якщо воно справно, то буде чути гучний клацання. Ще одне свідчення справності цього механізму – переміщення бендикса трохи вперед. Відсутність клацання говорить про те, що реле зламано і треба замінити його на новий.

Якщо ж проблема не в цій деталі, то потрібно впевнитися, що вся справна ізоляція. Всі пошкодження можна відновити просочувальним лаком, а потім перевірити спеціальними електровимірювальними приладами.

Коли після повного огляду всі деталі виявилися справними, обов'язково перевіряється ізоляція ротора. Сліди гару і кіптяви на якорі говорять про те, що потрібно провести заміну цього пристрою. Колектор повинен бути чистим, без нальоту, а при наявності цього дефекту можна почистити елемент наждачним папером. Після всіх процедур перевіряється муфта. Вона повинна вільно крутитися в одному напрямку і фіксуватися в іншому. Збірка

Після діагностики проблем стартера і виявлення поломок проводиться заміна несправних деталей на нові. Збірка стартера відбувається в зворотній послідовності. Перед тим як блок встановлюється на автомобіль, його перевіряють з допомогою акумулятора. Водій повинен пам'ятати, що подібну процедуру рекомендується проводити навіть при відсутності явних проблем, і тоді термін служби стартера ВАЗ-2105 буде набагато більше. Автор: Тетяна Ягофарова 12 Липня, 2018



Категория: Автотехника