Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Двигун "Мерседес 102": технічні характеристики, опис, принцип роботи


Опубликованно 21.07.2018 05:12

Двигун

Марка «Мерседес» відома у всьому світі. Ці автомобілі користуються високим попитом як на європейському, так і на американському ринку. В першу чергу марка «Мерседес» асоціюється з якістю. На автомобілях цієї фірми використовують вельми ресурсні двигуни. І сьогодні ми розглянемо один з популярних у свій час моторів – М102. Характеристика двигуна

«Мерседес 102» – це серія чотирициліндрових рядних бензинових двигунів, яка була розроблена Гансом-Отто Дэрндингером. Вперше дана лінійка була представлена в 1980 році. Двигун «Мерседес 102» розробляли як заміну вже застарілому мотору М115. На яких автомобілях використовували агрегат М102? Ось, на які машини ставили 102 двигун: «Мерседес» в 124 кузові. 123 кузов. 201 кузов. «Гелендваген» (Mercedes-Benz W460).

Спочатку двигун «Мерседес 102» був карбюраторним. Однак кілька років тому в серію надійшли інжекторні ДВС. При цьому практично всі мотори даної моделі мали однаковий діаметр циліндрів, який становив 89 міліметрів. Хід поршня 80,25 міліметрів. Блок виготовляли з чавуну. На кожен циліндр доводилося по два клапани (за винятком деяких модифікацій). Ступінь стиснення теж варіювалася в залежності від модифікації і могла складати від восьми до дев'яти. Маса силового агрегату була близько 165 кілограмів. Оптимальна робоча температура становила 95 градусів Цельсія. Карбюраторні агрегати М102

Самою першою моделлю є двигун «Мерседес» 102.920. Він був оснащений карбюратором «Стромберг» і мав потужність 109 кінських сил. Його наступником став мотор 921. Він відрізнявся збільшеним діаметром циліндрів і ходом поршня. Робочий об'єм двигуна становив 2299 кубічних сантиметрів. Саме цей мотор встановлювали на перше покоління «Гелендвагенов». Випускали даний карбюраторний агрегат в період з 1986 по 1989 рік.

Також в 1986 році була представлена нова версія двигунів, яка отримала індекс М102.924. Це був останній карбюраторний мотор. Відрізнявся він однорядним полікліновий ременем генератора, новим корпусним масляним фільтром, полегшеним коленвалом і шатунами. Також в цей мотор був доданий датчик рівня масла. А механічний датчик тиску був замінений на електричний. Крім того, агрегат відрізнявся гидрокомпенсаторами – зазори клапанів тут не регулювалися вручну. Ера «КЕ-Джетроник»

Всі автомобілі, які оснащували інжекторними двигунами, мали приставку «Е». Головна відмінність даних агрегатів – наявність електронного уприскування «КЕ-Джетроник». Як це працює

Розглянемо принцип дії «КЕ-Джетроник» на двигуні «Мерседес 102». Після холодного запуску, з метою більш швидкого прогріву і стійкої роботи, дана система збагачує паливно-повітряну суміш. Від ДТОЖ надходить на ЕБУ сигнал, а далі закривається клапан електрогідравлічного регулятора тиску. У нижніх порожнинах клапанів дозатора-розподільника підпірне тиск знижується. А верхні порожнини клапанів збільшуються. Так, на форсунки надходить більше палива. При стабільній частоті обертання коленвала, електрогідравлічний регулятор тиску не діє. У разі різкого відкриття заслінки, відбувається збагачення суміші. Електроніка розглядає цей випадок як необхідність максимальної потужності. Сигнал від ДПДЗ і витратоміра повітря йде на ЕБУ двигуна. Останній приводить в дію електрогідравлічний регулятор тиску. Клапан закривається, а підпірне тиск зменшується. Збільшується подача палива до форсунок.

При гальмуванні двигуном, відбувається збіднення суміші. По команді ЕБУ клапан електрогідравлічного регулятора відкривається. В нижніх камерах підпірне тиск збільшується. А обсяг верхніх камер клапанів знижується. Таким чином, зменшується і подача палива на форсунки. У випадках, коли температура повітря нижче +10 градусів Цельсія, спрацьовує пускова форсунка і клапан додаткового повітря. Характеристики інжекторних ДВС М102

Першим в лінійці є двигун «Мерседес-Бенц 102-921». Цей мотор має 89-міліметровий діаметр циліндра. Хід поршня 80,25 міліметрів. Робочий об'єм агрегату 2 літра. На яких автомобілях використовували двигун 102? «Мерседес 190» укомплектовували даними агрегатом в період з 1982 по 1993 рік. Автомобіль отримав індекс 190E 2.0.

Який мотор ставили на «Мерседес 124»? 102 двигун, що встановлюється на даний кузов, мав наступні характеристики: Робочий об'єм – 2,3 літра. Максимальна потужність – 122 кінські сили. Крутний момент – 175 Нм.

Використовували на 124 «Мерседесі» в період з 1985 по 1992 рік. Також встановлювали на версію кабріолет.

Ще одна модифікація - М102.980. Цей мотор володів системою впорскування палива «До-Джетроник» і мав робочий об'єм 2,3 літра. Діаметр циліндрів становив 95,5 міліметрів. Використовували мотор в основному на 123 кузові, в тому числі і кабріолеті. Період випуску мотора – з 1980 по 1985 рік. На двигуні М102.989 був зменшений хід поршня до 80,2 міліметра. При цьому робочий об'єм складе 2298 кубічних сантиметрів. Цей агрегат використовували на «Гелендвагене» в період з 1989 по 1994 рік. Про недоліки та проблеми двигунів

Серед головних недоліків моторів даної серії відгуки відзначають швидкий знос маслозйомних ковпачків і распредвала. Як показала практика, ресурс їх становить близько ста п'ятдесяти тисяч кілометрів. При цьому в разі зносу маслозйомних ковпачків немає сторонніх ознак у вигляді сизого диму. Однак при експлуатації зростає витрата масла. Щоб знизити витрати, потрібно просто замінити маслос'емниє ковпачки.

На пізніх моторах, що йшли з смуговим приводним ременем і гидрокомпенсаторами, зношення кулачків розподільного вала призводить до серйозних наслідків. Це клин впускних клапанів у напрямних. Вартість ремонту вельми висока.

Ще одна проблема, з якою стикаються власники – це дивний звук в поршневій групі. Особливо він помітний на холостому ходу, а при збільшенні оборотів він пропадає. Однак виробник в даному випадку посилається на особливість конструкції. З таким звуком мотор здатний пропрацювати довгий час.

Серед слабких місць також слід виділити газорозподільний механізм. Ланцюг потрібно міняти раз в 120 тисяч кілометрів. Про знос буде свідчити сильний металевий шум.

Але навіть незважаючи на ці недоліки, в цілому мотор є одним із надійніших в лінійці «Мерседес». Ресурс мотора може скласти більше 400 тисяч кілометрів. Однак для підтримки працездатності необхідно не забувати про технічне обслуговування: вчасно міняти масло і не економити на запчастинах. Тюнінг двигуна "Мерседес"

Ідея тюнінга цього мотора є недоцільною через свою дорожнечу і застарілої конструкції самого мотора. Більш поширеним варіантом вважається свапо мотора, тобто його заміна на більш продуктивний. Так, власники встановлюють замість 102 мотора двигун М111. Але якщо хочеться доопрацювати саме старий мотор, можна замінити поршневу і проточить канали ГБЦ. Деякі практикують можливість установки компресора «Ітон М45», а також форсунок від 16-клапанного мотора. Це дає приріст потужності до 30 кінських сил.

Висновок

Отже, ми з'ясували, що являє собою двигун «Мерседес» 102. 2,3-літровий двигун з електронним уприскуванням «КЕ-Джетроник» є одним з найнадійніших і зносостійких. Що стосується інших моторів, головна проблема – це впорскування, який потребує точного і складної настройки. В іншому мотори серії М102 є досить ресурсними і не створюють серйозних проблем при експлуатації. Автор: Михайло 1 Липня, 2018



Категория: Автотехника