Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Двигун DOHC 16V: пристрій, принцип роботи, переваги, відгуки


Опубликованно 15.07.2018 21:24

Двигун DOHC 16V: пристрій, принцип роботи, переваги, відгуки

На деяких автомобілях, відкривши капот, можна побачити абревіатуру на двигуні DOHC 16V. Мало хто з сучасних водіїв знає, що означає цей напис. Однак кожен автовласник розуміє, що такий силовий агрегат володіє підвищеними характеристиками потужності. Історія створення

За відкриття двигуна, який отримав всесвітнє поширення, потрібно подякувати так звану «банду чотирьох». Саме так називалося об'єднання талановитих і креативних розробників компанії Peugeot, які створили DOHC двигун. Що це таке буде, вони й самі тоді ще не розуміли. Просто ці сміливці були відчайдушними гонщиками і шанувальниками машин, які здатні розвивати фантастичну швидкість.

До того часу в автомобілі стали встановлювати досить сучасні силові агрегати з оборотом близько 2.000. Однак «банди чотирьох» було цього мало, і вони вирішили створити досить потужний і дуже швидкий мотор, який крім того економно б витрачав паливо. Така конструкція була розроблена вперше. Основним автором став молодий чоловік на прізвище Зуккарелли.

За його задумом було вирішено трошки змінити будову силової установки і розмістити розподільні вали над клапанами. Після проведення випробувань необхідність у проміжних елементах відпала сама з собою. Найскладнішим було зробити так, щоб найвища температура робочого газу в камері згоряння піднялася до позначки 2000 градусів. Але і тут конструктори змогли знайти вихід, виконавши основні деталі з металів, які практично не нагріваються. Таким чином, талановиті інженери змогли створити унікальний агрегат, який користується попитом і сьогодні. DOHC-двигун – що це таке

Практично всі водії, знайомі з будовою системи внутрішнього згоряння, що представляють, як виглядає вал з кулачками, відкривається під час обертання клапана. З допомогою ДВС і фаз газорозподілу відбувається пуск/випуск пального. Раніше на автомобілях встановлювали систему SOHC (Over Head Single Camshaft), має один розподільний вал.

Проте зараз більшість транспортних засобів переведені на мотори типу DOHC. Розшифровка абревіатури – Double Over Head Camshaft. Якщо перевести ці слова з англійської, то стане зрозуміло, що двигун обладнаний двома розподільними валами. У професійному середовищі відомі також і інші скорочення: ДВРВ і ДОШЦ. Силовий агрегат DOHC оснащений парою распредвалів, яка знаходиться в голівці блоку циліндрів. З-за цього вал в такому моторі розміщується зверху, над рядами випускних і впускних клапанів. Вони не мають ніяких перехідних елементів, таких як коромисла, штанги або рокери. Особливості

Добавка 16v означає, що кількість циліндрів дорівнює чотирьом, на кожен з яких припадає по 4 клапани. Це зробили для того, щоб полегшити конструкцію клапанів ще більше. Тому автопроектировщики вирішили встановити на кожен циліндр саме по 4 штуки, а не за два. Така будова дозволяє полегшити клапани і збільшити обороти в 1,5-1,6 рази. У цьому випадку пружини отримують меншу навантаження.

Така конструкція була придумана для того, щоб через два впускних отвори, що мають невеликий діаметр, надходив більший об'єм робочої рідини, ніж через одне. Крім того, така будова дозволяє горючої суміші згоряти набагато швидше, а також збільшує економічність і коефіцієнт корисної дії всієї моторної системи на двигуні DOHC 16V. Принцип роботи

Для того щоб була забезпечена правильна робота двох розподільних валів, використовували спеціальний зубчастий ремінь - це такий же пристрій з набором шестерень або ланцюг. З цих 2 способів приводу ремінь вважається більш економічним, тому його обирає більшість автовласників. Він володіє рядом переваг: працює тихо; не обов'язково постійно змащувати його; коштує недорого.

Серед недоліків ремінного приводу найголовнішим вважається те, що при обриві він може натрапити на поршень. З-за цього обидва елемента розлітаються і можуть істотно зашкодити гільзу і блок циліндра. В цьому випадку не вийде обійтись дрібним ремонтом, тому фахівці рекомендують перевіряти стан деталі регулярно.

Якщо в якості приводу використана ланцюг, то вона видає набагато більше шуму, але буде набагато надійніше. Мінус цього пристрою – розтягнення з часом. Щоб усунути цей недолік, слід придбати спеціальні механізми, які виконують автоматичне натяг ланцюга. Також знадобиться встановити герметичний картер для повноцінної мастила. Переваги

Багато водіїв по достоїнству оцінили плюси конструкції, особливо ті, хто любить швидку їзду. Адже для справжнього гонщика важливо, щоб мотор швидше розвивав обертів. Двигун може розвивати число оборотів до межі.

Крім того, механізми фаз газорозподілу добре комбінуються з різними конструкціями перетворення. Іншими перевагами силової установки є безшумність, економічність і легкість. Економія палива під час поїздок на автомобілі становить близько 20-30 %. Недоліки

Незважаючи на великий список переваг, двигун має ряд мінусів. Найголовнішими недоліками, на думку автоекспертів, визнані: Складний пристрій конструкції, яка регулює блоки системи, що відповідає за розподіл газу. Висока вартість запчастин, які необхідні для ремонту мотора, вийшов з ладу.

Причому коштують дорого не лише запчастини. Для того щоб відремонтувати мотор, потрібно буде звернутися до професійних майстрам, робота яких коштує теж недешево. Крім того, двигун буде функціонувати без перебоїв тільки на якісному синтетичному маслі, в іншому випадку може відбутися поломка гідрокомпенсаторів. Відгуки

Багато автоексперти вважають, що мотор з подвійним розподільним валом – справжній прорив в автомобілебудуванні, тому при виборі машини вони рекомендують саме двигун DOHC 16v. Відгуки споживачів, які використовують транспортний засіб з силовою установкою даного типу, повністю відповідають цьому твердженню. Незважаючи на те, що обслуговування такого мотора обійдеться для власника недешево, будь-які витрати будуть частково компенсовані продуктивністю і низькою витратою пального. Сучасні варіанти

В даний час подібні двигуни поширені повсюдно. В основному їх використовують такі відомі виробники, як Toyota, Hyundai, Mercedes, Ford, Chrysler, Honda і багато інших. Найпопулярніші комплектації – 2.4 DOHC 2.0 DOHC. Перший мотор має об'єм 2,0 л. Їх почали встановлювати на транспортні засоби марки Ford і Hyundai з кінця дев'яностих років минулого сторіччя.

Toyota, Hyundai і Chrysler, воліють ставити на свої машини силові установки, що мають об'єм 2,4 л. Серед фірм, які займаються автомобілебудуванням в Росії, позитивні якості двигуна DOHC 16V по достоїнству оцінила компанія ГАЗ. Автор: Тетяна Ягофарова 10 Липня, 2018



Категория: Автотехника