Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Ковані або литі диски - що краще? Порівняння, плюси і мінуси


Опубликованно 12.07.2018 07:14

Ковані або литі диски - що краще? Порівняння, плюси і мінуси

Багато хто погодяться з тим твердженням, що диски становлять 80 відсотків виду всього автомобіля. Правильно підібрані диски дійсно здатні змінити екстер'єр. Але не тільки заради дизайну їх вибирають. Багатьом важливі такі характеристики, як керованість, динаміка розгону і т. д. Зрозуміло, штамповані колеса поза списком. Але не кожен віддає перевагу саме «лиття». Деякі роблять вибір на користь кування. Але чи правильно це? Що краще - ковані або литі диски? Розглянемо в нашій сьогоднішній статті. Особливості матеріалу

Яка різниця між литими і кованими дисками? Потрібно сказати, що матеріал, з якого вони виготовляються, однаковий. За основу береться алюміній, магній і невеликий відсоток міді. По своїй структурі ці диски однакові. Але у кожного виробника є своя формула виготовлення, яка тримається в секреті.

Також відзначимо, що спосіб виготовлення кованих і литих дисків дещо відрізняється. Саме тому вони мають різні характеристики. Особливості литих дисків

Їх виготовляють методом лиття, виливаючи в спеціальні форми. Далі йде обробка виробу. Диск обточують на спеціальних верстатах і фарбують. Однак у чому недоліки такої технології виготовлення? Готові вироби мають набагато меншу міцність. Так, в матеріалі залишаються маленькі бульбашки розміром в декілька мікрон. Щоб надати такому диску міцність, виробники посилюють стінки, роблячи їх товщі. Ковані

Тут технологія виготовлення дещо інша. Так, алюміній заливається в спеціальні форми, схожі на довгий циліндр. Після того як форма остигає, виріб розпилюють на кілька частин. Так, з одного великого виходить кілька маленьких циліндрів. Далі кожен шматок нагрівається в печі. Потім його відправляють під величезний прес. Там він стискається кілька разів під певним кутом. Цей процес віддалено нагадує ковку, за рахунок чого і отримали дані диски настільки характерну назву.

В результаті численного здавлювання метал виходить дрібнозернистим і наявність в ній виключено. Тому такі вироби більш міцні. Однак на цьому процес виготовлення не закінчується. Далі виріб проходить етап осаджування, а після знову відправляється в піч. На пресі змінюється штамп циліндрів і надається форма, що віддалено нагадує диск (але поки в ньому немає отворів або прорізів). Тільки після цього проводиться видавлювання форми на пресі. Так з'являються борозни і борти. Потім виріб нагрівається до 500 градусів Цельсія і різко охолоджується у воді. Це дозволяє домогтися ще більшої міцності виробу і зняти внутрішнє механічне напруження. На наступному етапі виріб обробляється механічно. За допомогою різців йому надають потрібну форму і вигляд. Диск максимально полегшується, але зберігаються ребра жорсткості. Потім він відправляється на порошкове фарбування.

Як бачите, технологія виробництва такого диска досить складна. Тому вартість виробу на порядок вище. Дизайн

Деякі помилково вважають, що ковані диски обмежені в малюнку. Але якщо зробити порівняння кованих і литих дисків, що є на ринку, можна помітити, що асортимент обох варіантів дуже величезний. Можна вибрати відповідний диск будь-якого дизайну. Але в основному ковані вироби фарбують у білий колір. Литі частіше мають сріблястий відтінок. Ударостійкість

До дисків, що використовуються на наших розбитих дорогах, крім дизайну висувається ще одна вимога. Це ударостійкість. Особливо актуальний цей фактор при використанні спортивних, низькопрофільних шин. Що краще - ковані або литі диски для автомомибля? В плані стійкості до ударів, литі значно програють кованим. Як ми вже зазначили раніше, при їх виготовленні залишаються пори в матеріалі. Ковані диски («Слік», в тому числі) мають максимальну міцність. Деформувати такі вироби дуже важко, так як матеріал досить щільне по своїй структурі.

Але тут спливає інша сторона медалі. Так як при наїзді на нерівність удар не гаситься про диск, вся навантаження розподіляється на: покришки; елементи підвіски; кузов (у разі пробою підвіски).

Диск не може пом'якшити удар, а тому часто після наїзду на велику яму на швидкості розриває покришку (або з'являється характерна грижа). Про ремонт «лиття»

При ударі деформація буде спрямована всередину диска, не торкаючись посадочне місце шини. Тобто страждає в першу чергу обід.

Але потрібно розуміти, що після такого удару будуть труднощі з ремонтом. Якщо звичайні штамповані колеса можна «витягнути», то тут без зварювання не обійтися. У 80 відсотках на такому диску будуть тріщини. Щоб повернути таке колесо в колишній стан, потрібен спеціальний зварювальний апарат та інше обладнання. Вартість відновлення колеса досить істотна. Ніж актуальна «кування»? Всі за і проти

Серед плюсів таких дисків відгуки зазначають: Якість виготовлення. Такі диски володіють високою міцністю. Хороші швидкісні характеристики. Колесо буде важити менше при тих же розмірах, ніж лите. Різниця приблизно в 20-30 відсотків. А як відомо, чим легше диск, тим швидше автомобіль може набрати швидкість. Витрата палива. Двигуну потрібно менше зусиль, щоб розігнати автомобіль. Відповідно, знижується витрата палива. Але цей показник не настільки істотний – всього 3 відсотки. Гарний дизайн. Такі колеса надають машині більш естетичний і привабливий вигляд. Завдяки широкому асортименту кожен може вибрати диски потрібного розміру та дизайну. Міцність. Це одна з головних характеристик, за рахунок якої і купують ковані диски. Іноді замінити деталь підвіски легше, ніж знайти новий або відновити пошкоджений литий диск. До того ж ходова частина має певний запас міцності. І щоб «засудити» амортизатори, потрібно знайти справді глибоку яму.

Що краще - ковані або литі диски? Є у «кування» і недоліки. Основний мінус – це вартість. Ціна кованих дисків «Слік» на 14 дюймів (для звичайної «Лади») становить близько 22 тисяч рублів за комплект. Литі будуть коштує вдвічі дешевше. Також багато хто боїться ударів і пробою підвіски. Але це все відносно – при бажанні можна «вбити» будь-який автомобіль, які б колеса там не стояли. Виробники литих дисків і кованих

У нашій країні популярні кілька марок: ZW. Це литі диски малазійського виробництва. У асортименті – більше 300 моделей. Вироби мають низьку вартість і привабливий дизайн. Виготовляються за японською технологією. «Тих Лайн». Це російський виробник литих дисків. Модельний ряд включає більше 220 варіантів. Компанія є одним з лідерів в країнах СНД. "ВСМПО". Це теж російський виробник, але він виготовляє ковані диски. Як відзначають відгуки, саме "ВСМПО" є лідером серед «кування», так як диски відрізняються хорошою міцністю і відносно невеликою вартістю. Часто "ВСМПО" можна зустріти на передньопривідних «Ладах». Виглядають такі диски вельми привабливо.

«Слік». Дана марка не менш поширена в Росії. В асортименті - ковані диски самих різних розмірів і кольору. Як відзначають відгуки, ці вироби досить міцні. «Скад». Російський виробник. Має не менш широкий асортимент дисків. Часто використовуються на вітчизняних ВАЗах і бюджетних іномарках (типу «Нексії»). Підводимо підсумки

Отже, ми розглянули плюси і мінуси литих дисків і кованих. Як бачите, різниця між ними є, причому істотна. Застосовуючи один і той же матеріал, але за різною технологією виготовлення, виходить абсолютно інший вид дисків. Що краще - ковані або литі диски? Зваживши всі за і проти, багато хто приходять до висновку, що краще придбати «кування». Вона легше, завдяки чому знижується витрата і збільшується динаміка, а також міцніший, що особливо актуально на наших дорогах. Якщо для вас важливі такі характеристики, як надійність і динаміка розгону, варто переплатити і придбати ковані диски. Виробників «кування» зараз багато, тому кожен може знайти підходящий варіант за ціною і дизайну. Автор: Михайло 1 Липня, 2018



Категория: Автотехника