Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Датчик тиску в шинах: принцип роботи


Опубликованно 04.05.2018 02:01

Датчик тиску в шинах: принцип роботи

У сучасних автомобілях є величезна кількість різних електронних помічників для водія. Це дуже зручно – електроніка допомагає паркуватися, може підтримувати обрану водієм швидкість, контролює положення автомобіля на дорозі. Є й системи, спрямовані на допомогу в обслуговуванні автомобіля. Одна з таких систем, контролює тиск в колесах. Для цього використовуються спеціальні датчики тиску в шинах. За допомогою цього помічника водій буде завжди знати, накачані колеса. Багато хто недооцінюють це, але від тиску залежить багато чого, в тому числі і безпека. Розглянемо, як працюють ці датчики і системи, а також дізнаємося, як влаштовані ці помічники в різних моделях автомобілів. Наслідки відсутності контролю за тиском

Нерідко власник авто забуває перевіряти, накачані колеса, а даремно. На око можна не помітити змін, але навіть якщо рівень трохи впаде, цього буде цілком достатньо, щоб почався підвищений знос покришки або підвищився витрата палива. Гума і знижений тиск

Якщо машина стала швидше «є» протектор, швидше за все, це сталося не з-за неправильного сходження, а з причини постійно мінливого тиску в покришці. Підвищення його веде до того, що зменшується пляма контакту з дорожнім покриттям. Воно обмежується тільки центром покришки. Неважко здогадатися, що максимальний знос буде саме в цьому місці. Низький тиск призведе до того, що покришка буде зношуватися по краях. Крім того, при слабкій накачуванні гума буде нагріватися. Це може призвести до вибуху камери.

При необхідності екстреного гальмування гаряча покришка може провертатися на колісному диску. При різкому повороті вона злітає з диска – все це загрожує аваріями, а результат їх дуже важко спрогнозувати.

Тиск, який не контролюється, може призвести до серйозних наслідків. Нерідко це стає причиною ДТП, так як, окрім зносу гуми, сильно погіршується керованість. Водій може і не помітити цього. Але в критичній ситуації навіть незначний відведення автомобіля в бік може призвести до наслідків. Витрата палива і знижений тиск

Якщо всередині камери тиск впаде на незначні 0,5 атмосфер, то витрата палива збільшиться на три відсотки. Ця цифра для одного колеса. Автомобіль оснащений чотирма шинами, в кожному з яких може бути недобір тиску. На скільки збільшиться витрата, підрахувати неважко. Небезпеки підвищеного тиску

Це не так небезпечно, проте теж небажано. Високий тиск веде до інтенсивного зносу центральній частині шини. З причини невеликого плями контакту з дорогою погіршується керованість – можливі замети і навіть перекидання машини. Збільшується гальмівний шлях, інтенсивно зношується підвіска. Існує більший ризик пошкоджень покришки й диски. Колесо, яке перекачано, легше пошкоджується про різні виступаючі нерівності. Різновиди систем контролю

Датчик тиску в шинах суворо контролює рівень тиску у всіх колесах і повідомить водієві про будь-які зміни. Такі системи вже давно використовуються на іномарках і визнані неймовірно зручними. Крім того, вони обов'язкові в країнах ЄС і США. Всі автовиробники комплектують даними системами свої машини.

Точність вимірювань тиску, діапазон систем, своєчасність оповіщення та інші параметри залежать від того, яка система контролю тиску встановлена на автомобілі. За типом їх розрізняють на системи прямого і непрямого контролю. Природно, вони оснащені різними датчиками тиску в шинах. В чому особливості кожного типу, розглянемо нижче. Системи непрямого контролю

Ці рішення відрізняються тим, що тут датчики тиску як такі не застосовуються. Розрахунок ведеться за показаннями системи ABS – підраховуються швидкість обертів коліс. Цей комплекс має ряд недоліків.

Так, вдається досягти тільки загального сигналу про дисбаланс. Система повідомить, що є зміни тиску в одну або в іншу сторону. Даних про те, в якому колесі невідповідність через відсутність у пристрої датчиків тиску в шинах на кожне колесо, така система не надасть. Системи прямого контролю

А ось тут якраз і застосовуються різні датчики тиску. Ці системи поділяються на механічні та електронні. В них застосовуються різні види датчиків. Вони можуть бути зовнішніми або внутрішніми. Від того, де датчик тиску шин знаходиться, залежить його збереження. Види датчиків

Зовнішні – це найбільш дешеві і доступні рішення. Вони надзвичайно прості і повністю механічні. Елемент замінює ковпачок камери. Ціна на такі датчики найнижча, але вони мають масу недоліків. Головний мінус подібних рішень у тому, що їх можна дуже легко скрутити – вони нічим не захищені. Під час руху авто на високій швидкості на ці елементи діє відцентрова сила – за цієї причини вони можуть губитися або ж руйнуватися.

Внутрішні є більш дорогими. Вони монтуються в повітропровід, через який шина накачується. Коли покришку встановлюють на диск, датчик стає прихований. Вкрасти їх вже не вийде. Але за рахунок того, що кріплення здійснюються на диск, вони піддаються в процесі руху серйозним навантаженням. Це датчик тиску в шинах "Креты" і багатьох інших моделей авто різних марок. Види за принципом дії

За принципом дії можна виділити механічні і електронні елементи. Всі вони монтуються на воздуховод і заміряють тиск. Різниця між ними полягає в способах передачі даних. Механічний датчик

Такі пристрої вважаються найбільш простими. В залежності від тиску в покришці власник автомобіля побачить різнокольорові індикатори – зелений, жовтий або червоний.

При купівлі датчика важливо знати рекомендований тиск в покришках. Конструкція цих елементів дуже проста. Перед тим як їхати, водієві потрібно просто обійти автомобіль і оглянути датчики – якщо зелена мітка, то все добре. Якщо колір жовтий, значить, тиск впав на 0,5 атмосфер. Якщо червоний - продовжувати рух без підкачки шин не можна. Тиск в такому випадку впало на одну і більше атмосфер. Електронні датчики

Це вже більш точні моделі. Недорогі варіанти можуть бути як зовнішніми, так і внутрішніми. Дешеві моделі - тільки зовнішні. Від механічного аналога вони відрізняються тим, що всередині датчика є спеціальний чіп, який передає інформацію на індикатор, що йде в комплекті. На індикаторі відображається відповідність тиску рекомендацій виробника. У більш дорогих моделях можна бачити тиск у кожній покришці (наприклад, датчик тиску в шинах Creta).

Зовнішні електронні моделі нічим не відрізняються від ковпачків – на відміну від механічних аналогів вони не приваблюють любителів легкої наживи. Але за рахунок того, що вони встановлюються безпосередньо зовні колеса, вони схильні до пошкоджень.

Дорогі електронні рішення більш просунуті. В цьому ціновому сегменті немає зовнішніх елементів. Всі вони призначені для внутрішньої установки. Функціональність їх теж на висоті. Ці елементи встановлюються в повітроводі диска, після чого синхронізуються зі смартфоном або автомобільним комп'ютером. По бездротовому каналу кожен датчик тиску в шинах ("Кіа Спортейдж" - не виняток) передає дані про тиск, температуру, швидкість обертання і інші важливі параметри. Система контролю тиску в шинах на «Хюндай Крете»

Даний комплекс встановлений на всіх без винятку комплектаціях цього кросовера. В запасці цей датчик відсутня. Якщо комплектація не передбачає дорогий панелі, то будуть відображатися тільки помилки системи. На більш дорогих версіях на бортовому комп'ютері відображаються цифри для кожного окремого колеса. Відключити дану систему не можна.

У разі виходу з ладу датчики тиску в шинах «Креты» можна купити в інтернет-магазинах, в звичайних магазинах запчастин, а також у дилера. Особливість системи полягає в тому, що реєстрація цих елементів в ній не потрібна. Кріпиться елемент до повітропроводу на диску. Датчик електронний. Водій має можливість дивитися за показаннями зі смартфона.

Датчики тиску в шинах Hyundai, незалежно від моделі, мають таке ж пристрій і принцип дії. «Кіа»

Тут теж встановлені електронні елементи. Це механізм, який складається з звичайного датчика тиску і радіопередавача.

Останній знаходиться в приладовій панелі. Кожен елемент вимірює параметри окремого колеса, а результат вимірювань виводиться на приладову панель. Датчики тиску в шинах "Кіа Спортейдж" спрацьовують через 2 хвилини після початку руху. В запасному колесі датчик відсутня. "Тойота"

На автомобілях цього японського бренду використовуються непрямі системи контролю тиску в шинах. Датчиків як таких тут немає – інформація береться з ABS. Підраховується швидкість обертання кожного колеса, коливання пружності шини та інші параметри. На більш сучасних моделях використовуються і системи з електронними елементами. В якості датчиків тиску в шинах на «Тойоті» використовуються внутрішні електронні рішення. Вони встановлюються безпосередньо на диск. Вартість становить близько чотирьох тисяч рублів.



Категория: Автотехника