Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Чим відрізняється червоний антифриз від зеленого? Порівняння червоного і зеленого антифризу


Опубликованно 27.04.2018 00:47

Чим відрізняється червоний антифриз від зеленого? Порівняння червоного і зеленого антифризу

У конструкції автомобіля використовується безліч механізмів і систем, які працюють завдяки рідини. Якщо говорити про більшість машин, то рідина використовується в гальмівній системі, зчеплення, коробки, редукторі, а також в самому двигуні. І це не тільки моторне масло. Щоб двигун працював у своєму температурному режимі, використовується система охолодження. Якщо не брати до уваги окремі екземпляри (наприклад, «Запорожець»), у більшості двигунів використовується рідинна система охолодження. Вона працює від помпи. А циркулює по системі антифриз. Багатьох цікавить питання, чим відрізняється червоний антифриз від зеленого і чи можна їх змішувати. Відмінності, особливості та властивості даних рідин обговоримо в нашій сьогоднішній статті. Характеристика

Що мається на увазі під терміном антифриз? Це спеціальна рідина для автомобіля, що використовується в системі охолодження ДВЗ. Завдяки їй, мотор не закипає при високих навантаженнях. Також антифриз не замерзає при простої двигуна в зимовий час. Він перебуває в рідкому стані. Півстоліття тому на більшості автомобілів використовувалася звичайна вода в якості охолоджувача. Але її мінус в тому, що при температурі нижче нуля вона замерзає. А, як відомо з курсів фізики, при замерзанні вода має властивість розширюватися. Таким чином, взимку був ризик, що рідина розірве патрубки і сам радіатор. Тому воду постійно зливали на ніч і заливали вранці.

На даний момент у всіх автомобілях використовується антифриз. Ця рідина не тільки не замерзає при критично низьких температурах, але і не кипить при високих (близько 100 градусів). Склад

Чим відрізняється червоний антифриз від зеленого? Як не крути, але склад даних рідин однаковий. При виробництві обох ОЖ за основу беруть два компоненти. Це етиленгліколь і вода. З останнім все зрозуміло, а що являє собою етиленгліколь? Це двоатомний спирт без запаху з в'язкістю 1,11 грама на кубічний сантиметр. У чистому вигляді цей компонент закипає при температурі 196 градусів Цельсія. Замерзає етиленгліколь при 12 градусах нижче нуля.

Варто відзначити, що до складу будь-якого антифризу (зелений або червоний) входить не проста, а дистильована вода. Вона не утворює накип і ідеально підходить для систем охолодження ДВЗ. Її навіть можна використовувати і без антифризу, але тільки в теплому кліматі (при нулі градусів вона замерзає, як і звичайна вода).

Чим відрізняється червоний антифриз від зеленого, так це набір присадок. Сьогодні в ОЖ може використовуватися: Карбоноксилатный. Лобридный. Традиційний. Гібридний пакет присадок.

Щоб зрозуміти, який з них входить в конкретний тип ОР, розглянемо окремо зелений і червоний антифриз. Зелений

Дана рідина відноситься до 11-ї групи антифризів, згідно Європейської класифікації. Ці продукти використовувалися у всіх автомобілях до 2000 років. Також зелений антифриз можна використовувати на ВАЗах (в тому числі на «Пріорі»). А от для сучасних авто марки «Фольксваген», «Мерседес» та інших застосовувати такий продукт не рекомендується. Як відзначають автовласники у відгуках, червоний і зелений антифриз, незважаючи на загальну «базу», мають різні властивості, а тому підбирати ОЖ потрібно виходячи з рекомендацій виробника.

У складі крім етиленгліколю і води присутній традиційний пакет присадок. Це: Силікати. Фосфати. Нітрати. Бораты.

У чому переваги таких рідин? Чим відрізняється червоний антифриз від зеленого? Перша відмінність – це низька ціна. Вартість антифризів з 11-ї групи в півтора рази менше. При цьому їх експлуатаційні характеристики практично ідентичні. Так, температура кипіння антифризу червоного і зеленого становить від 105 до 115 градусів Цельсія в залежності від виробника і концентрації в ОЖ дистильованої води. До речі, деякі фірми випускають антифризи без води. Вони іменуються концентратом. Про них ми розповімо трохи пізніше.

Що стосується недоліків, їх набагато більше. Якщо проводити порівняння червоного і зеленого антифризу, термін служби останнього становить в 2 рази менше. Тому економія грошей просто марна. Ви більше витратите на заміну, адже змінювати таку рідину доведеться набагато частіше. Ще один мінус – втрата характеристик при експлуатації. Коли термін служби такого антифризу наближається до кінця, всередині починають утворюватися пластівці. Вони перешкоджають нормальному теплообміну і засмічують нутрощі системи охолодження двигуна, а також радіатора (причому як основного, так і салонного). Зверніть увагу

До 11-ї групи також належать антифризи синього кольору. Такий же відтінок має і російський тосол. Властивості цих продуктів і експлуатаційні характеристики повністю однакові. Антифриз червоний

Отже, ми розглядаємо антифриз червоний, зелений і синій. У чому різниця між ними? Перший продукт відноситься до категорії G12, в той час як інші два належать до 11-ї групи. Про що це говорить? Базовий склад цього продукту такий же. Тут також присутній етиленгліколь і вода. Є і концентрати, у складі яких відсутня вода. Але в чому різниця? Антифриз червоний, зелений і синій має трохи різний склад. Якщо говорити про перше, при його виробництві використовується пакет органічних присадок. А у синього і зеленого – тільки хімічні, або, як їх називають, традиційні.

Зважаючи на це, при експлуатації рідина G12 не так сильно обволікає стінки патрубків і радіатора. Це сприятливо позначається на швидкості теплообміну. Рідина швидше віддає тепло. Тому такі антифризи використовується на всіх сучасних технологічних движках. Властивості червоного і зеленого антифризу в плані тепловідведення істотно різняться. Але це не означає, що зелений продукт зовсім протипоказаний для використання.

Відзначимо, що в червоному антифризі міститься менше карбонової кислоти. Остання покликана захищати метал від корозії. Тому такий продукт краще не використовувати на алюмінієвих радіаторах. А ось з мідними й латунними охолоджувачами дана рідина відмінно взаємодіє. Якщо порівнювати експлуатаційні характеристики червоного і зеленого антифризу, можна з упевненістю сказати, що перший тип ОЖ більш надійний і відрізняється високим ресурсом. Регламент заміни становить 5 років або 150 тисяч кілометрів (залежно від того, що настане раніше). Мінуси G12

Серед недоліків даної рідини варто відзначити високу вартість. Але якщо врахувати те, що регламент заміни майже вдвічі більше, ніж у антифризу зеленого, можна сказати, що ціна цілком виправдана. Але варто пам'ятати, що захист від корозії для алюмінієвих радіаторів мінімальна. З цим краще справляються аналоги зеленого кольору. Червоний антифриз G12+

Останнім часом на полицях автомобільних магазинів стали з'являтися рідини з приставкою +. Що примітно, така є тільки на продуктах 12-й і 13-ї групи. Якщо говорити про останній антифризі, дана маркування позначає інший базовий склад.

Так, замість етиленгліколю тут використовується більш екологічний пропіленгліколь. Що стосується присадок, вони єдині для груп 12+ 13+. Так, у даних антифризах використовуються гібридні компоненти. Вони включають в себе відразу кілька груп присадок і покликані одночасно захистити від корозії і спінювання. Про концентраті

Раніше ми згадували про такий тип рідини, як концентрат. Що це таке? Даний продукт являє собою якийсь напівфабрикат. У складі є все необхідне (присадки, етиленгліколь) крім води. Її потрібно додавати самостійно. Чому цього не роблять на виробництві відразу? Використання концентратів дозволяє скоротити витрати на перевезення та зберігання продуктів. Адже такий обсяг каністри знижується майже втричі. А дистильовану воду можна дістати де завгодно. Але заощадити таким чином не вийде. Ціна концентрату з умовою купівлі води така ж, як і у випадку з вже готовим антифризом (максимум – економія на 2-3 відсотка). Чи можна змішувати?

Багатьох автомобілістів цікавить питання, чи сумісні зелений і червоний антифриз між собою? Це дуже неоднозначне питання, і навколо нього ходить дуже багато міфів і суперечок. Що говорять фахівці з цього приводу? Експерти стверджують, що змішувати червоний і зелений антифриз не варто. Ці продукти, незважаючи на загальну основу, мають різні пакети присадок. Саме вони визначають подальші характеристики рідини. Якщо в 11-й групі використовується хімія, о 12-й переважно органіка. І вже тим більше не варто змішувати зелений антифриз з продуктом серії G12+.

Що буде, якщо змішати червоний і зелений антифриз? При розведенні змінюється не тільки колір, але і хімічні властивості присадок. У такий ОЖ погіршується тепловідвід. А деякі рідини і зовсім можуть випадати в осад. Як розбавити правильно

Зараз ми розповімо спосіб, який дозволить максимально безпечно змішати антифриз у разі, якщо його рівень впав до мінімуму. Отже, наш розширювальний бачок практично порожній. Їздити з таким рівнем антифризу небезпечно – машині не буде вистачати охолодження і вона закипить. Що ж робити в такому випадку? Оскільки пакети присадок в антифризах різних марок відрізняються, відновити рівень ОЖ можна за допомогою дистильованої води.

Вона є в складі будь-яких антифризів (неважливо, яка це група – G11, 12 або 12+). Як показує практика, властивості рідини від змішування з водою не змінюються. За таким же принципом виробники рекомендують розводити і концентрат.

Які небезпеки можуть вас чекати? Єдиний підводний камінь – це температура замерзання рідини. Не можна використовувати багато води. У такому випадку при настанні холодів ОЖ може замерзнути. Втрачається щільність антифризу. Якщо говорити про конкретні цифри, для більшості регіонів Росії критичним вважається показник в 1,04 грама на кубічний сантиметр. При такому розкладі рідина мерзне при -12 градусів Цельсія. Щоб ОЖ не мерзла при -30, концентрація дистильованої води не повинна перевищувати 65 відсотків від загального обсягу рідини. Якщо багато води в антифризі

В такому випадку не обов'язково зливати рідину і повністю міняти її на нову. Відновити щільність антифризу можна шляхом заливки концентрату. Так, рідина, що мерзла при -10, буде починати кристалізуватися тільки при -40 градусів. До речі, щільність антифризу вимірюється за допомогою ареометра.

Таким же приладом вимірюють і щільність електроліту в акумуляторних батареях. Прилад дуже корисний в господарстві, і коштує недорого (в районі 150 рублів). Купивши ареометр один раз, ви завжди будете в курсі, при якій температурі буде замерзати ваша охолоджуюча рідина в двигуні.



Категория: Автотехника