Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Двигун ВАЗ 2106: технічні характеристики, тюнінг та фото


Опубликованно 14.03.2018 04:55

Двигун ВАЗ 2106: технічні характеристики, тюнінг та фото

У 1976 році завод ВАЗ приступив до серійного виробництва нової «шостий» моделі машини із заднім приводом. Цей автомобіль був багато в чому схожий на «третю» модель, але позиціонувався як більш престижний і динамічний. Це було досягнуто застосуванням двигуна 2106, який мав збільшений до майже 1,6 літра об'єм циліндрів і більш високі значення потужності й крутного моменту.

Завдяки високій потужності двигун виявився придатним для використання на позашляхової «Ниві» моделі 2121. Частково завдяки цьому даний мотор виявився довготривалим силовим агрегатом «класичного» сімейства. На сьогоднішній день триває виробництво декількох модифікацій двигунів, створених з використанням блоку мотора «шістки». Основні відмінності

Конструкція нового двигуна базувалася на рішеннях, перевірених на вже випускаються силових агрегатах ВАЗ. Основною відмінністю став блок, в якому діаметр циліндрів збільшили на 3 мм. При цьому висота противаг на колінчастому валу залишилась аналогічною півторалітровому мотору «третьої» моделі.

За рахунок збільшення обсягу трохи зросли потужностні характеристики двигуна 2106 до 80 сил. З мотором стикувалася четырехскоростная коробка передач зі спеціально підібраними шестернями. Завдяки їй машина могла досягати швидкості 152 км/год, що було дуже гарним показником в той час.

Застосована методика збільшення обсягу використовувалася конструкторами і раніше. Саме так було створено «одинадцятий» 1,3-літровий мотор на основі трохи расточенного блоку самого першого Тольяттінського 1,2-літрового агрегату. Подальший розвиток

На основі блоку двигуна ВАЗ-2106 був створений мотор моделі 21213, широко застосовується на машинах «Нива». Для подальшого збільшення обсягу циліндри расточили ще на 3 мм в діаметрі, що дало прибавку ще майже 100 кубиків. Потужність двигуна досягла 80 сил (як у ранніх «шісток»), але при цьому помітно зріс крутний момент, він сягає 127 Н/м. Мотор оснащується системою електронного уприскування палива і випускається в даний час серійно.

Подальша розточування блоку виявляється неможливою, оскільки сильно зменшується товщина стінок до каналів охолодження і починають розкриватися можливі дефекти лиття. Технологічно вони допустимі і можуть розташовуватися в глибині матеріалу виливки. Тому подальше збільшення обсягу досягається зростанням ходу поршня. Саме таким варіантом є малопоширений 1,8-літровий агрегат, із збільшеним до 84 мм ходом поршня. Такі двигуни розвивають до 82 сил і застосовувалися на деяких моделях «Ниви».Блок двигуна

Основною деталлю двигуна є блок циліндрів, відлитий з чавуну разом з нижньою частиною картера. У цій частині розташовані посадочні місця для п'яти опор основного вала двигуна. Нижні кришки опор обробляються спільно з картером і не взаємозамінні між собою. У конструкції всіх підшипників застосовуються змінні вкладиші з тонкими стінками, виготовлені із спеціального сплаву. З торців вал герметизується спеціальними ущільнювальними сальниками. Застосування таких деталей виключає протікання масла при роботі мотора.

На передній частині двигуна встановлена помпа для подачі охолоджуючої рідини. Привід помпи здійснюється звичайним клиновидним ременем від шківа колінчастого вала. Цей же ремінь приводить в обертання генератор, розміщений на бічній частині картера двигуна 2106. Генератор змонтований на спеціальному кронштейні і може повертатися щодо однієї з опор. Завдяки цьому виконується регулювання натягу приводного ременя. На задній частині блока є картер зчеплення, на якому виконано посадочне місце для стартера.Головка блоку

Верхня частина блоку закрита головкою, відлитої з алюмінієвого сплаву. У голівці розташований вал привода клапанів, самі клапана (по два на циліндр) і свічки запалювання. Між головкою і блоком встановлена спеціальна прокладка, яка забезпечує герметичність стику. Прокладка виготовлена зі спеціального матеріалу на основі азбесту і має внутрішній металевий каркас, який забезпечує більш тривалий термін служби прокладки.

Кріплення головки до блока здійснюється 11 болтами, які затягують з певною силою і запланованої послідовності. Це зроблено для забезпечення рівномірного притискання площині головки до блока. Будь-яке порушення затяжки веде до програм прокладки, викривлення поверхні та виникнення течі масла і охолоджуючої рідини.Механізм газорозподілу

Передня частина двигуна закрита алюмінієвою кришкою, за якої розташована ланцюг привода вала клапанного механізму. Від цієї ж ланцюга здійснюється обертання масляного насоса з шестерінчатої схемою. Насос відповідає за подачу масла під тиском до підшипників опор. Паркан масла здійснюється з резервуара, розміщеного в знімному піддоні двигуна. Для очищення олії застосовується фільтр зі змінним паперовим елементом.

Вал привода клапанів розташований безпосередньо в голівці. Така конструкція дозволила забезпечити непогані для свого часу технічні характеристики двигуна ВАЗ-2106. Фото мотора наведено нижче.

У конструкції клапанів для відведення відпрацьованих газів застосовується комбінована конструкція з двох частин, зварених між собою. Обидві частини виготовлені із сталей різних марок. Така схема дозволила забезпечити більш високу довговічність деталі. Менш навантажений термічно клапан впускання виконується з одного матеріалу. Поверхні всіх клапанів проходять цикли термічної і хімічної обробки, що дозволяє їм працювати в умовах високих температур.Система живлення і запалювання

Для подачі палива на ранніх версіях двигуна 2106 застосовувався карбюратор системи «Вебер». З початком випуску більш сучасних приладів типу «Озон» їх стали встановлювати і на «шостий» двигун. З новим карбюратором мотор став трохи економічніше, але і втратив кілька кінських сил потужності. На початку 2000-х років мотори стали оснащувати інжекторною системою уприскування палива. Такими силовими агрегатами машини оснащувалися «п'ятою» і «сьомої» моделі.

На карбюраторних машинах застосовувалося запалювання з розподілом імпульсів від механічного пристрою, встановленого на бічній частині картера. Інжекторний варіант оснащується електронним модулем, який розподіляє імпульси запалення за сигналами від датчика положення вала двигуна.Базова доопрацювання

З-за широкого розповсюдження і низької ціни мотор «шістки» часто стає об'єктом тюнінга. Двигун 2106 оснащується новим розподільним валом із змінними фазами і висотою відкриття клапанів. При цьому встановлюються клапани з збільшеним діаметром, що покращує наповнення циліндрів.

Самі канали для подачі та випуску робочих газів всередині ретельно поліруються, оскільки нерівності на стінках створюють завихрення в потоках рухомих газів і погіршують параметри роботи. Ці два методи є самими базовими способами збільшення потужності двигуна 2106.Поглиблені поліпшення

Більш просунутим варіантом тюнінга є установка полегшеного колінчастого валу і розточка циліндрів до максимально можливого діаметра – не більше 82 мм. З-за інших геометричних розмірів валу використовуються модифіковані шатуни зі зниженою вагою. Для додаткового поліпшення потужностних параметрів на мотор встановлюють нагнітач, службовець для збільшення тиску.

Двигуни ВАЗ-2106 оснащують турбінами від різних автомобілів. Наддув дозволяє помітно збільшити потужність, але разом з цим знижується надійність і загальний ресурс силового агрегату. Максимальна потужність форсованих версій «шостого» мотора може досягати 120-150 сил.



Категория: Автотехника