Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

MotoGP-2018. Нова траса, нові люди, старі герої і божевільні битви


Опубликованно 12.03.2018 13:54

MotoGP-2018. Нова траса, нові люди, старі герої і божевільні битви

70-й сезон чемпіонату до старту готовий / Фото: MotoGP

У 2018 році чемпіонат MotoGP святкує круглу дату – 70 років від дня, коли у 1949 році Гарольд Даніельвиграв першу в історії чемпіонату гонку Isle of Man TT. З того часу і щорічно тисячі кращих спортсменів зі всього світу намагалися підкорити подіуми і стати чемпіонами на численних трасах чемпіонату. Більше 100 різних виробників гоночної техніки виводили свої байки на заїзди гран-прі, десятки пілотів стали культовими для багатомільйонною армії фанатів, багато чого змінилося, але незмінним залишилося одне – неймовірна боротьба за звання кращого з кращих. І в цьому році вона обіцяє бути чи не самої спекотної за всю свою історію.

XSPORTпредставляє новий сезон чемпіонату MotoGP, в якому колосальний досвід одних пілотів зіткнеться з юнацьким максималізмом інших гонщиків, де скромні і амбітні колективи зроблять все, щоб піднятися на саму вершину, а досвідчені команди постараються цього не допустити.

Кращі позмагаються з дебютантами / Фото: MotoGP

В цьому році, як і в сезоні-2017, за титул найкращої команди боротимуться шість виробників і 12 команд. Минулорічний чемпіон (заводська Honda), Yamaha, Ducati, Suzuki, Aprilia австрійська команда KTM. Разом з ними за призи позмагаються ще три колективу на байках Ducati, дві команди на мотоциклах Honda, причому LCR цього разу виставили на чемпіонат два байка, і один клієнт Yamaha. Передсезонні тести жодним чином не розкрили імена майбутніх фаворитів, так як всі заводські колективи на одному з трьох треків за дев'ять тестових днів зуміли показати досить позитивні результати.

Так за «Ямахами» лідерство закріпилося на треку «Лосейл» в Катарі, причому кращий час за всі три дні показав пілот клієнтського колективу Tech 3 Йохан Зарко. Марк Маркес, Дані Педросаі Кел Крачлоуна Honda блиснули в Таїланді, а Хорхе Лоренцона «італійця» Ducati показав найкращий час трьох тестових днів на «Сепанг».

Непогано в передсезонних практиках показали себе гонщики Pramac Racing і навіть нічим не зарекомендувала себе в минулому чемпіонаті KTM в деякі тестові дні демонструвала досить багатообіцяючі результати.

Загалом нас чекає класична боротьба японських виробників Honda та Yamaha, які знову будуть змагатися один з одним за звання кращого. Ось тільки чи зуміє втрутитися у їхню боротьбу Ducati, на мотоциклах якої поїдуть відразу вісім пілотів – велике питання. У минулому році їм це майже вдалося, але майже не вважається.

А ось в структурах гоночних колективів, по суті, не змінилося багато чого. Згаданий другий мотоцикл LCR Honda поведе новачок чемпіонату японець Такаакі Накагами, який поки відзначився середніми результатами на тестових заїздах, хоч і зумів стрибнути відразу на восьму позицію третього дня практики в Бурираме. Ще одна зміна лише формальне – команда Aspar поміняла свою назву на данина поваги до того, хто пішов з життя пілоту Анхелю Нієто. У сезоні-2018 іспанський колектив поїде під ім'ям ?ngel Nieto Team. Тим не менш, ряди колективів у 2018-му поповнив цілий ряд новачків, які зможуть нав'язати боротьбу навіть самим іменитим пілотам чемпіонату MotoGP. Хто ж вони? Постараємося коротко розібратися.

Накагами став партнером Крачлоу в LCR / Фото: MotoGP

Крім згаданого нами другого гонщика LCR Honda, ряди новоспечених гонщиків королівського класу поповнилися дуже навіть цікавими представниками молодшого класу. Так бойовим пілотом Avintia Racing стане не молодий 28-річний бельгієць Хав'єр Симеон, який, ймовірно, є одним з найбільш досвідчених новачків чемпіонату в сітці. Хоч і не найуспішнішим. Хав'єр провів відразу вісім сезонів поспіль в Moto2! Нехай нічим особливим він не запам'ятався – команда покладає на нього великі надії. До речі, партнером бельгійця стане Тіто Рабат, який на 2018 рік змінив свою «прописку».

Ще один дебютант – новачок команди Marc VDS Томас Люті, що прийшов на зміну австралійцю Джеку Міллеру, перекинувся був у Pramac. Томасу 31, але швейцарець (перший за 20 років в чемпіонаті) має багаторічний досвід боротьби в молодших класах чемпіонату, перемоги і відразу дві поспіль срібні нагороди за підсумками чемпіонату Moto2. Бельгійський колектив вирішив не розмінюватися на дрібниці на потужних гонщиків, підписавши ще й чемпіона Moto2-2017 Франко Морбіделлі– італійського пілота, патроном якого є сам Валентино Россіі за якого говорять його заслуги.

Хвороба, яка залишила Йонаса Фольгераза бортом MotoGP, змусила колектив єдиної клієнтської команди Yamaha – Tech3, шукати заміну своєму перспективному гонщику. Далеко йти не довелося, і французи, які активно нав'язували конкуренцію кращим командам в минулому році, вирішили заручитися любов'ю малайських фанів, надавши вакантне місце малазийцу Хафизу Шахріну. Його кілька подіумів в чемпіонаті Moto2 минулого сезону дають надію на гарний виступ і в королівському класі, ось тільки поки що 23-річний гонщик показав чи не найгірші результати у двох тестових сесіях з трьох.

Морбіделлі - чемпіон Moto2-2017 / Фото: MotoGP

Повний список команд та пілотів на сезон-2018:Ducati Team: Андреа Довициозо, №04 – Хорхе Лоренцо, №99;Alma Pramac Racing(Ducati): Данило Петруччи, №09 – Джек Міллер, №43;Reale Avintia Racing(Ducati): Хав'єр Симеон, №10 – Тіто Рабат, №53;Angel Nieto Team(Ducati): Карэл Абрахам, №17 – Альваро Баутіста, №19;Repsol Honda Team: Марк Маркес, №93 – Дані Педроса, №26;Marc VDS(Honda): Томас Люті, №12 – Франко Морбіделлі, №21;LCR Honda: Кел Крачлоу, №35 – Такаакі Накагами, №30;Movistar Yamaha MotoGP: Валентіно Россі, №46 – Маверік Віньялес, №25;Monster Yamaha Tech3: Йохан Зарко, №05 – Хафіз Шахрін, №55;Team Suzuki Ecstar: Андреа Янноне, №29 – Алекс Рінз, №42;Aprilia Racing Team: Алэйш Эспаргаро, №41 – Скотт Реддінг, №45;Red Bull KTM Factory Racing: Бредлі Сміт, №38 – Пол Эспаргаро, №44

Такий наплив нових і багато в чому процвітали гонщиків без сумнівів завдасть клопоту навіть лідерам чемпіонату, про що можна судити хоча б з успішного дебюту в минулому сезоні Йохан Зарко, який інколи виглядав сильніше зубастих опонентів.

Ще один дебютант чемпіонату в складі Tech 3 / Фото: MotoGP

Тим не менш, поки прогнозисти не поспішають виділяти когось з новачків. Більшу увагу приділено боротьбі Марка Маркесаі, як не дивно, Хорхе Лоренцо. Саме іспанця з Ducati в цьому році сватають у головні суперники гонщика Honda в боротьбі за титул чемпіонату. Але в даній ситуації перевага у бік чинного володаря титулу занадто кидається в очі. Однак прогнозисти досить часто помиляються. А ось легендарний Валентино Россіпоки залишається позаду чемпіонської битви. Але, мабуть, «Доктор» з цим твердженням в корені не згоден, і за нього говорять зовсім непогані результати на тестах і впевненість у власних силах.

Букмекерські котирування на учасників чемпіонату MotoGP в боротьбі за титул сезону-2018 (за даними William Hill):Марк Маркес – 1.83Хорхе Лоренцо – 7.00Маверік Віньялес – 7.50Андреа Довициозо – 8.50Валентино Россі – 8.50Дані Педроса – 15.00Йохан Зарко – 17.00Андреа Янноне – 34.00Кел Крачлоу – 41.00Алекс Рінз – 51.00Алейш Эспаргаро, Альваро Баутіста, Данило Петруччи, Джек Міллер – 126.00Підлогу Эспаргаро – 151.00Бредлі Сміт, Франко Морбіделлі, Скотт Реддінг – 201.00Томас Люті – 301.00Такаакі Накагами – 401.00Тіто Рабат, Карэл Абрахам, Хав'єр Симеон – 751.00

Сімеоне поки займає останню сходинку в прогнози букмекерів / Фото: MotoGP

Ще одним приємним сюрпризом стане календар. Він, як і в кожному сезоні, трохи змінився, проте в 2018-му ці зміни виглядають привабливіше, адже у сітці турніру з'явився новий трек «Чанг», і тепер MotoGP відвідає і Таїланд. Станеться це аж у жовтні, між етапами в іспанському Арагоні і Японії, але гонщикам вже вдалося протестувати нову трасу в Бурираме. «Міжнародний автодром Бурирам» – трек, довжиною 4.6 кілометра, який налічує 12 поворотів і дуже цікавий фінальний віраж, де багато гонщиків на тестах допускали помилки. Не всі залишилися задоволені трасою, довгий час приймає чемпіонат світового Супербайка, але більшості складна конфігурація сподобалася, а значить – нас чекає цікава боротьба, в якій майже всі будуть в рівних умовах.

Конфігурація треку в Таїланді дуже сподобалася гонщикам / Фото: MotoGP

Всього ж чемпіонат триватиме 246 днів, що на цілих 14 днів довше, ніж у сезоні-2017.

Повний календар гоночних уїк-ендів прийдешнього чемпіонату:Гран-прі Катару, Losail International Circuit – 17-18 березня;Гран-прі Аргентини, Termas de Rio Hondo – 7-8 квітня;Гран-прі США, Circuit of the Americas – 21-22 квітня;Гран-прі Іспанії, Circuito de Jerez – 5-6 травня;Гран-прі Франції, Le Mans – 19-20 травня;Гран-прі Італії, Autodromo di Mugello, 2-3 червня;Гран-прі Каталонії, Circuit de Barcelona-Catalunya – 16-17 червня;Гран-прі Нідерландів, TT Circuit Assen – 30 червня-01 липня;Гран-прі Німеччини, Sachsenring – 14-15 липня;Гран-прі Чехії, Automotodrom Brno – 4-5 серпня;Гран-прі Австрії, Red Bull Ring – 11-12 серпня;Гран-прі Великобританії, Silverstone Circuit – 25-26 серпня;Гран-прі Сан-Марино", Misano World Circuit Marco Simoncelli 8-9 вересня;Гран-прі Арагона, MotorLand Aragon, 22-23 вересня;Гран-прі Таїланду, Chang International Circuit – 6-7 жовтня;Гран-прі Японії, Twin Ring Motegi – 20-21 жовтня;Гран-прі Австралії, Phillip Island Circuit – 27-28 жовтня;Гран-прі Малайзії, Sepang International Circuit – 3-4 листопада;Гран-прі Валенсії, Circuit Ricardo Tormo – 17-18 листопада

Вже в п'ятницю на трасі «Лосейл» в Катарі відбудуться перші тестові заїзди, які ознаменують початок нового ювілейного сезону. Складний і довгий чемпіонат принесе командам і пілотам радість і розчарування, перемоги і поразки, перші успіхи і болючі провали. Однак все це кращі з кращих готові пройти заради головної мети – вперше чи вкотре вписати своє ім'я в історію перегонів гран-прі, ставши чемпіоном 70-го сезону найшвидших мотогонок планети.

Раніше ви могли читати велике інтерв'ю українського мотогонщика Микити Калініна, який незабаром стартує у своєму другому сезоні чемпіонату World Supersport 300 з новою командою Kawasaki.

Читайте також:



Категория: АвтоМотоСпорт