Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

АКПП: фільтр масляний. Заміна масла в АКПП своїми руками


Опубликованно 03.03.2018 17:21

АКПП: фільтр масляний. Заміна масла в АКПП своїми руками

Сучасні автомобілі оснащуються різними коробками передач. Це типтроники, варіатори, роботи ДСГ та інші трансмісії. Однак більшість автолюбителів довіряє класичного автомата. Ця коробка з'явилася набагато раніше, ніж всі перераховані вище, і як показує практика, відсоток поломок у неї невеликий. Як відомо, АКПП працює завдяки маслу – це основна робоча рідина в коробці. І сьогодні ми поговоримо про такий важливий елемент, як масляний фільтр АКПП.Призначення

Завдання даного елемента проста – очистити робочу рідину від продуктів відпрацювання і запобігти попадання в канали гідроблока, гідротрансформатор і інші елементи трансмісії. Про яких продуктах відпрацювання йде мова?

Це дрібна металева стружка, яка утворюється при роботі планетарного механізму коробки передач. Невеликий її обсяг осідає на магніті, що розташований внизу. Але більша частина циркулює по системі, забиваючи собою канали і радіатор. Таким чином, фільтр АКПП служить для очищення АТФ-рідини в трансмісії. Види

Існує кілька типів даних елементів. В залежності від розташування, фільтр АКПП може бути:Зовнішнім. Знаходиться зовні коробки та кріпиться за допомогою різьбового з'єднання. Схема установки ідентична масляного фільтру двигуна. Зовні ці фільтра виглядають приблизно однаково і являють собою металевий стакан з гумовою прокладкою внизу.

Внутрішнім. Розташовується всередині корпусу коробки передач. Така схема розташування практикується багатьма автовиробниками. А знаходиться внутрішній фільтр АКПП в нижній частині гидроплиты. Він без корпусу і змінюється тільки з частковим розбиранням коробки. Як саме це робиться і які відкручувати болти, ми розглянемо в кінці статті.Про конструкції

Перші чотирирівневі автоматичні трансмісії укомплектовувалися надзвичайно простими фільтрами. Вони являли собою звичайну металеву сітку. Такі фільтри АКПП не потребували заміни. При обслуговуванні, достатньо лише демонтувати сітчастий елемент і промити його в якомусь розчині або звичайною водою під тиском. Зараз така схема конструкції фільтрів масла використовується тільки на деяких американських пікапах. Якщо говорити про більшість кросоверів і легкових авто, в конструкції АКПП використовується інший фільтр. Це фетровий двошаровий елемент.

Завдяки такій конструкції, здійснюється більш якісна фільтрація масла. Фетровий елемент затримує не тільки металеву стружку з планетарного механізму, але і емульсію пакетом фрикціонів. Так досягається надійна робота гідроблоку і соленоїдів. Ці механізми не «залипають» і не клин. Але є і недоліки двошарових фільтрів. Перший момент – це їх недовговічність. Такі елементи забруднюються уже через 50-70 тисяч кілометрів. Другий момент – двошаровий фільтр не підлягає очищенню. Він змінюється повністю. Таким чином, фетрові елементи змінюються при кожній зміні масла в автоматичній коробці. Більшість виробників регламентують термін у 60 тисяч кілометрів. Якщо заміна масла в АКПП своїми руками буде здійснена пізніше, можливі несправності, з коробкою. Це різні стусани і поштовхи при перемиканні передач і режимів.

Щоб не стикатися з передчасним ремонтом, треба правильно експлуатувати коробку і вчасно в ній міняти масло. Тільки так можна гарантувати злагоджену і безперебійну роботу коробки. Про заміну АТФ-рідини

Розрізняють кілька методів заміни рідини в АКПП:Повна. Передбачає повну заміну масла в коробці. Виконується за допомогою спеціального обладнання. Апарат підключається до коробки через патрубок радіатора і під тиском виганяє стару рідину. Одночасно в систему закачується нове масло. плюс цього методу в тому, що масло буде замінено на 100 відсотків, у повному обсязі. Але недоліки є. Це неможливість заміна масла в АКПП своїми руками, а також дорожнеча процедури. Більшу частину суми потрібно витратити не на послуги СТО, а на АТФ-рідина. Адже для стандартної автоматичної коробки знадобиться від десяти до дванадцяти літрів олії. Це вдвічі більше, ніж її повний обсяг.Часткова. В даному випадку масло зливається частково. Близько половини обсягу залишається в гідротрансформаторі і блоці АКПП. Цей обсяг далі відновлюється до нормального рівня новим маслом. Всього на заміну йде близько трьох літрів рідини. Плюси методу очевидні – можливість проведення операції своїми руками, а також малий обсяг витратних матеріалів. Але мінуси теж є. При частковому способі слід скоротити регламент заміни масла до 30 тисяч кілометрів.

Таким чином, більш ощадливим є метод часткової заміни. Але більш правильним з технічної точки все ж є спосіб повної заміни. Далі ми розглянемо, як злити і залити масло в АКПП самостійно, а також встановити новий фільтр. Заміна масла в АКПП своїми руками

Для цього нам знадобиться не менше трьох літрів нової рідини, порожня ємність для зливу старої, а також стандартний набір інструментів. Роботи краще робити на оглядовій ямі. Отже, заганяємо на неї наш автомобіль і знаходимо отвір для зливу.

На більшості авто пробка відкручується ключем «на 19». Далі підставляємо порожню ємність і чекаємо, поки з блоку не виллється вся рідина. Після цього відкручуємо нижню кришку коробки. Вона кріпиться на 20 болтах. Знімати її потрібно акуратно, не перевертаючи. Будьте уважні – частина рідини може залишитися в ній. У блоці буде знаходитися фільтр. Він знімається руками, без будь-яких пристосувань.

Зверніть увагу: перед тим, як провести заміну фільтра АКПП, слід очистити стінки піддона від старого мастила. Для цього підійде звичайний очищувач карбюратора у формі спрею. Що далі?

Далі встановлюємо на місце новий фільтр і закручуємо назад піддон коробки. Потім переходимо в підкапотний простір. Знаходимо щуп – він і буде нашою заливною горловиною. Заливати масло краще через подовжувач. Краще використовувати лійку і метрову трубку з діаметром не більше, ніж у отвори. Слід заливати саме той об'єм рідини, який був злитий раніше. Потім прибираємо наше пристосування і заводимо двигун. Переключивши кілька разів селектор по режимам P-R-N-D, глушимо двигун і перевіряємо щуп. Рівень повинен знаходитися на середині. На цьому заміна масла в АКПП успішно завершена. Залишилося лише зробити відмітку в бортжурнале, щоб не прогадати через 30 тисяч наступну заміну АТФ-рідини в трансмісії. До речі, фільтр можна залишити. Він буде служити весь свій термін – 60 тисяч кілометрів.Висновок

Отже, ми з'ясували, що таке фільтр АКПП, а також як його замінити разом з маслом. Як бачите, операція не особливо важка і під силу будь-якому автовласникові.



Категория: Автотехника