Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Чайка по імені Флетчер. Єдиний африканський чемпіон Формули-1


Опубликованно 29.01.2018 22:42

Чайка по імені Флетчер. Єдиний африканський чемпіон Формули-1

Джоді Шектер у часи виступів за Ferrari в компанії Жиля Вільньова / espn.co.uk

У 2000-му році Міхаель Шумахерсвоїм третім титулом чемпіона Формули-1 приніс команді Ferrari перший трофей за більш ніж 20 темних років, протягом яких жоден пілот у складі італійської стайні не міг піднятися на вершину королівських автоперегонів.

До ери «Червоного барона» останнім титулом за «скудерію» відзначився гонщик, який увійшов у світову історію автоспорту як єдиний пілот з Африки, якому вдавалося піднятися у Формулі-1 так високо. Сьогодні Джоді Шектерсвяткує свій 68-й день народження, і 38-ю річницю без гонок. Він спалахнув іскрою, але не встиг загорітися факелом, тим не менш, досягнувши того результату, заради якого йому довелося залишити зграю і злетіти так високо, як ніхто раніше.

Джоді Шектер - єдиний чемпіон Формули-1 родом з Африки / pinterest.com

У період становлення південноафриканського гонщика Джоді Шектера, автоспорт в його країні був ізольований від усього світу і не визнавався жодною міжнародною федерацією. Тим не менш, південноафриканська Формула-1 розвивалася досить упевненими темпами, не залучаючи гонщиків зі світовими іменами, але акумулюючи непогані спонсорські вкладення від місцевих, в основному тютюнових компаній. Однак навіть попри те, що в Кьялами ще з 1962 року офіційно проходив етап королівських автоперегонів разом з кількома малопривабливими для європейців внезачетными етапами, мало хто з пілотів чемпіонату ПАР мав можливість своїми успіхами торувати собі дорогу в європейські турніри. Така африканська Формула-1, яка стала жертвою політичного режиму країни (як і Олімпійський спорт, разом з футболом), всупереч усьому могла похвалитися якоюсь інтернаціональністю і порадувати уболівальників болідами, на яких виступали чемпіони світу. Приміром, один з найкращих пілотів південноафриканської Формули-1 Дейв Чарльтонв 1973 році феєрив на чемпіонському автомобілі Емерсона Фиттипальдизразка всього річної давності. Але тут гроші зіграли свою роль, фактично залишивши інших гонщиків без шансів поборотися за титул, а значить – і за важливу спонсорську підтримку. Всупереч тому, що для місцевих перегонів африканської формули були чи не найкращим шансом заявити про себе, кращим способом зробити своє ім'я відомим на світовій арені залишався втеча з зграї, де панували свої, дуже часто дивні закони.

McLaren стала першою командою південноафриканського гонщика / snaplap.net

Джоді Шектерстав чи не єдиним пілотом, який до участі у світових серіях жодного разу не ганявся в національній Формулі-1. Можливо, саме це дозволило його таланту не загубитися серед імен співвітчизників, які здійснювали невпевнені спроби раніше. Досягнувши певних успіхів в ПАР (у 1970-му Шектер виграв національну першість Формули Ford), Джоді отримав підтримку і право заявити про собі в британській версії цього класу. Вже через рік після першої і досить вдалій спробі в європейських гонках, 22-річний південноафриканський гонщик став членом команди Брюса Макларенау Формулі-2 і отримав шанс стартувати в головному чемпіонаті планети на фінальному етапі Формули-1 1972-го року на третьому боліді команди McLaren. Стартувавши восьмим в США, дебютант Формули-1 зміг фінішувати на дев'ятій позиції, позаду Клейя Регаццонина Ferrari. Успіх гонщика не змусив себе чекати – пропозицію за контрактом надійшла від обережного менеджменту британської стайні майже миттєво, але 1973-й не став роком Шектера. Він проїхав всього п'ять етапів, повторивши своє досягнення 1972-го на домашній гонці в ПАР і ставши причиною неймовірного завалу в кінці першого кола Гран-прі Великобританії, коли після розвороту і удару об бар'єр в його автомобіль на повній швидкості влетіли ще дев'ять машин, зупинивши гонку на півтори години.

Сумнівні успіхи у Формулі-1 багатьох ввели в оману, але чемпіонські заїзди Шектерау молодших серіях стали причиною, по якій Кен Тирреллзапропонував південноафриканцю повноцінний контракт на повний сезон у кокпіті боліда команди Team Tyrrell. Саме з цього моменту Джоді став топовим пілотом Формули-1, вигравши не тільки свої перші подіуми і перемоги, але й бронзу за підсумками сезону-1974, всього 10 очок програвши бразильському чемпіону Эмерсену Фиттипальди.

Після декількох років проб, помилок і успіхів Джоді Шектерв ранзі дворазового бронзового (1974 та 1976 року) та срібного призера чемпіонату-1977 року разом зі скромною командою Wolf Racing, яка стала головним проривом року, в повному розквіті сил і на піку кар'єри отримує запрошення від команди, в якій мріяв виступати будь-який хлопчисько. Scuderia Ferrari з радістю замінила «Флтечером» аргентинця Карлоса Ройтеманаі визначила пілота в напарники Жилю Вильневу, якого італійці готували до чемпіонського році.

Скромна команда Wolf ледь не принесла Джоді титул чемпіона / collectorstudio.com

В 1979-м «скудерії» Енцо Ферраріпротистояли пілоти команд з моторами Ford, але головна битва за чемпіонський титул саме зав'язалася між пілотами його команди. Вже на шостому етапі сезону Джоді вийшов у лідери чемпіонату і, незважаючи на те, що після перемоги в Бельгії виграв всього-то ще двічі – з перевагою у сім очок 29-річний «Флетчер» став першим і єдиним чемпіоном міжнародного змагання під назвою «Формула-1». Його співвітчизники, загубившие свій талант в гонитві за короною неіснуючого чемпіонату, чи зуміли б зрівнятися з майстерністю людини, який навчився літати швидко і високо за межами загубившей багато талантів зграї.

У 1980-му Ferrari різко зменшила темп, і Джоді Шектерприйняв рішення у віці 30 років назавжди зав'язати не тільки з гонками Формули-1, але і з автоспортом в цілому. Він пробував себе в бізнесі, причому досить успішно, а пізніше зайнявся фермерством, яке принесло йому куди більше нагород і коштів, ніж небезпечні гонки 70-х років. Зараз південноафриканський чемпіон неохоче згадує про тих роках, коли його ім'я з'являлося у всіх заголовках спортивних видань. Той чемпіонський титул на 21 рік залишився недосяжним для будь-якого пілота Ferrari, і лише у 2000-му році нова легенда італійської команди зумів дотягнутися до тієї вершини, яку підкорив скромний хлопець з Південної Африки, який святкує сьогодні свій 68-й день народження!

Шектер і його нова пристрасть - фермерство / snaplap.net

Факти про Джоді Шектере:Стартів в гонках гран-прі:112Сезонів в гонках гран-прі:9Кількість перемог:10 (8.93%)Подіумів:33 (29.46%)Поул-позицій:3 (2.68%)Швидких кіл:5 (4.46%)Кіл лідирування:675 (2855 км)Всього набраних балів за кар'єру:255Пройдена дистанція:6035 кіл (28101 км)За всю історію Формули-1 крім Шектера ще 25 гонщиків з ПАР зуміли прийняти участь в уїк-ендах королівських автоперегонів. Але всі вони в сумі проїхали на 35 етапів менше, ніж Джоді. Тільки один гонщик (Тоні Маггс) зміг досягти подіуму і ще одному пілоту (Невіллу Ледерлу) вдалося фінішувати в очках.У Формулі-1 виступав і старший брат чемпіона Ян Шектер– він виступив у 18 перегонах, але лише чотири рази зумів фінішувати. Саме Ян став одним з яскравих прикладів того, як гонки в Південній Африці згубно впливали на розвиток пілота.Джоді Шектерє одним з двох пілотів за всю історію Формули-1, які виступали під номером 0. Південноафриканець став одним з небагатьох гонщиків, які пілотували шестиколісний болід Tyrrell P34 і єдиним, кому вдавалося виграти на цьому інженерному творінні Дерека Гарднера.Джоді Шектер– південноафриканець, але в його крові тече єврейська кров, із-за чого гонщик навіть був включений в міжнародний єврейський зал слави.

Нагадаємо, раніше ви могли бачити, як би виглядали шоломи сучасних гонщиків Формули-1, якщо б ті виступали в часи Джоді Шектера.

Якщо раніше в Ferrari запрошували кращих з кращих, то зараз заявити про себе випав шанс росіянину Данилу Квяту, який проведе сезон в «скудерії» в ролі тест-пілота.

Читайте також:



Категория: АвтоМотоСпорт