Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Технічні характеристики ЯМЗ 236, пристрій основних вузлів


Опубликованно 28.01.2018 03:00

Технічні характеристики ЯМЗ 236, пристрій основних вузлів

Дизельні двигуни моделей 236 і 238 були розроблені конструкторами Ярославського моторного заводу і прийшли на зміну застарілому сімейства двотактних двигунів ЯМЗ 204/206. Принциповою відмінністю нових моторів став чотиритактний цикл роботи, який значно підвищив експлуатаційні дані двигунів. У конструкції агрегатів застосували схему з V-образним розташуванням блоків циліндрів, при цьому двигун ЯМЗ 236 мав шість циліндрів, а ЯМЗ 238 – вісім. На фотографії два двигуна ЯМЗ 236, добре видно паливний насос, над яким розташовані колектори подачі повітря. Отвір для установки повітряного фільтра заклеєна захисною папером.

Блок циліндрів

Два блоку циліндрів мають між собою кут 90 градусів і загальну основу, яка є верхньою частиною картера двигуна. Для спрощення конструкції шатуни протилежних циліндрів кріпляться на одній шатунної шийки колінчастого валу. З компонувальних міркувань осі циліндрів мають зсув на 35 мм. Блок циліндрів виготовлений з сірого чавуну з низькою кількістю легуючих елементів. При розрахунку блоку особливу увагу було приділено забезпеченню жорсткості, що дозволило досягти високих технічних характеристик двигуна ЯМЗ 236.

У блоках циліндрів встановлені змінні гільзи, так званого " мокрого типу – охолоджуюча рідина омиває зовнішню частину гільз. У блоці є опори для підшипників розподільного і колінчастого валів. Обробка ліжок підшипників колінчастого вала ведеться при встановлених кришках. Тому кришки не взаємозамінні і повинні встановлюватися в строго певному положенні.

В передній частині блока встановлено корпус блоку шестерень приводу газорозподільного механізму, в задній частині закріплений картер маховика, виготовлений у вигляді окремої деталі. На кришці корпусу шестерень встановлюється насос охолоджуючої рідини. Рідина з насоса нагнітається в блоки циліндрів по каналу в кришці і корпусі шестерень. Всередині кришки є додаткові протоки для охолоджуючої рідини. На кришці шестерень є отфрезерованная площину зі штриховими мітками, що використовуються спільно з міткою на шківі колінчатого валу для налаштування точки початку уприскування палива. Привальная встановлення міток є неодмінною умовою забезпечення технічних характеристик ЯМЗ 236.Головки блоків і система газорозподілу

Кожен блок ЯМЗ 236 має окрему голівку на три циліндра. Головка виготовлена з чавуну і кріпиться до блоку сталевими шпильками. Блок і головка мають загальну сорочку охолодження, що забезпечує рівномірний температурний режим роботи двигуна. Між деталями встановлюється прокладка, на ранніх моделях виготовлена з азбесту з металевими окантовками отворів циліндрів і протока охолоджуючої рідини.

Кожен циліндр має по два клапана. Привід клапанів здійснюється коромислами і штангами від єдиного розподільчого вала, встановленого в розвалі блоків циліндрів. Привід вала – від носка колінчастого вала через кілька косозубих шестерень. Установка розподільного вала здійснюється по мітках на шестернях. На фото, розташованому в статті, двигун ЯМЗ 236 зі знятою клапанною кришкою.

У голівці встановлюється форсунка для вприскування палива і трубка зворотного зливу надлишку палива в паливний бак. Зверху головка закривається тонкостінної кришкою.Поршнева група колінчатий вал

Технічні характеристики ЯМЗ 236 забезпечуються колінчастим валом з чотирма корінними опорами, виготовленим з високовуглецевої сталі. Завдяки такій конструкції і матеріалу вал має велику твердість і високу зносостійкість. Усередині колінчастого вала виконані канали для подачі масла під тиском до корінних і шатунним підшипників. У конструкції валу застосовані додаткові противаги на щоках і два окремих противаги на носку валу і маховику. В задній опорі є паз, в який входять бронзові півкільця, оберігають вал від осьових зсувів. Обидва кінця вала мають ущільнюючі сальники. В шкарпетці валу встановлена знімна ведуча шестерня привода механізму газорозподілу.

Шатуни двигуна сталеві з невзаимозаменяемыми кришками підшипників. Поршні ЯМЗ 236 виготовлені методом лиття з алюмінієвого сплаву і мають п'ять проточек під поршневі кільця. В литві поршня є камера згоряння, виконана у формі тороїда. Три кільця для забезпечення компресії мають у перерізі форму трапеції. Всі деталі поршневої групи розбиваються на розмірні групи, що полегшує підбір деталей при ремонті.Система змащення

Масляним резервуаром двигуна ЯМЗ 236 служить піддон картера. Звідти масло надходить у шестерний насос і під тиском подається до підшипників колінчастого і розподільного валів, верхніх головок шатунів, коромисла та штанги привода клапанів. Насос може прокачувати до 140 літрів олії в хвилину. Інші вузли двигуна змащуються масляним туманом, що утворюється при роботі двигуна. Всього в системі змащення знаходиться 24 літри олії. Очищення йде за двома ступенями – фільтром грубого очищення і відцентровим виробом для тонкого очищення. Через центрифугу проходить близько 10 відсотків прокачується насосом олії. Після очищення воно стікає назад в картер. Обслуговування центрифуги полягає в промиванні внутрішньої порожнини від осілого бруду. Фільтр грубого очищення являє собою латунну мелкоячеистую сітку. При обслуговуванні мотора сітку просто промивають і встановлюють назад. Технічні характеристики ЯМЗ 236 безпосередньо залежать від працездатності системи змащення.

При роботі двигуна необхідно стежити за тиском масла, яке повинне знаходитися в межах 4...7 атмосфер. У спекотну погоду тиск може дещо знижуватися з-за високої температури масла в двигуні. Додаткове охолодження масла здійснюється за допомогою окремого радіатора, розташованого перед радіатором охолоджуючої рідини. При максимальному режимі роботи через пристрій в хвилину проходить до 25 літрів олії. Охолоджена в радіаторі масло зливається в картер двигуна.Система охолодження і живлення

Підтримка температурного режиму є неодмінною умовою забезпечення технічних характеристик двигуна ЯМЗ 236. Витрата палива і масла, а також довговічність двигуна безпосередньо залежать від температури двигуна. Для підтримання температурного режиму двигун обладнаний радіатором зі спеціальним клапаном, що дозволяє збільшити температуру закипання охолоджуючої рідини до 116-119 градусів.

Охолодження рідини проводиться шестилопастным вентилятором з приводом від шестерень газорозподільного механізму. На валу вентилятора на підшипниках установлено проміжний шків приводу генератора і компресора системи пневматичного приводу гальм. Вентилятор встановлений в спеціальному кожусі, який спрямовує потік повітря. Інтенсивність охолодження регулюють встановлені перед радіатором жалюзі з ручним приводом з кабіни водія. Двигун з'єднаний з радіатором гумовими шлангами. Загальна ємність системи становить 28 літрів. На фотографії у статті показаний загальний вигляд ЯМЗ 236 з турбокомпресором і коробкою передач.

Робочою температурою двигуна є діапазон значень в межах 75-98 градусів. Кожен блок циліндрів має власний канал для відведення рідини, обладнаний термостатом. Завод-виробник не рекомендує тривалу роботу двигуна при температурі охолоджуючої рідини нижче 60 градусів. Контроль температури ведеться по приладу на щитку в кабіні водія.

Опціонально в систему охолодження може бути встановлений підігрівач моделі ПРИДНІПРОВСЬКА залізниця 400 або 44. Підігрівач встановлюється перед радіатором і заснований на прогріві рідини які згоряють в котлі паливом. Під установку підігрівача в блоці двигуна ЯМЗ 236 є спеціальні канали. Циркуляція рідини здійснюється окремим насосом з електричним приводом. Вихлопні гази відводяться на масляний піддон для розігрівання олії. Застосування автономного підігрівача покращує експлуатаційні та технічні характеристики ЯМЗ 236. Витрата палива при використанні такої системи значно нижча, особливо при експлуатації дизеля при низьких температурах.

Система живлення

До складу системи входить насос високого тиску з регулятором числа обертів, фільтри очищення палива, форсунки уприскування і паливні трубки низького і високого тиску. Для фільтрації використовуються фільтри грубої і тонкої очистки. На одній з фотографій в статті показана сучасна версія ЯМЗ 236 з турбокомпресором і 9-лопатевим вентилятором.

Завдяки удосконаленню конструкції питома витрата палива двигуна скоротився. Якщо на перших МАЗ 500 витрата становив близько 25 літрів при потужності всього 180 сил, то на сучасних машинах він становить 33-40 літрів при потужності від 300 до 420 сил.



Категория: Автотехника