Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

КамАЗ-5320, ПГУ: пристрій і принцип роботи


Опубликованно 28.01.2018 03:00

КамАЗ-5320, ПГУ: пристрій і принцип роботи

Що таке пристрій ПГУ КамАЗа-5320? Це питання цікавить багатьох новачків. Дана абревіатура може привести до здивування недосвідченого людини. Насправді ПГУ – це пневматичний гідравлічний підсилювач керма. Розглянемо особливості цього пристрою, його принцип роботи і типи обслуговування, включаючи ремонт.

1 – сферична гайка з контргайкою.2 – поршневий штовхач деактиватора зчеплення.3 – запобіжний чохол.4 – поршень вимикання зчеплення.5 – задня частина кістяка.6 – комплексний ущільнювач.7 – слідкуючий поршень.8 – клапан перепускний з ковпаком.9 – діафрагма.10 – клапан впускний.11 – випускний аналог.12 – поршень пневматичного типу.13 – зливна пробка (для конденсату).14 – фронтальна частина корпусу.«А» – підведення робочої рідини.«Б» – надходження стисненого повітря.Призначення і пристрій

Вантажний автомобіль – досить масивна і великогабаритна техніка. Для її управління потрібна неабияка фізична сила і витривалість. Пристрій ПГУ КамАЗа-5320 дозволяє полегшити регулювання транспортного засобу. Це невеликий, але корисний пристрій. Воно дає можливість не тільки спростити працю водія, але і підвищує продуктивність робіт.

Розглянутий вузол складається з наступних елементів:Поршневого штовхача і регулювальної гайки.Пневматичного і гідравлічного поршня.Пружинного механізму, редуктора з кришкою і клапаном.Сідла діафрагми, контрольного гвинта.Перепускного клапана і поршневого слідкуючого пристосування.Особливості

Корпусна система підсилювача складається з двох елементів. Фронтальна частина виготовляється з алюмінію, а задній аналог – з чавуну. Між деталями передбачена спеціальна прокладка, яка грає роль ущільнювача і діафрагми. Слідкуючий механізм регулює зміну тиску повітря на пневмопоршень в автоматичному режимі. В дане пристосування також входить ущільнювальна манжета, пружини з діафрагмами, а також клапани на впуск і випуск.

Принцип дії

При натисканні педалі зчеплення під тиском рідини пристрій ПГУ КамАЗа-5320 тисне на шток і поршень слідкуючого пристосування, після чого конструкція разом з діафрагмою зміщується до моменту відкриття впускного клапана. Потім повітряна суміш з пневматичної системи автомобіля подається до пневмопоршню. В результаті сумуються зусилля обох елементів, що дозволяє відвести вилку і вимкнути зчеплення.

Після того, як нога забирається з педалі зчеплення, тиск підвідної магістральної рідини падає до нульового показника. Внаслідок цього зменшується навантаження на гідравлічні поршні виконавчого і слідкуючого механізму. З цієї причини поршень гідравлічного типу починає переміщатися в зворотному напрямку, закриваючи впускний клапан і блокуючи надходження тиску з ресивера. Натискна пружина, впливаючи на слідкуючий поршень, відводить його у вихідну позицію. Повітря, спочатку реагує з пневматичним поршнем, виводиться в атмосферу. Шток з обома поршнями повертається в початкове положення. Виробництво

Пристрій ПГУ КамАЗа-5320 підходить для багатьох модельних модифікацій цього виробника. Більшість старих і нових тягачів, самоскидів, військових варіантів оснащується пневмогідравлічним підсилювачем керма. Сучасні модифікації, вироблені різними компаніями, мають такі позначення:Запчастини КамАЗ (ПГУ) виробництва ВАТ «КамАЗ» (номер за каталогом 5320) з вертикальним розміщенням слідкуючого пристосування. Пристрій над корпусом циліндра використовується на варіаціях під індексом 4310, 5320, 4318 і деяких інших.WABCO. ПГУ під цією маркою виробляються в США, відрізняються надійністю і компактними габаритами. Ця комплектація обладнана системою стеження за станом накладок, рівень зносу яких доступно визначити без демонтажу силового агрегату. Більшість вантажівок з коробкою передач серії 154 оснащуються саме цим пневмогідравлічним обладнанням.Пневмогидроусилитель зчеплення «ВАБКО» для моделей з типу КПП ZF.Аналоги, що випускаються на заводі в Україні (Вовчанськ) або Туреччини (Yumak).

В плані вибору підсилювача фахівці рекомендують купувати таку ж марку та модель, яка була спочатку встановлена на машині. Це дозволить забезпечити максимально правильне взаємодія між підсилювачем і механізмом зчеплення. Перш ніж змінювати вузол на нову варіацію, проконсультуйтеся з фахівцем.Обслуговування

Для підтримки робочого стану вузла здійснюють такі роботи:Візуальний огляд, що дозволяє виявити видимі витоку повітря і рідини.Підтягування фіксуючих болтів.Регулювання вільного ходу штовхача за допомогою сферичної гайки.Долив робочої рідини в баку системи.

Варто відзначити, що при регулюванні ПГУ КамАЗа-5320 модифікації Wabco, знос накладок зчеплення легко проглядається на спеціальному покажчику, выдвигаемом під впливом поршня.

Розбирання

Ця процедура при необхідності виконується в наступному порядку:Задня частина корпусу затискається в лещатах.Відкручуються болти. Знімаються шайби і кришка.Вилучається клапан з корпусної частини.Демонтується фронтальний остов разом з пневматичним поршнем і його мембраною.Знімаються: діафрагма, слідкуючий поршень, стопорне кільце, елемент виключення зчеплення і корпус ущільнювача.Видаляється перепускний клапанний механізм і люк з випускним ущільнювачем.Остов виймається з тисів.Демонтується завзяте кільце задній частині корпусу.Стрижень клапана звільняється від всіх конусів, шайб і сідла.Слідкуючий поршень знімається (попередньо необхідно прибрати стопор і інші супутні елементи).З фронтальної частини корпусу витягується пневматичний поршень, манжета та стопорне кільце.Потім всі деталі промиваються в бензині (гасі), обдають стисненим повітрям і проходять етап дефектації.ПГУ КамАза-5320: несправності

Найчастіше у розглянутому вузлі виникають неполадки наступного характеру: Стислий повітряний потік надходить в недостатній кількості або зовсім відсутнє. Причина несправності – розбухання впускного клапана пневматичного підсилювача.Заклинювання слідкуючого поршня на пневмоусилителе. Найімовірніше, причина криється в деформації ущільнювального кільця або манжети.Спостерігається «провал» педалі, що не дозволяє повністю виключити зчеплення. Ця проблема свідчить про попадання повітря в гідравлічний привід.

Ремонт ПГУ КамАЗа-5320

Проводячи дефектовку елементів вузла, особливу увагу слід звернути на такі моменти:Перевірку ущільнювальних деталей. Не допускається наявність на них деформацій, розбухання і тріщин. У разі порушення еластичності матеріалу, елемент підлягає заміні.Стан робочих поверхонь циліндрів. Контролюється внутрішній зазор діаметру циліндрів, який за фактом повинен відповідати нормативу. На деталях не повинно бути вм'ятин, тріщин.

В ремонтний комплект ПГУ входять такі запчастини КамАЗа:Захисний чохол заднього корпусу.Конус і діафрагма редуктора.Манжети для пневматичної і слідкуючого поршня.Ковпак перепускного клапана.Стопорні і ущільнювальні кільця.

Перед монтажем всі деталі рекомендується обробити мастилом типу «Літол».Заміна і установка

Для заміни розглянутого вузла виконують наступні маніпуляції:Проводиться випускання повітря з ПГУ КамАЗа-5320.Робоча рідина зливається або перекриває злив за допомогою пробки.Демонтується притискна пружина вилки важеля включення зчеплення.Від пристрою від'єднуються підводять воду і повітря труби.Відкручуються фінти кріплення до картеру, після чого агрегат демонтується.

Після заміни деформованих і непридатних елементів, система перевіряється на герметичність гідравлічної і пневматичної частини. Збірка проводиться наступним чином:Поєднують всі фіксуючі отвори з гніздами в картері, після чого закріплюється підсилювач за допомогою пари болтів з пружинними шайбами.Під'єднується гідравлічний шланг і повітряний трубопровід.Монтується оттяжный пружинний механізм вилки вимикання вузла зчеплення.В компенсаційний резервуар наливають гальмівну рідину, після чого прокачують систему гідравлічного приводу.Перевіряють повторно герметичність з'єднань на предмет підтікання робочої рідини.Регулюється, при необхідності, величина зазору між торцевою частиною кришки і обмежувачем ходу активатора дільника передач.Принципова схема під'єднання і розміщення елементів вузла

Принцип роботи ПГУ КамАЗа-5320 простіше зрозуміти, вивчивши подану нижче схему з поясненнями.

а – стандартна схема взаємодії частин приводу.б – розташування і фіксація елементів вузла.1 – педаль блоку зчеплення.2 – основний циліндр.3 – циліндрична частина пневматичного підсилювача.4 – слідкуючий механізм пневматичної частини.5 – повітропровід.6 – гідроциліндр основний.7 – вимикає муфта з підшипником.8 – важіль.9 – шток.10 – шланги і труби приводу.

Розглянутий вузол має досить зрозуміле і просте пристрій. Тим не менш, його роль при управлінні вантажним автомобілем дуже значна. Використання ПГУ дозволяє істотно полегшити управління машиною і підвищити ефективність роботи транспортного засобу.



Категория: Автотехника