Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

"Лада-Калина" автомат: характеристики, тест-драйв, відгуки


Опубликованно 26.01.2018 13:46

Не так давно виробники Автовазу випустили покращену «Ладу-Калину» автомат. В принципі, роботизована коробка – це і є основний модифікований вузол. Подібної трансмісією комплектуються тільки варіанти з силовим агрегатом 1,6 літра, потужністю 98 «конячок». У плані кузова вибір буде дещо ширше: хетчбек або універсал. Розглянемо особливості цієї машини, її характеристики, відгуки власників, а також поведінку на дорозі.

Характерні особливості

Перед придбанням «Лади-Калини» автомат не забудьте ознайомитися з нюансами її конструкції. По-перше, унаслідок різної конфігурації основного вузла механічної і роботизованої трансмісії, АКПП буде займати набагато більше місця. Це відбилося на дорожньому просвіті, який зменшився на 20 мм, порівняно з аналогом на звичній «механіці». По-друге, на даній модифікації піддон не з сталі, а з алюмінієвого сплаву. При ударі об нерівність дороги деталь із сталі просто подряпається або отримає невелику вм'ятину.

Алюмінієвий піддон може лопнути навіть від незначного механічного впливу, внаслідок чого мотор залишиться без захисту. Крім того, при істотному ударі двигун може пошкодитися відразу ж. Після покупки даного авто фахівці настійно рекомендують замінити піддон на більш міцну версію. Витративши невелику суму, ви застрахуєте себе від дорогого ремонту або заміни силової установки.Параметри АКПП

На авто «Лада-Калина 2» монтується коробка-автомат від японського виробника «Джатко» (Jatco). Спробуємо порівняти цю деталь з механічним аналогом, визначивши всі наявні плюси і мінуси.

Наприклад, показник розгону «робота» сповільнилося до 13,7 секунд/100 км. Механіка трохи жвавіше – 11,2 або 12,4 секунди до «сотні», в залежності від потужності мотора. Варто відзначити, що в місті така різниця буде помітна не сильно, а на трасі так і зовсім відсутні.

Витрата палива «Лади-Калини» автомат склав 7,8 літра, а по місту близько 10 літрів на 100 км. При цьому механічний аналог «з'їдає» 7 л/100 км (при восьмиклапанном 87-сильному моторі). Більш потужна модифікація на 106 «конячок» витрачає 6,7 л/100 км. Тим не менш, не варто робити необдуманих і поспішних висновків негативного плану в бік АКПП. Варто враховувати, що на механічній коробці необхідно докласти зусилля і витратити час на активацію педалі зчеплення і включення передачі. Оскільки на «автоматі» це не потрібно, стартовий розгін практично зрівнюється.

«Лада-Калина» автомат: відгуки

Власники даного автомобіля відзначають ряд недоліків, які найчастіше зустрічаються при експлуатації даної моделі. Сюди входить:Безпосередньо коробка перемикання передач. Саме включення швидкостей не викликає особливих нарікань, важіль впевнено стає на своє місце при будь-якому режимі. Однак установка ручки в проміжну позицію – це ціла проблема. З якоїсь причини ці положення не відчуваються. У зв'язку з цим, їх легко пропустити і машина знову буде «на швидкості».Занадто близьке розміщення педалей гальма і газу. При натисканні на одну з них, без праці можна зачепити і другий елемент, нехай і не до повного спрацювання, однак це викликає певні незручності.

Крім того, у власників «Лади-Калини 2» трапляється проблема із висвітленням індикатор Check Engine при їзді. При цьому транспортний засіб веде себе без будь-якої реакції на сигнал. Фахівці радять вирішити проблему за допомогою зняття клеми на кілька хвилин. Швидше за все, причина криється в банальну помилку системи. Іноді лампочка вимикається самостійно через певний час.

«Лада-Калина» автомат: тест-драйв

Відчуття водія при експлуатації даного авто будуть багато в чому залежати від того, з якої машини людина пересідає. Якщо це Вазівська «механіка» – будуть тільки позитивні емоції від того, що йому не потрібно буде смикати важіль перемикання. Крім того, його не буде нервувати повискування шестерень, яке на «автоматі» менше в силу оптимізованих роботом процесів.

Не збентежить водія і відсутність позицій «паркінг» і «драйв». Авто заводиться від «нейтралки», алгоритм включення двигуна нескладний. Незважаючи на відсутність противоотката, особливих проблем це не представить, оскільки на вітчизняній «механіці» його також немає. Зате користувачеві, який звик до іноземної машині з класичної АКПП, всі ці моменти особливої радості не принесуть.Що спільного?

«Ладу-Калину» автомат часто лають за час перемикання швидкостей. Це і не дивно, оскільки використовуваний механізм – це справжній робот, причому не самого вищої якості.

При управлінні АМТ замість важільного перемикача впроваджена пара актуаторов (для выжима зчеплення і перемикання швидкостей). Крім того, присутній електронний блок, який використовувався на «вісімці» (з елементами від німецьких виробників). Цей вузол вийшов цілком гідним поваги, чим погоджується більшість фахівців.

Продовжуємо порівнювати АМТ і АКПП

Вибираючи, що краще для «Лади-Калини» – автомат чи робот, варто відзначити, що версія АМТ на п'ять діапазонів показала себе однією з найбільш вдалих модифікацій. Робот функціонує делікатніше, ніж більшість японських або французьких аналогів. Однак особливості конструкції впливають на помітність перемикання швидкостей, що найбільш відчувається при активному прискоренні.

У порівняльних заїздах на тестових випробуваннях було зазначено, що «роботизована» «Калина» була трохи швидше моделі з «автоматом». Правда, цей розрив становив лише 0,2 десятих секунди, при цьому розгін на АКПП був плавніше і приємніше за відчуттями. Момент включення передачі на «Ладі-Калині» автомат кілька смазаннее, що пов'язано з наявністю масла, працюючого в трансформаторі. На АМТ така система просто не передбачена.Цікаві спостереження

Однією з особливостей розглянутого тест-драйву, є те, що за кермо модифікації з АМТ посадили дівчину, яка до цього їздила на «автоматі». Вона помітила відразу декілька відмінностей, а саме:«Робот» відрізняється різкістю на старті.Він більш гучний.Відсутній режим «повзучою» передачі.

Варто також відзначити моменти перемикань, незручність яких можна виявити тільки при максимальному прискоренні і спурті. Оскільки 99% водіїв не мають такої манери їзди, так вона і потрібна тільки при тестуванні, на це можна спокійно закрити очі.Як веде себе АКПП?

Багато користувачів в своїх відгуках відзначають, що не має сенсу звикати до застарілої, нехай і автоматичної модифікації коробки передач, якщо вона не сильно по своїй роботі відрізняється від АМТ. Але у коробки «Джатко» є маса плюсів. По-перше, вона м'якше перемикається, хоч і повільніше сучасної АМТ. По-друге, це повністю імпортний вузол. Проте коштує він дорожче, при монтажі вимагає додаткової охолоджувальної системи і оригінальні приводи коліс. Для порівняння: АМТ майже на 80% складається з вітчизняних деталей. У результаті ціна «Лади Калини» автомат зростає мінімум на 25 тисяч рублів.

Основна проблема автоматичної коробки Jatco – це витрата пального. По місту в міжсезоння з урахуванням пробок, пробуксовок, частих зупинок, АКПП буде «з'їдати» від 11,5 до 12,5 літрів на сотню кілометрів, в залежності від манери водіння. В аналогічних умовах машина з АМТ витрачає близько 8,5 л/100 км

Випробування на трасі

Перевірявся також універсал «Лада-Калина» автомат безпосередньо на трасі. Водій скинув показання і поїхав по дорозі, де проводилися зазначені вище іспити. Тепер він пробував вичавити максимум, обганяв всіх, кого виходило, різко гальмував перед повільно котрі їдуть машинами, знову різко включав газ. Після таких перепадів на фініші по витраті палива вийшла цифра 8,5 л на 100 кілометрів шляху. При абсолютно ідентичному поведінці машини з «роботом» аналогічний показник склав рекордні 5,8 л/100 км

Варто зазначити, що особливої різниці в ціні на ТЕ між різними трансмісіями не спостерігається. Зате вона помітна при обслуговуванні 8-ми та 16-ти клапанного силового агрегату. На другому варіанті перше ТО взагалі не потрібно, так як немає потреби в регулюванні клапанів.

Ще один момент, який потрібно відзначити при тестуванні «Калини» на автоматичній коробці – гальмування двигуном. Випробовувалися обидва автомобіля (АМТ і АКПП). Для затяжних спусків на «Джатко» передбачені фіксовані 2 і 1 передача. А ось на під'їздах до зледенілим перехресть довелося неабияк помучитися, перш ніж знайти потрібний режим, та й то, завдяки «АБС» «ЕБД» та іншим «доробкам».

На АКПП потрапити у фіксовані передачі в зазначеній ситуації – не найприємніше випробування для нервової системи водія. На роботизовану коробку передач все набагато простіше – потрібно просто перевести важіль в «мануал», потім перевести його пару раз, і машина вже їде на другий, а не на четвертій швидкості.

Підсумуємо

Похвально, що вітчизняні виробники автомобілів намагаються впроваджувати вдосконалені вузли управління. Проте готові користувачі переплачувати за «Калину» з автоматом, при цьому ще і втрачати на витраті палива? Як показали опитування, АКПП захотіли менше 20% респондентів, що говорить саме за себе. Крім того, про непопулярність подібної конструкції свідчать продажу: на наступний рік після виходу моделі одиниць було реалізовано значно менше, ніж раніше.



Категория: Автотехника