Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Витратоміри палива для автомобіля: опис, види, характеристики і відгуки


Опубликованно 16.01.2018 07:08

Витратоміри палива для автомобіля: опис, види, характеристики і відгуки

Конструкції моніторингу робочих параметрів автомобіля помітно просунулися за останні роки. Вони стали функціональніше, технологічніше і просто ближче до масового споживача. Системи обліку паливного витрати поки що займають периферійне місце в загальній ніші транспортної електротехніки, але і цей напрямок цікавить все більша кількість автолюбителів. На такому тлі цілком логічно з'являються витратоміри палива, що діють за різними принципами. Також практикується і самостійне виготовлення аналогічних приладів обліку, які, зрозуміло, мають свою специфіку.

Загальні відомості та характеристики витратомірів

Більшість таких приладів являє собою традиційні лічильники невеликих розмірів, конструкція яких розраховується на установку в паливній системі. Характеристики за габаритами типового пристрою можна представити так: 50 х 50 х 100 мм

Це невеликий блок з пропускною здатністю 100-500 л/ч. Похибка в середньому становить 5-10%. У процесі витрати рідини прилад фіксує тим чи іншим способом показники чутливого елемента і зберігає отримані дані. Реалізація системи обліку, контролю та подання інформації може бути різною. Наприклад, проточний витратомір палива для автомобіля виконується з розрахунком на ручне зняття показань. У нього може бути механічна панель з відображенням даних або прив'язка до цифрового рідкокристалічного дисплею в салоні, але інформація не обробляється бортовим комп'ютером. Більш технологічні пристрої допускають можливість електронного обліку в автоматичному режимі. Залежно від динаміки витрат, наприклад, бортове обладнання може коригувати певні параметри вузлів і агрегатів машини.

Різновиди пристроїв

Класифікація базується саме на принципі врахування показань, який визначається чутливим елементом. На сьогоднішній день виділяють наступні витратоміри для автомобілів:Кориолисовые. Принцип роботи заснований на ефекті Коріоліса, при якому відбувається вимір динаміки фаз механічних коливань в трубках, по яких циркулює паливо.Турбінні. У систему інтегрується лопатне пристрій, обертання лопатей якого перетворюється на швидкісні показники. Таким чином, з урахуванням параметрів обслуговуються каналів визначається обсяг споживання.Шестеренні. Ще один різновид механічного витратоміра палива, який фіксує дані допомогою обертових елементів. В даному випадку використовується компактне зубчасте колесо, рух якого дозволяє реєструвати дані по витраті.Ультразвукові. Це лічильники нового типу, які зовсім не контактують з цільовою середовищем, а фіксують параметри зміни характеристик паливної системи на основі акустичних хвиль.

Особливості приладів обліку дизеля

На важкому паливі зазвичай працюють вантажівки і спецтехніка, пред'являють більш високі вимоги до приладів обліку палива. Принцип дії, як правило, механічний. Причому конструкція датчиків має більш високу ступінь ізоляції – наприклад, з класом захисту IP66. Таким чином пристрій захищається від впливу агресивного середовища. Корпус може формуватися алюмінієвим твердотілим сплавом, вимірювальні камери якого також забезпечуються антифрикційними покриттями. Розміщується витратомір дизельного палива і в магістралі подачі паливної суміші, і в зворотному каналі, по якому рідина повертається в бак. Тільки за умови охоплення обох контурів можна отримати точні дані за обсягом споживання. Додатковий функціонал

Наявність системи GPS-моніторингу, мабуть, є найбільш сучасним доповненням датчиків паливного витрати. Такі пристрої дозволяють передавати інформацію бортовому комп'ютеру по бездротовому каналу. Багатофункціональні пристрої можуть комплексно фіксувати дані по витраті в декількох системах одночасно. Враховуватися може основна паливна суміш і технічні рідини з присадками та модифікаторами. Перевага комплексного моніторингу полягає у можливості точного контролю добавок для паливної, трансмісійної та інших систем. Крім того, можуть передбачатися різні режими роботи приладів. Існують витратоміри палива, які крім функції лічильників виконують завдання контролю холостого ходу, фіксують можливі температурні перевантаження і на основі отриманої інформації регулюють кліматичне обладнання. При введенні пристрою в сигналізаційну інфраструктуру датчик витрати цілком може програмуватися на виконання завдань контролю обігрівача і системи автозапуску двигуна.Встановлення витратомірів

Прилади встановлюються в цільовому контурі обліку допомогою фізичної врізки в канал. І тут важливо підкреслити, що паливні канали в залежності від моделі автомобіля спочатку можуть мати зовнішні патрубки з пробками, які можна використовувати як раз в якості точок інтеграції приладів обліку. Також слід враховувати, що монтаж проводиться за системою фільтрації. Це рішення попередить можливі забруднення витратоміра палива і його передчасний вихід з ладу.

Механічна фіксація масивних пристроїв зазвичай проводиться на комплектної рамі, яка кріпиться до поверхні кузова. За відгуками автолюбителів, важливо розрахувати точку кріплення так, щоб чутливий канал досить сопрягался з цільовою середовищем, а основа корпусу могла бути надійно зафіксована на монтажній платформі метизами. Бажано, щоб місце установки не передбачало сильних вібраційних навантажень і теплових впливів.Самостійне виготовлення витратомірів

Повністю з нуля, за відгуками водіїв, зібрати повноцінний лічильник досить складно, і для цього необхідно володіти певними знаннями в радіотехніці. Однак на базі готового блоку управління типу контролера і датчика з електричним клапаном завдання спрощується. Сам датчик інтегрується в паливну магістраль. Розміщувати його слід між бензонасосом і карбюратором. Що стосується блоку управління, то він з'єднується з детектором і виводиться в салон. Застосовуючи CAN-інтерфейс, витратомір палива своїми руками можна підключити і до бортової електроніки. В якості додаткових елементів кріплення і управління датчиком може знадобитися використання штуцерів, шайб, піддонів та втулок. Технічна інфраструктура повинна розраховуватися на автономне спрацювання, коли бензонасос відкривається.

Як обдурити витратомір палива?

Штатні лічильники контролю споживання бензину або дизеля цілком можна скорегувати в ту або іншу сторону. Найпростіший спосіб передбачає виконання зливу через зворотну магістраль. В цей канал досить вставити штуцер і злити рідину з прихованого контуру. У деяких конфігураціях вбудовану лінію можна використати для безпосередньої функції постачання, і в цьому випадку лічильники витратоміра палива просто не будуть давати актуальну інформацію. Ще один варіант передбачає тепловий вплив на датчик. Це стосується саме детекторів рівня рідини, які після термічного опіку перестають коректно працювати, хоча зовні виглядають цілими. Можна полити прилад окропом або піднести до нього обігрівач на 5-10 хв. Але перш ніж робити це, варто подумати про доцільність таких експериментів.Відгуки про витратомірах

Пристрої для обліку палива в будь-якому виконанні передбачатимуть необхідність монтування у паливний канал. Саме це вторгнення викликає найбільш критичні відгуки, оскільки воно чутливо для двигуна і контурів подачі рідини. Фахівці з цієї ж причини без особливої потреби використовувати такі засоби контролю не рекомендують. Якщо ж рішення прийнято остаточно, то краще всього вибирати спеціалізовані витратоміри палива, орієнтовані на використання в конкретній моделі автомобіля. До плюсів пристроїв відносять можливість щодо точного моніторингу споживання палива. І що ще важливо, автовласник може використовувати одержані дані для інших систем електроніки, що працюють з параметрами двигуна.



Категория: Автотехника