Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Топ-10 головних і незабутніх подій 2017 року в авто і мотоспортом


Опубликованно 13.01.2018 06:16

Топ-10 головних і незабутніх подій 2017 року в авто і мотоспортом

10 головних подій року/XSPORT

Ще один рік у світі авто-і мотоспорту підійшов до свого завершення. Більшість чемпіонатів давно закінчені, деякі навіть встигли дати старт новому сезону. Усі ми знаємо імена чемпіонів і тих, кого в минулому році скинули з рахунків. XSPORT.ua вибрав для вас 10 головних моментів минулого року, які своєю значимістю переплюнули сотні насичених подіями уїк-ендів у світі кільцевих, ралійних, автомобільних і мотоциклетних перегонів.

10. Формула-1. Кубічне рівняння Роберта Кубіци

Ще на початку липня світ королівських автоперегонів сколихнула новина про можливе повернення в Формулу-1 поляка Роберта Кубіци, який свою останню гонку в чемпіонаті провів в далекому 2010 році. 33-річний гонщик спочатку активно тестував болід команди Renault, а після переключився на вакантну позицію в Williams, яку звільнив Феліпе Маса.

За менеджмент поляка взявся навіть сам чемпіон 2016 року Ніко Росберг, але в наприкінці року чаша ваг команди з Гроу схилилася в бік росіянина Сергія Ковалевського, спонсори якого пообіцяли Williams 15 мільйонів доларів за сезон. Настільки вагомий внесок фактично не залишав Роберту жодних шансів, але в грудні на можливе повернення все ж з'явилася надія. Менеджери Кубіципообіцяли британської стайні по мільйону доларів за одну гонку, підтвердивши можливість оплати семи уїк-ендів у сезоні-2018. Таку гучну заяву на призупинив рішення команди, яка пообіцяла винести остаточний вердикт щодо заміщення вакантного місця в боліді аж у лютому.

Але вже в 20-х числах у ЗМІ з'явилося неофіційне підтвердження того, що Кубіцузалишили за бортом Формули-1 – Сергій Сироткінвсе ж домігся підписання угоди на повноцінний сезон. Поки в Гроу дану новину не прокоментували, але найчастіше такі чутки не виникають безпідставно. Скоріше за все, ми так і не побачимо повернення Роберта у Великий Цирк, принаймні, на постійній основі.

Кубічне рівняння 33-річного гонщика виявилося правильним, чи то пак, звелося до нуля.

Тим не менш, його спроби знову стати тим, хто полюбився десяткам тисяч фанатів у період з 2006 по 2010 року, заслуговують на почесне місце в нашому топі. І ми все ще сподіваємося, що Роберт одного разу зможе повернутися на свій рівень і навіть перевершити самого себе.

Фани вітали повернення поляка / Charles Coates/Getty Images

9. MotoGP. Трагедія, що забрала життя чемпіона

Звичайно, трагічні моменти в цьому році, на превеликий жаль, не змогли обійти стороною світ авто-і мотоспорту. Ми втратили єдиного в своєму роді чемпіона Формули-1 і MotoGP Джона Сертиса, який пішов з життя у поважному віці 10 березня, а 22 травня сталася ще одна трагедія: після аварії під час тренування на велосипеді помер чемпіон MotoGP-2006 Нікі Хейден, якому було всього 35 років.

Ніки став справжнім героєм, нереальною фінальній битві перервавши п'ятирічну чемпіонську серію великого Валентіно Россіі всього з двома перемогами здобувши титул 2006 року. Але життя буває несправедливою, відбираючи у нас тих, ким всі ми дорожили. Автомобіль, влетів у групу велосипедистів, завдав чемпіону травми, з наслідками яких найкращі медики боролися п'ять днів, але врятувати гонщика так і не змогли. Сталася трагедія згуртувала всіх гонщиків (і не тільки мотогонщиків)планети, змусивши багатьох пілотів по-іншому поглянути на своє власне життя.

Ми будемо завжди пам'ятати цього чудового хлопця, знаменитого американця на прізвисько «Кентуккі-кід», пам'яті якого присвячують свої перемоги легенди і чемпіони.

Прощай, чемпіон... / Mirco Lazzari gp/Getty Images

8. FIA WRC. Непереможність Себастьена Ожье і його п'ятий титул чемпіона WRC

34-річний француз Себастьєн Ожьеп'ять років поспіль закінчує сезон чемпіонату світу з ралі з найбільшою кількістю очок, що дозволило йому в сезоні-2017 стати пентакампеоном в світі WRC. Якщо попередні чотири рази француз одягав корону найкращого в світі ралійного гонщика із заводською командою Volkswagen, то в цей раз йому вдалося зробити се у складі зовсім іншого колективу. Не заводська (а це ой як важливо!) команда M-Sport WRT на автомобілях Fordв цьому році виглядала значно яскравіше, ніж в останні кілька років. Але спочатку ніхто не вірив у те, що без належної заводський підтримки і Ожье і його колектив впораються із завданням захисту чемпіонського звання француза.

Однак все вийшло ще більш яскраво, і стараннями Елфіна Еванса, Отта Тянаккаі Себастьена ОжьеM-Sport з 83-очковою перевагою над Hyundai, завоювавши для британського автомобіля Ford перший титул за 10 довгих років.

До речі, у Ожье в цьому році було лише дві перемоги з 13-ти можливих. Його прямий конкурент Тьєррі Невілльз корейської команди взяли чотири перших місця, але стабільність у цьому відіграла величезну роль: Себастьєнзійшов лише на Ралі Фінляндії, а на інших етапах фінішував не нижче п'ятого місця, регулярно підкріплюючи свій успіх додатковими балами на фінальних допах. Саме тому незламність Себастьена Ожьестала однією з головних подій минулого року.

П'ять років поспіль / Octavio Passos/Getty Images

7. FIA WEC. Тріумфальний догляд Porsche з WEC і нереальна гонка в Ле-Мані

Чемпіонат світу на витривалість FIA WECпереживає на даному етапі свого розвитку не самі приємні часи. Серія, всупереч тому, що нею зацікавлені більшою мірою забезпечені люди (за даними глобального опитування, проведеного чемпіонатом), знаходиться в складному фінансовому становищі. Гонки там дуже дорогі, але не найпопулярніші, що ускладнює співпрацю зі спонсорами і бродкастерами, фактично покладаючи всю ношу фінансової частини на плечі команд і організаторів. Ймовірно, саме це послужило причиною для німецької команди Porsche припинити виступи у LMP1 по закінченню сезону-2017. Про це стало відомо ще задовго до кінця сезону, але настільки сумна новина не завадила пілотам Porscheз високо піднятою головою завершити гоночний рік. Другий екіпаж німецької команди у складі Тімо Бернхарда, Брендона Хартліі Ерла Бамбераз 25-очковою перевагою над восьмим екіпажем Toyotaвзяв чемпіонське звання, забезпечивши команді третій поспіль титул у заліку виробників класу LMP1. Так, у цьому році німці виграли на одну гонку менше, ніж японці, але перемога у драматичному заїзді «24 Години Ле-Мана» з двома очками зробила свою справу.

До речі, у Франції Бамбер, Хартліта Бернхардповинні були залишитися далеко позаду не тільки «тойот», але і власних напарників (майбутні чемпіони після перших восьми годин програвали лідерам 19 кіл!). Але одна з найдраматичніших в історії 24-годинних розв'язок в Ле-Мані все ж дозволила їм здобути таку важливу і таку престижну перемогу, за яку довелося боротися з автомобілями класу LMP2.

Впевнений сезон німців, всупереч сумним вістям від заводу Porsche – без варіантів краща подія не тільки чемпіонату світу FIA WEC, але й одну з найкращих у світі автоспорту.

Porsche пішли, але зробили це красиво / Dan Istitene/Getty Images

6. Formula-E. Чемпіон з Бразилії, або як ді Грассі обійшов Буемі

Не часто на міжнародній арені чемпіонами стають гонщики з Бразилії. Тим не менш, в чемпіонаті Formula-Eодин з них все ж удостоївся головної нагороди сезону, причому зробив це лише завдяки своїй зосередженості на цілі і прагнення не допустити торішніх помилок.

Лукас ді Грассів складі команди Audi ABT всього з двома перемогами зумів в останній момент випередити фаворита і чемпіона сезону 2016/2017 Себастьєн Буемі, який свою величезну перевагу розгубив через участь відразу в декількох автомобільних чемпіонатах, пропустивши при цьому дві дуже важливі гонки в Нью-Йорку. До етапу электросерии в США в активі француза з Renault e.Dams значилося шість перемог, але дві дискваліфікації і відсутність на здвоєному етапі зробили свою чорну справу, дозволивши Лукаса ді Грассіна 24 очки випередити француза.

В цьому році вже стартував новий сезон Formula-E, і поки ні Лукас, ні Себастьєнне претендують на місце у топ-10, однак попереду ще 12 етапів, на яких все може змінитися. Залишається лише вірити, що чемпіони не втратили свою мотивацію, і ми ще не раз побачимо яскраве бразильсько-французьке протистояння!

Бразилія знову чемпіон / Formula E via Getty Images

5. Формула-1. Розрив невдалого союзу

Скільки сподівань було пов'язано з возобновившим своє існування тандемом команди McLarenі мотористів Honda... Однак за три сезони довіру з боку британців до японських двигунів опустилося до точки неповернення, достроково поставивши хрест на їх співробітництво. Всього 133 набраних гонщиками команди бала (за три роки!)і постійна боротьба з нестабільними движками на дні турнірної таблиці не залишили команді Бульєвибору. У наступному сезоні McLaren вперше у своїй історії поїде на двигунах Renault, і, можливо, саме вони принесуть колективу з Уокинга трохи більше очок і підсумкові високі місця. Все в їхніх руках.

На щастя, Honda не покине чемпіонат зовсім, адже японці тепер стануть постачальниками моторів для команди Toro Rosso, які останні кілька років використовували силові установки саме французької марки.

Але, безумовно, розпад тандему McLaren-Honda є одним з найважливіших подій минулого року.

Як шкода, як шкода... / Mark Thompson/Getty Images

4. MotoGP. Зупинити його просто неможливо

Любителі чемпіонатів з мотоперегонів відразу зрозуміють, що в нашому рейтингу просто не могло не знайтися місця для чергового феноменального досягнення гонщика чемпіонату MotoGP Марка Маркеса, який за п'ять сезонів в елітному класі світової першості оформив чотири чемпіонські титули. У цьому році зі старту у іспанця не задалося. Але він обрав правильну стратегію і, уникаючи надмірного ризику, зумів ще до літнього міжсезоння стати одним з фаворитів. Далі Маркдотримувався своєї політики, диктуючи умови всьому пелотону. Швидкий байк Honda фактично в кожній гонці був здатний приносити іспанцеві поулы і місця на подіумах, ніж 93-й номер і скористався. Звичайно, він міг втратити все, але його єдиний конкурент Андреа Довициозохоч і боролася до самого фінішу сезону, але був не в найвигіднішому становищі, щоб позбавити Маркеса черговий корони.

У свої 24 Марк Маркесвже став найуспішнішим серед усіх пілотів чемпіонату, адже в сумі з трофеями в Moto2 і 125cc гонщик по праву називається шестиразовим чемпіоном! Навіть легендарний Россів такому віці похвалитися набором з шести корон MotoGP не міг. Холоднокровність і впевненість у власних силах, стабільність (гонщик за весь сезон набрав рівно стільки ж очок, скільки і в минулому році)і непереможність Маркесазаслужено займають одне з головних місць у нашому рейтингу.Підсумки 69-го чемпіонату MotoGP

Кращий серед кращих / Фото: MotoGP

3. Формула-2. «Прийшов, побачив, переміг» у виконанні Шарля Леклерка

Зізнатися чесно, стільки разів гімн князівства Монако за один рік автору цих рядків вдавалося чути... та ніколи не вдавалося чути! Шарль Леклерк, який увірвався у світ Формули-2 (до речі, повернення в автоспорт імені «Формула-2» заслуговує як мінімум 11-го місця в нашому топі з 10 пунктів)так сміливо, що фактично відразу не залишив нікому ні найменшого шансу поборотися з ним за корону молодшої формульної серії. Монегаск виграв сім гонок, узяв вісім з одинадцяти можливих поул-позицій і своїми успіхами буквально протоптав собі дорогу в Формулу-1, де за ним поки що не закріпили місце в Scuderria Ferrari, але вже гарантували повноцінний сезон у Sauber. Звичайно, з Sauber взяти ще один титул Шарльточно не зможе, але він і сам розуміє, що в 20 років поки не готовий одразу змінити Кімі Райкконенав легендарній команді.

До речі, Леклерк так і не зумів виграти жодного з двох заїздів на домашньому треку в Монте-Карло, що дуже засмутило його. Але все ще попереду, і, бути може, незабаром ми таки почуємо «Навіки червоний і білий...» в честь чергового тріумфу Шарля.

Його манера перемагати завжди і попри все допомогла монегаску опинитися в десятку найважливіших подій сезону-2017.

Шарль залишив позаду усіх / Фото: офіційний сайт Формули-2

2. Формула-1. Падіння вічних рекордів і два чотириразових чемпіона в пелотоні

Як ви вже зрозуміли, мова тут піде про Люїса Хэмилтонеі його неймовірні досягнення в 68-му сезоні Формули-1. Британця з Mercedesобожнюють і ненавидять, поважають і виставляють на сміх, цінують і применшують його досягнення. Однак він, як ніхто інший, є одним з кращих гонщиків Формули-1 за всю її історію. І в 2017 році 44-й номер це довів. Два вічних рекорду Великого Цирку впали під натиском Льюїса: спочатку він залишив позаду Айртона Сеннуз його 65-ю поул-позиції, а ще через кілька гонок побив і самого Шумахера, ставши першим в таблиці гонщиків, яким вдавалося виграти кваліфікації. З діючих пілотів ближче до нього тільки Себастьян Феттель, але в активі німця з Ferrariвсього 50 поул – на 22 менше, ніж у Хемілтона!

До речі, британець ще й зрівнявся з Феттелем за кількістю чемпіонських звань. На двох у них вісім титулів, і вперше в історії Формули-1 відразу двоє чотириразових чемпіона будуть боротися за перемоги і п'ятий титул в прямій, не заочній боротьбі, що теж дуже пожвавить чемпіонат наступного року.

Настільки неймовірний сезон у виконанні Льюїса, вимушеного відіграватися всю першу половину чемпіонату, без сумнівів заслуговує місця в нашому топі.

Льюїс став одним з кращих за всю історію Формули-1 / Фото: Twitter команди Mercedes

1. Неймовірні українці на світовій арені. Вадим Притуляк, Калінін і Михальчик

Мабуть, саме наші пілоти, які виступали в минулому році на міжнародних чемпіонатах, заслуговують перебувати на вершині нашого топа. В цьому році за призи у світових першостях найяскравішими результатами відзначилися одразу троє наших співвітчизників, серед яких особливо варто виділити успіх Вадима Притулякау Кубку Світу з крос-кантрі ралі. Всупереч тому, що Вадим виступав більше у власне задоволення, йому все ж вдалося стати срібним призером за підсумками року в класі T3, де він набрав 55 балів всього в двох з 11 можливих рейдах. Підкорювати пустелі поодинці – не найпростіше завдання, але українець, який вимірював піски «Дакара», впорався на відмінно!

Вадим Притуляк / фото з особистого архіву гонщика

Двоє інших наших успішних гонщиків в 2017-му підкорювали світові арени на мотоциклах. Микита Калініні Ілля Михальчиккожен по-своєму проявили себе в класах WSSP 300 і WSTK 1000 чемпіонату світу з Супербайку. Так одесит Калінінзміг не тільки пробитися в десятку найсильніших, але і стати першим гонщиком, який подарував Україні подіум в WSBK. В цілому сезон для 18-річного пілота в складі Yamaha видався дуже успішним, і в наступному році вже на мотоциклі Kawasaki Нік спробує перевершити самого себе!

Микита на подіумі чемпіонату WorldSSP 300 / Фото: прес-служба гонщика

Ілля Михальчиктеж зумів порадувати своїх співвітчизників феноменальним другим місцем у фінальній гонці сезону класу WSTK 1000 в Іспанії. Цей п'єдестал став першим у кар'єрі українця в рамках WSBK, але він допоміг киянину не тільки пробитися в десятку найкращих за підсумками сезону, але і зовсім зайняти в особистому заліку дев'яте місце! Поки залишається невідомим, чи продовжить Ілля виступу на світовій арені в наступному році, але ми сподіваємося, що в будь-якому випадку свої обороти він не скине.

Ілля вистрілив на фініші сезону / Фото: Facebook Ю. К. Михальчика

Ось такими подіями запам'ятався всім нам 2017-й рік. Безумовно, моментів, гідних уваги, протягом всього гоночного сезону було набагато більше. Яскравий Гран-прі Азербайджану у Формулі-1, неймовірне відновлення Валентино Россіпісля травми, божевільні гонки у виконанні Михальчикаі Калініна, звільнення Квятаі багато іншого. Все це зробило авто/мотогоночный рік просто незабутнім. Тим не менш, ми сподіваємося, що 2018-й стане ще краще, ще швидше, ще цікавішим!

Всі результати сезону в чемпіонаті Формула-1.

Всі результати перегонів та кваліфікацій в MotoGP.

Читайте також:



Категория: АвтоМотоСпорт