Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

"Москвич-2142": характеристики і фото


Опубликованно 08.01.2018 01:24

Конструктори АЗЛК при розробці «Москвич-2141» планували створення цілого сімейства автомобілів різного призначення (базовий хетчбек, седан «Москвич-2142», пікап «Москвич-2335» і універсал підвищеної місткості «Москвич-2901»). Нове покоління машин планувалася як проміжне між продукцією заводів ВАЗ і ГАЗ. Спеціально для них було розроблено сімейство оригінальних двигунів з об'ємом циліндрів 1,8 літра. Виробництво двигунів планували розмістити на новому моторному заводі АЗЛК. Проектування седана

Роботи над машиною з кузовом седан велися не паралельно, а вже після створення хетчбека. Таке рішення значно ускладнило завдання конструкторів і зрушило терміни створення машини. В результаті перший седан четвертого покоління машин АЗЛК «Москвич-2142» з'явився тільки в 1990 році. До цього часу «Москвич-2141» перебував у виробництві вже п'ятий рік і оснащувався старим 1,5-літровим мотором УЗАМ 412 і 1,6-літровим від ВАЗ-2106.Короткобазный 2142

Спочатку седан повинен був піти в серію в 1992 році, після введення в дію моторного заводу. На такому рішенні наполягало керівництво заводу, чудово помнившее про запуск в серію моделі 2141 з застарілими і малопотужними двигунами. Спочатку до виробництва призначалася короткобазна версія седана «Москвич-2142», але з рядом зовнішніх і внутрішніх змін. Відповідно до концепції розвитку саме седан повинен був стати базовою моделлю заводу.

Досвідчені машини мали інший, відмінний від рішень «Москвич-2141» дизайн бамперів і передньої частини кузова. Але до того часу АЗЛК вже відчував величезні труднощі зі збутом своєї продукції. Тому від серійного випуску седана відмовилися на невизначений час. Деякі досвідчені і передсерійні машини з кузовом седан (випуску з 1990 по 1996 рік) згодом потрапили в приватні руки. Фото «Москвича-2142» з досвідчених партій - нижче.

Друга спроба

Проблеми з якістю і збутом продукції привели в 1996 році до зупинки складання машин на АЗЛК. Після реорганізації заводу конвеєр був знову запущений в 1997 році. З метою розширення ринку збуту було прийнято рішення про термінове розширення модельного ряду автомобілів АЗЛК. Однією з таких машин і повинен був стати седан.

Однак, всупереч логіці, новий менеджмент заводу АЗЛК зробив ставку на виробництво більш дорогий подовженої версії «Москвич-2142». Подовження кузова досягалося шляхом встановлення 20 см вставки в кузов між переднім і заднім рядами сидінь. Для підвищення жорсткості в конструкцію подовженого кузова ввели лонжерони, що йдуть по всій довжині. Таке рішення було запозичене з подовженої версії хетчбека «Москвич Юрій Долгорукий». Лобове скло вклеивалось в отвір кузова, в той час як на «Москвич-2141» воно встановлювалося через гумовий ущільнювач.

В якості основного силового агрегату вибрали дволітровий 114-сильний двигун Рено F3R". Автомобіль отримав назву «Москвич-2142 Князь Володимир».

За рахунок подовження салону на седані «Князь Володимир» забезпечувалося великий простір для ніг задніх пасажирів. Заднє сидіння оснащувалося підлокітником та індивідуальними лампами підсвічування. В якості матеріалу для сидінь використовувався велюр.

Завдяки подовженню бази помітно покращилася плавність ходу. Опціонально машина оснащувалася гідропідсилювачем керма, кондиціонером, шкіряною обшивкою сидінь і електроприводами стекол і дзеркал.

На машині застосували імпортну передню оптику «Хелла» і бампера іншої конфігурації. Утворився зазор між фарами і бампером закривала спеціальна вставка в колір кузова. Таке оформлення передньої частини незабаром впровадили на всі інші автомобілі. Хетчбек-2141 з такими змінами отримав назву «Святогор».

Оскільки седан позиціонувався як машина середнього класу, то конструктори поліпшили шумоізоляцію салону. Капот і моторний щит обшивалися спеціальним матеріалом, що знижує шум від двигуна.Особливості виробництва

Виробництво седана «Князь Володимир» з самого початку було складним через відсутність на заводі оснащення для штампування кузовних панелей. Перші партії машин мали зварені з окремих фрагментів панелі даху і задні двері. Тільки до моменту припинення виробництва з'явилася досвідчена оснащення для штампування цілісних дахів і дверних панелей. Але панелі підлоги на всіх машинах зварювалися з двох половин деталей хетчбека 2141. По цій же технології виготовлялися зовнішні та внутрішні елементи порогів кузова. Каркас задньої двері збирався з двох каркасів дверей «Москвич-2141».

В силу таких особливостей кузова його збірка здійснювалася в декілька етапів, в ході яких кузов знімався з конвеєра на ручну доробку, а потім повертався назад.

Всього до 2001 року було випущено не менше 1300 седанів з двигунами різних моделей і близько 1500 кузовів. Незатребувані кузова залишалися лежати на території заводу. Після скасування заводу їх утилізували. Оцінка проекту

У момент появи подовжена версія седана позиціонувалася заводом як службовий автомобіль для керівників середнього рангу. Однак ціна автомобіля з французьким двигуном "Рено" виявилася занадто високою, і автомобіль не користувався великим попитом. Основним покупцем цих машин стала мерія міста Москва, була найбільшим акціонером ВАТ «Москвич» (так останні роки існування називався АЗЛК). Однак відгуки про «Москвич-2142» були в основному негативні.

Для зниження собівартості завод ВАТ «Москвич» став оснащувати седани «Москвич-2142» дешевим 86-сильним карбюраторним мотором УЗАМ 3317 (були версії з моторами УЗАМ 3318 і 248), спростив обробку салону. Такі машини пропонувалися органам соцзахисту навіть у варіантах з ручним управлінням. Але машини виявилися незатребуваними і в такому вигляді.Останні спроби

В останні роки виробництва існували досвідчені і мелкосерийные зразки «Князя Володимира» з двигунами "Рено" F4R і F7R (16 клапанів, робочий об'єм 2 літра), повним приводом і незалежною задньою підвіскою. Такі машини із зміненими зовнішніми елементами планувалося запустити в серію під позначенням «Москвич-2144R7 Іван Калита». Всього було виготовлено до 50 таких машин.

Ще одним проектом на базі «Князь Володимир» стало купе «Дует», таких машин було близько 20 штук. «Іван Калита» і «Дует» мали однакову нумерацію кузовів з «Москвич-2142». Цими машинами була підведена риска під багаторічною історією заводу «Москвич».



Категория: Автотехника