Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Коли швидкість не виміряти кілометрами. Превью четвертого сезону Formula-E


Опубликованно 06.12.2017 23:22

Коли швидкість не виміряти кілометрами. Превью четвертого сезону Formula-E

Сезон 2017/2018 стартує 2-го грудня в Гонконзі/Фото: FE

Протягом трьох минулих сезонів чемпіонат Formula-E стрімкими темпами удосконалювався з кожною гонкою, покращуючи автомобілі, залучаючи все більше вболівальників до серії, яка не славиться диким ревом моторів і позамежними швидкостями. Але, як виявилося, зовсім не це є головним.

Четвертий сезон вдарить справжнім громом. Принаймні, все до того йде. Звичайно, йому далеко до революції, яка, ймовірно, станеться в чемпіонаті вже через рік, але, як стверджують організатори, те, з чим вони підходять до старту чергового чемпіонату – найкращий набір складових, який був досі.

XSPORT.uaпроаналізував всі зміни, які відбудуться в новому сезоні.

Календар. Всі дороги ведуть в Рим і повернення Швейцарії в світовий автоспорт

Традиційно, щороку календар чемпіонату Formula-E змінюється. Іноді ці зміни ледь помітні, а деколи вони просто дивують. У цьому році саме той випадок. 11 найвідоміших міст по всьому світу візьмуть 14 етапів сезону 2017/2018, причому на цей раз знову три міста двічі честі удостояться побачити заїзди електроавтомобілів. Порівняно з минулим сезоном, до Нью-Йорку і Монреалю замість Берліна, де тепер пройде всього один заїзд, приєднався Гонконг. До речі, сама по собі гонка в одному з найвідоміших фінансових центрів світу в минулому році вийшла досить цікавою, що і послужило причиною проведення там відразу двох стартових етапів чемпіонату. Безумовно, электропроизводители і з цього постараються отримати вигоду, адже фінансові вливання – це те, що потрібно молодому чемпіонату з претензіями на революцію у світі автоспорту. Варто відзначити, що на відміну від минулого сезону, здвоєні етапи будуть мати лише одну вільну практику.

Чим ближче гонки до центру міста - тим ближче до вболівальників/Фото: Formula-E

Крім цього, в календарі з'явиться ще дві додаткові гонки, тобто етапів стане 14, а не 12, як у минулому році. І якщо Буенос-Айрес втратив своє місце в сітці сезону, то столиця Італії-міста Риму, влада якого пішли на зміну законодавства заради змагань на автомобілях у центрі міста, бразильський Сан-Паулу, швейцарське місто Цюріх і чилійський Сантьяго вперше візьмуть перегонів Formula-E на своїх треках. Безумовно, це чи не головна родзинка всього чемпіонату. Особливо якщо поглянути на той факт, що Швейцарія давненько не брала на території своєї держави гонки таких масштабів.

FE дісталася до стародавнього італійського міста/Фото: офіційний сайт чемпіонату

Повний календар сезону 2017/2018:2 грудня – Гонконг, Hong Kong Central Harbourfront Circuit3 грудня – Гонконг, Hong Kong Central Harbourfront Circuit13 січня - Марракеш (Марокко), Circuit International Automobile Moulay El Hassan3 лютого – Сантьяго (Чилі), Parque Forestal ciudad de Santiago3 березня – Мехіко (Мексика), Autodromo Hermanos Rodriguez17 березня – Сан-Паулу (Бразилія), Anhembi Circuit14 квітня – Рим (Італія), Circuto Cittadino-EUR28 квітня – Париж (Франція), Circuit des Invalides19 травня – Берлін (Німеччина), Flughafen Tempelhof10 червня – Цюріх (Швейцарія)14 липня – Нью-Йорк (США), Brooklyn circuit15 липня – Нью-Йорк (США), Brooklyn circuit28 липня – Монреаль (Канада), Hydro-Qu?bec Montr?al ePrix29 липня – Монреаль (Канада), Hydro-Qu?bec Montr?al ePrix

Нові гонщики. Триразовий чемпіон «24 Години Ле-Мана» та інші витривалі хлопці

Так, Феліпе Масив цьому році в Formula-E не буде. Принаймні, на постійній основі так точно. Але чемпіонат може похвалитися й іншими успішними новачками, нехай і не такими відомими, як бразилець, распрощавшийся з Формулою-1.

Мабуть, найзнаменитішим серед п'ятірки нових гонщиків варто вважати Андре Лоттерера. Німець, який за два роки втратив відразу дві команди в чемпіонаті світу на витривалість (в минулому році Audi покинула WEC, в цьому сезоні програму згорнув Porsche), встиг відзначитися безліччю перемог і відразу тричі виграти гонку «24 Години Ле-Мана». Величезний послужний список 36-річного гонщика говорить сам за себе:Триразовий переможець марафону «24 Години Ле-Мана» (2011, 2012, 2014)Чемпіон FIA WEC (2012)Дворазовий чемпіон Super GT (2006, 2009)Багаторазовий володар срібних нагород FIA WEC і «24 Години Ле-Мана»

Андре приєднався до колективу TECHEETAH, де він стане напарником француза Верно. Разом їм належить продовжити утримувати ту високу планку, на якій китайська команда закінчила минулий сезон.

Лоттерер вже протестував автомобіль Formula-E/Фото: Twitter команди Techeetah

Крім німця, FE 2017/2018 дебютує екс-пілот Формули-1 і гонщик WEC Камуї Кобаяші, 33-річний швейцарець з чемпіонату світу на витривалість Ніл Яні, гонщик IndyCar Лука Філіппіі срібний призер DTM-2016 Едуардо Мортара.

А ось список пілотів, які виступали в минулому сезоні, помітно порідшав. Звичайно, деякі з них все ж таки мають шанс взяти участь у четвертому сезоні Formula-E, але в офіційну заявку команд вони не потрапили. Так без підтвердженого місця залишився Роберт Фряйнс, Хосе Марія Лопес, Лоїк Дювальі Мік Конвей, Адам Керрол, Естебан Гуттьєрес, Стефан Сарразен, Томм Диллманні Ма Кінг Хуа.

Однак боротьба за титул буде одним з найспекотніших за всі сезони чемпіонату, адже ще ніколи в історії молодої турніру відразу три чемпіона не мірялися силами між собою. Тепер Піку, Буеміі ді Грассібудуть просто зобов'язані видавати максимум в кожній кваліфікації та гонці!

Камуї Кобаяші за кермом электроболида своєї команди/Фото: Twitter гонщика

Повний склад на сезон 2017/2018:Audi Sport ABT Schaeffler: Лукас ді Грассі (1) / Даніель Абт (66)DS Virgin Racing: Сем Берд (2) / Алекс Лінн (36)Panasonic Jaguar Racing: Нельсон Піке (3) / Мітч Еванс (20)Venturi Formula E Team: Едуардо Мортара (4) / Маро Енгель (5)Dragon Racing: Ніл Яні (6) / Жером д'амброзіо (7)Renault e.dams: Ніко Простий (8) / Себастьєн Буемі (9)NIO Formula E Team: Олівер Терви (16) / Лука Філіппі (68)Techeetah: Андре Лоттерер (18) / Жан-Ерік Вернь (25)Mahindra Racing: Фелікс Розенквіст (19) / Нік Хайдфельд (23)MS&AD Andretti Formula E: Камуї Кобаяші (27) / Антоніо Фелікс да Кошта (28)

Більше кіловат – більше швидкості

Останнім нововведенням стане посилена батарея, яка виявилася відразу на 5.9% могутніше акумуляторів торішнього зразка (180 кВт в сумі замість 170). Це дасть автомобілів Formula-E 10 додаткових кВт, які дозволять або їхати швидше, або ж перебувати на трасі трохи довше. Те, як розпоряджатися «зайвої» енергією, кожна з 10-ти команд буде вправі вирішувати сама.

Більше потужності!/Фото: офіційний сайт Formula-E

Організатори стверджують, що така надбавка потужності – один з головних показників того, як чемпіонат електромобілів впливає на розвиток електротехнологій. З ними не можна не погодитися, адже в сезоні 2014/2015 болід були обладнані лише 150-кіловатної батареєю Williams, а в майбутньому і зовсім автомобілі можуть отримати акумулятори, яких вистачить на повну дистанцію гонку. А поки що командам потрібно буде мати в своєму розпорядженні по два боліди для кожного гонщика на один уїк-енд.

І ось як вони зазвучать вже на другий день грудня на міській трасі в Гонконгу:

З нетерпінням кожен фанат очікує старту нового сезону. Вболівальники вже почали розкуповувати квитки на етапи, адже одним лише відвідуванням гоночного уїк-енду буде дуже важко обмежитися, перебуваючи в самих прекрасних містах нашої планети.

Нагадаємо, що чемпіоном в минулому сезоні став бразильський гонщик команди ABT Лукас ді Грассі, який наприкінці сезону взяв реванш у Себастьєн Буеміза чемпіонат 2016/2017.

До старту нового сезону все готово/Фото: Formula-E

Читайте також:


banner14

Категория: АвтоМотоСпорт