Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

ЗМЗ-406, мітки ГРМ - інструкція по установці


Опубликованно 22.11.2017 08:02

ЗМЗ-406, мітки ГРМ - інструкція по установці

Для того щоб у нормальному режимі працював мотор на автомобілі Волга або Газель, необхідно правильно виставити на ЗМЗ-406 мітки ГРМ. На автомобілях в якості приводу може використовуватися ланцюг або ремінь. Переваг і недоліків у кожного типу є багато, деякі стверджують, що ланцюг не здатна порватися. Потрібно засмутити – здатна, та ще й як! Крім того, для її нормальної роботи потрібна наявність змащення, тому при заміні ланцюга потрібно дійсно розібрати половину мотора і навіть зливати масло. Особливості конструкції

Перш ніж проводити встановлення міток ГРМ на ЗМЗ-406, потрібно розглянути особливості цього двигуна.

Всього існує чотири фази, в яких функціонує система газорозподілу:Впуск паливної суміші в камеру згоряння.Такт стиснення.Робочий хід поршня (переміщення з верхньої мертвої точки вниз.Випуск відпрацьованих газів.

Для забезпечення максимального значення ККД і запобігання пошкодження клапанів потрібно використовувати привід. На двигунах ЗМЗ-406 і подібних застосовується металева ланцюг.

Але обов'язково розподільні і колінчастий вали встановлюються по мітках – це забезпечує синхронність роботи всіх механізмів. Газорозподільний механізм дозволяє своєчасно відкривати і закривати отвори клапанами, подаючи паливну суміш і викидаючи у атмосферу продукти горіння.Де розташована ланцюг?

На двигунах ЗМЗ-406 мітки ланцюга ГРМ знаходяться на колінчастому і розподільних валах. Обертання від шківа колінчастого вала передається на розподільні. У конструкції привода є спеціальної конструкції заспокоювач, з його допомогою регулюється натяг ланцюга. Якщо цей заспокоювач виходить з ладу, натяг змінюється, а це може призвести до того, що ланцюг перескакує на один або кілька зубів.

У результаті цього порушується робота мотора, фази зміщуються. Знос механізмів при цьому відбувається набагато швидше. Ланцюг газорозподільного механізму приведення в рух рідинну помпу, насос гідравлічного підсилювача (якщо такий є), проміжний вал запалювання. Від стану ланцюга привода залежить функціонування відразу декількох систем.Ознаки несправності газорозподільного механізму

Серед основних ознак несправностей в механізмі газорозподілу можна виділити:істотне падіння потужності двигуна;поява ударів в колекторах впуску і випуску;зниження компресії в циліндрах (нормальне значення – вище 10 кг/кв. див).

Якщо несправна ланцюг, то вона почне видавати характерний шум. Причиною поломок може бути нещільне прилягання тарілок клапанів до сідел. При цьому провокується утворення нагару, ламаються пружини. Якщо своєчасно здійснити заміну ланцюга, то всіх цих неприємностей можна уникнути.Характерні несправності

При невідповідності теплових зазорів нормі в певній фазі відкриття і закриття клапанів буде відбуватися неправильно, що стає причиною поломки гідрокомпенсаторів. Одночасно з цим відбувається сильний знос шестерні на колінчастому і розподільних валах. У результаті буде потрібно проводити ремонт мотора, замінювати більшу частину елементів.

При установці міток ГРМ на двигуні ЗМЗ-406 важливо дотримувати всі правила. Тільки в цьому випадку робота газорозподільного механізму буде відбуватися в нормальному режимі, клапани відкриватися і закриватися почнуть синхронно, своєчасно проводячи впорскування палива і викид продуктів горіння. Намагайтеся вчасно проводити натяг ланцюга, стежте за її станом. Періодичність проведення обслуговування – не рідше ніж раз на 80 тис. км. пробігу.

Чим довше відбувається експлуатація автомобіля, тим сильніше розтягується ланцюг. На ЗМЗ-406 ресурс становить не більше 20 тис. км. пробігу. Якщо раптом з'явилися симптоми поломок, потрібно провести ремонт системи газорозподілу, замінити зношену ланцюг і заспокоювач.Інструменти для заміни ланцюга ГРМ

Перш ніж встановити на двигуні ЗМЗ-406 мітки ГРМ, потрібно підготувати необхідний набір інструментів:Голівки і тріскачка.Накидні і ріжкові ключі.Шестигранники.Ключ динамометричний.Зубило і молоток.Знімачі з двома або трьома лапами.

Обов'язково всі різьбові з'єднання, які вкрилися пилом, іржею, брудом, необхідно обробити проникаючої мастилом – це дозволить набагато швидше провести розбирання вузлів.Злив теплоносія з системи

Спочатку приготуйте ємності, в які потрібно буде злити рідини. Першим ділом спустошуєте систему охолодження антифризу повинно бути досить багато, приблизно 10 літрів. Щоб злити антифриз, потрібно викрутити пробку, розташовану в нижній половині радіатора охолодження.

Як тільки викрутіть пробку, натиск буде дуже сильний, у міру зниження рівня він буде зменшуватися. Бажано застосовувати широку ємність, щоб не втратити рідина. Щоб антифриз зливався швидше, потрібно викрутити на розширювальному бачку пробку, підвищивши в системі тиск.Початковий етап розборки

Далі потрібно виконати ще кілька маніпуляцій, вони можуть виявитися досить складними. Але перед тим як виставити мітки ГРМ на ЗМЗ-406, необхідно виконувати ці дії:Зніміть передній фартух і решітку радіатора. У тому разі, якщо роботи здійснюються на Газель-Бізнес, необхідно викрутити кріплення з боків і в центрі.Демонтуйте всі патрубки, послабивши хомути кріплення.Якщо є гідравлічний підсилювач керма, зніміть ремінь приводу насоса.Зніміть ремінь приводу генератора, рідинного насоса. Перш ніж це робити, треба послабити його натяг.Зніміть кришку клапанів, викрутивши всі болти кріплення. Обов'язково складіть окремо, щоб при складанні не втратити. Кришку обов'язково тримаєте в чистому місці – неприпустимо попадання на її внутрішню поверхню сторонніх елементів.Викручуєте кріплення муфти приводу крильчатки вентилятора.Знімаєте крильчатку і муфту.Знімаєте рідинний насос.Відключаєте і демонтуєте датчик на колінчастому валу.Знімаєте шків колінчастого валу і піддон.

Підготовчі роботи займуть більше часу, ніж заміна ланцюга і установка міток ГРМ ЗМЗ-406. Фото їх наведено у статті. Остаточний демонтаж ланцюга приводу

Подальші дії щодо зняття ланцюга привода механізму газорозподілу на моторі Газелі виглядають таким чином:Викручуєте кріплення гідравлічного натяжителя. Діставати потрібно два елемента – верхній і нижній. Знімаються вони однаково.Витягаєте корпус натяжителя.Знімаєте кришку, якою прикрита ланцюг. Для цього викручуєте 7 болтів кріплення. Намагайтеся не зруйнувати сальник на колінчастому валу і прокладку головки блоку.Після викручування болта верхнього гидронатяжителя потрібно зняти важіль і зірочку.Зніміть заспокоювач ланцюга.Викрутите болти кріплення шестерні до фланця розподільного валу (всього їх на двигуні ЗМЗ-406 два).Відігніть стопорну пластини, при цьому потрібно утримувати проміжний вал системи запалювання від провертання.Встановлюєте викрутку, з її допомогою виймаєте шестерні і нижній край ланцюга.

При виникненні труднощів потрібно прибрати ущільнювач з гуми, який знаходиться між втулкою і шестірнею. Демонтаж другої шестерні проводиться тільки за допомогою двухлапового знімача.Після зняття приводу

Після того, як зняли ланцюг і дістали її назовні, потрібно вимити її. Для цього краще всього використовувати бензин. Після позбавлення від забруднень потрібно провести візуальний огляд. Якщо вона розтягнута більш ніж на 1-2 см, краще встановити нову. Такого збільшення довжини більш ніж достатньо для того, щоб порушити фази газорозподілу.

Також потрібно звернути увагу на:Стан втулок – при наявності зносу, тріщин, задирів, необхідно провести заміну.Шестерні – якщо присутні механічні пошкодження, відколи, то теж необхідно змінювати їх.Успокоители ланцюга – при найменших пошкодженнях встановіть нові елементи.Зірочки натягування необхідно, щоб вони без перешкод оберталися, наявність сколів та пошкоджень неприпустимо.

Якщо виконується капітальний ремонт двигуна ЗМЗ-406, установка міток ГРМ обов'язково повинна проводитися. Це забезпечить нормальну роботу всіх систем, збільшить ресурс двигуна і його потужність.Проведення збірки

Перш ніж приступати до збірки, потрібно правильно виставити фази. Щоб це зробити, потрібно виконати такі маніпуляції:Прокрутити колінчастий вал до тих пір, поки не опиниться у верхньому положенні перша насічка.Переконайтеся, що в першому циліндрі поршень знаходиться у верхній мертвій точці.Встановіть заспокоювач, але не поспішайте затягувати болти його кріплення.Змастіть чистим моторним маслом нижню частину ланцюга.Надіньте ланцюг на шестерні – колінчастого валу і ведену.Штифт шестерні колінчастого валу повинен потрапити в отвір проміжного вала.Переконайтеся, що мітка на шестірні збігається з тією, яка знаходиться на блоці двигуна. Та частина ланцюга, яка знаходиться поряд із заспокійливим засобом, повинна бути натягнутою.Тепер можна зробити затяжку болтів кріплення шестерні на проміжному валу. Обов'язково встановіть стопорні пластини.

Обов'язково при проведенні ремонту використовуйте динамометричний ключ. Граничне зусилля затягування болтів – 22/2,5 Н*м

Обов'язково загніть стопорну пластину, щоб виключити викручування болтів. Потім потрібно натиснути на важіль гідравлічного натяжителя і перевірити збіг міток на блоці ДВС і шестерні. Після цього потрібно закрутити всі болти кріплення заспокоювача і змастити верхню частину ланцюгового приводу.Мітки ГРМ і затягнення

Щоб прокрутити распредвал, потрібно використовувати чотиригранний ключ. Обертаючи за годинниковою стрілкою, натягаєте ланцюг. При цьому обов'язково зафіксуйте положення колінчатого й проміжного валів – не можна, щоб вони оберталися. Переконайтеся в тому, що мітки на шківі і голівці блоку збігаються. Потім виконайте такі маніпуляції:Зніміть шестерню з випускного розподільного валу.Надіньте на неї ланцюг.Встановіть шестерню на місце, акуратно повертаючи распредвал за годинниковою стрілкою.Переконайтеся, що штифти увійшли в отвір на шестірні.Обертайте распредвал за годинниковою стрілкою, щоб домогтися нормального натягу ланцюга.Встановіть кришку на ланцюг і рідинний насос. Бажано зверху кришки нанести трохи силіконового герметика.Встановлюєте шків колінчастого валу і гідравлічні натягувачі. Момент затягування різьбового з'єднання шківа коленвала 105..129 Н*м. Щоб полегшити затяжку, буде потрібно встановити автомобіль на ручник і включити п'яту передачу.Затягніть храповик.Встановіть кришку головки блоку. На неї також бажано нанести шар силіконового герметика. Затягування різьбових з'єднань виробляти з моментом 12 Н*мПідключіть патрубок для відводу газів з картера.

Потім потрібно підключити всі бронепроводи та залити антифриз в систему охолодження. У тому випадку, якщо всі роботи виконані правильно, мітки ГРМ ЗМЗ-406 виставлені вірно, ви позбудетеся від проблем з мотором. Покращиться його прийомистість, збільшиться потужність, пропадуть сторонні звуки при роботі.



Категория: Автотехника