Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Характеристики та історія машини ЗИМ


Опубликованно 10.11.2017 01:00

Характеристики та історія машини ЗИМ

Автомобіль ГАЗ-12, або машина ЗИМ, був самою оригінальною моделлю з усього транспорту, який випускав Горьковський автомобільний завод (ГАЗ) за весь час. Салон був розрахований на 6 або 7 осіб, мав по три бічні вікна з обох сторін і був трохи довше звичайного седана. Серійне виробництво було розпочато в 1950 році, а останній автомобіль зійшов з заводу через 9 років. В цей час розпочато виробництво іншої, не менш знайомої, машини ГАЗ-13, або «Чайка». Але мова піде не про неї, її попередник має цікаву історію створення. З чого все починалося?

Велика Вітчизняна війна залишила свій негативний відбиток у пам'яті багатьох мільйонів людей. Були величезні втрати і руйнування, але час минав, і треба було рухатися далі, відновлюючи виробництво. І по мірі того, як СРСР «заліковував рани», уряд потребував у гарному автомобілі.

Як вважав Минавтопром, це повинна бути машина, яка відрізнялася б гарною комфортабельністю, економічністю і мала б високі показники по динаміці.

Ось з цього моменту і почалося створення машини ЗИМ. При цьому віддавалася перевага середнього класу, тобто готовий результат повинен був зайняти своє місце між більш представницьким класом ЗІС-110 і автомобілем простіше ГАЗ М-20 «Перемога».

І ось в 1948 році замовлення надійшло на Автомобільний завод Молотова. Однак працівники поки ще не стикалися з виробництвом транспортних засобів елітної категорії, а тому відповідного досвіду просто не було. До того ж були поставлені дуже жорсткі терміни – на всі відводилося 29 місяців. Перші складності

Щоб встигнути до терміну, заступник міністра автомобільної промисловості Гарбузов В. Ф. порадив взяти за основу яку-небудь модель "Бьюїк". Однак у чинного інженера заводу Липгарта Андрія Олександровича була інша думка на цей рахунок. Під час війни за рахунок уніфікації деталей і вузлів машин за короткий період часу вперше був створений ГАЗ-64 і запущений в серійне виробництво. При цьому всі вузли і агрегати були вже освоєні, тому залишалося тільки зібрати їх воєдино, з нуля створювався лише кузов машини ЗИМ. В історії автомобілі таким чином збиралися і раніше, причому досить успішно.

Також вирішили вступити і в цьому випадку, але тут виникла одна проблема. Силовий агрегат ГАЗ-11, який був спроектований ще в 1937 році, ідеально підходив для вантажівок ГАЗ-51. На легковий, нехай навіть великий автомобіль, його неможливо було поставити. Стандартна версія розвивала потужність 70 л. с., в той час як форсована версія відрізнялася більшою силою – 90-95 л. с. Для партійної машини, вага якої становив понад 2 тонн, цього було замало.Рішення знайшлося

Щоб вирішити проблему, було два варіанти:Створити новий двигун.Знизити вагу автомобіля.

Перший варіант відразу відпав, оскільки терміни були дуже стислими. Другий же був просто на грані фантастики. Але Ліпгарт все ж знайшов рішення, запропонувавши зробити автомобіль безрамної конструкції з несучим кузовом. І це притому, що колісна база становила 3,2 метра. Жодному інженерові у всьому світі не доводилося втілювати таку ідею в реальність.

Якби конструктори не зробили такої спроби щодо машини ЗИМ, історія авто була б закінчена, не встигнувши початися. Тим не менше на Горьківському заводі вирішили спробувати і не прогадали – автомобіль скинув більше 200 кг.Вітчизняна новинка

Але нововведення на цьому не закінчувалися, і крім несучого кузова автомобіль оснащувався ще гидромуфтой зчеплення. Для вітчизняного транспорту це було в новинку. Муфта замінила собою маховик і дозволяла плавно передавати крутний момент від колінчастого вала на провідний диск зчеплення. В результаті автомобіль починав рух дуже м'яко, що важливо для такого класу.

Що характерно, цей агрегат дозволяв рухатися автомобілю, виключаючи зайві перемикання передач. У гідромуфти був практично необмежений ресурс, а якогось особливого обслуговування не потрібно. Однак між двигуном і колесами не було жорсткої зв'язку, тому це негативно позначалося на парковці – на ухилі автомобіль міг відправитися в свій вільний подорож. З цієї причини стоянкове гальмо завжди повинен був перебувати в справному стані.Інші особливості конструкції

У машини ЗИМ і характеристики, і історія особливі - в порівнянні з іншим транспортом Горьковського заводу. Кузов автомобіля був створений з високим ступенем герметичності, що підтвердилося на які проходили випробування. Машина безперешкодно долала броди глибиною до півтора метрів, і салон залишався сухим. Був також зроблений забіг по сільській місцевості при температурі повітря за бортом 37°C. Тут також були чудові результати – в салон пил так і не проникла.

Конструкція капота теж було цікаво придумана – цілісна штампована кришка відкривалася в будь-яку сторону. А в разі необхідності і зовсім легко знімалася. Для цього варто було лише відстебнути два бічних замку.

В якості силового агрегату виступила модифікована версія двигуна ГАЗ-11 об'ємом 2,5 літра. Потужність склала 90 л. с., модернізація була проведена непогана. Головка циліндрів стала алюмінієвої, ступінь стиснення збільшилася, обмежувача оборотів не було, був поставлений двокамерний карбюратор і новий впускний трубопровід.

Спеціально для представницької машини ЗИМ була спроектована триступенева КПП. Причому головна особливість полягала в наявності синхронізаторів 2-ї і 3-ї передачі. Важіль перемикання творці помістили на рульову колонку.

Завдяки цьому автомобіль міг починати рух з будь-якої передачі, проте конструктори рекомендували рушати з другої. Перша передача призначалася для складних дорожніх умов і підйому.Прекрасний зовнішній вигляд

Крім технічних особливостей, важливо було створити гарний вигляд. Поки велася робота над автомобілем, головний конструктор переїхав ближче до дизайнерам для зручності. Хоч машина мала значну довжину, вона відрізнялася гармонійними формами. Протягом довгого часу дизайнери працювали над опрацюванням перерізу, щоб відблиски не изламывались, а створювалися плавними. Для цього деякі моделі автомобілів висвітлювалися під різним кутом.

На капоті машини ЗИМ красувався червоний гребінь з внутрішнім підсвічуванням, там же неподалік розташовувалася «бляха з написом «ЗиМ». Причому напис не тільки зовні, але і в салоні. І це не випадково, адже автомобіль представницького класу, про що ні водій, ні пасажири не повинні забувати.

Задні двері відкривалися в протилежну сторону щодо руху машини. Конструктори вважають таку посадку більш зручною. Свого роду візитною карткою стала фарбування в чорний колір і чимало хромованих деталей.Представницький салон

У салоні були передбачені три ряди сидінь. При цьому середній ряд можна було скласти і прибрати. В результаті відкривався суттєвий простір для задніх пасажирів. Причому диван спочатку створювався з розрахунку на двох осіб, проте на ньому могли вільно розміститися три пасажири.

Що стосується обробки, то для того часу вона відображала високу якість і багатство. У салоні машини ЗИМ був в наявності радіоприймач з трьома діапазонами, також вирішено було розмістити годинник, одного заводу яких вистачало на тиждень. А оскільки деякі вищі керівники мали погану звичку, то знайшлося місце і электроприкуривателю з попільничкою.

Ще одна особливість – рівна підлога, на якому був відсутній кожух карданного валу. Приладова панель набувала таким чином, що имитировалась обробка під дерево. Також вона прикрашалася» сигнальними лампочками, які повідомляли про перевищення температури охолоджуючої рідини і про піднятому ручному гальмі.Головна символіка

Що характерно, саме на цьому автомобілі - ГАЗ-12 (ЗИМ) - з'явилася емблема заводу-виробника. Вона була у вигляді геральдичного щита, на якому красувався олень – головна символіка міста Горький (нині Нижній Новгород). Головна символіка, спочатку створена для представницького автомобіля, в даний час видніється на будь-якому транспорті від горьковського виробника.

Правда для сучасних моделей емблема була дещо змінено і спрощено. Але на той момент часу на машині ЗИМ вона виглядала досить розкішно в силу своєї масивності: широкий хромований оклад, а над гербом підноситься кремлівська стіна і кремлівська вежа, нагорі якої красується величезна зірка.

Цікавий факт – московський і нижегородський кремль ідентичні відносно стін. Цим і вирішили скористатися конструктори заводу.Різні модифіковані версії

Крім головного автомобіля ГАЗ-12, було виготовлено кілька модифікацій:ГАЗ-12А,ГАЗ-12Б,ГАЗ-12 «фаетон»,ГАЗ-12 «катафалк».

У цей же час можна знайти кілька масштабних моделей цього «елітного» для свого часу автомобіля. Серед компаній, що спеціалізуються на такому виді продукції, можна виділити українського виробника «Херсон-моделс», який випустив свою версію ЗИМ масштабом 1:43. Не менш цікавий аналог вийшов у китайської фірми «ІСТ-моделс».

Починаючи з 2010 року, були випущені дві моделі машини ЗИМ двох відтінків: чорний і колір слонової кістки. У Піднебесній теж випустили обмежену кількість моделей у масштабі 1:12, де добре можна розгледіти не тільки екстер'єр та внутрішнє оздоблення, технічна частина машини теж добре видно.ГАЗ-12А

Дана модифікація була створена для служби таксі і випускалася з 1955 по 1959 роки. В обробці салону використовували штучна шкіра, а передні сидіння вже були окремими. Замість радіоприймача на торпеді красувався таксометр.

Маршрутні таксі не тільки курсували по місту, але і виїжджали за його межі. Ціна поїздок на ГАЗ-12А перевищувала вартість таксі «Перемога» в півтора рази. З цієї причини кількість випущених автомобілів ЗИМ було невеликим, а його прямий конкурент так і залишився основним автомобілем в службі таксі.ГАЗ-12Б

У даної машини ЗИМ історія починається з 1951 року, коли була випущена перша машина. Серійне виробництво тривало 9 років.

Це була санітарна модифікація, яка набувала світло-бежевий відтінок. Машина оснащувалася носилками, задвигавшимися через задні дверцята. Також на даху був присутній ліхтар з зображенням червоного хреста, а з боку водія була фара-шукач.

Як і в машинах швидкої допомоги, передні сидіння ГАЗ-12Б відділяла скляна перегородка від решти простору салону. По суті, від звичайної ЗИМ машина не відрізнялася, за винятком зовнішніх петель кришки багажника. Це дозволяло задніх дверцятах відкриватися на більший кут для зручного витягання нош. В іншому це той же ГАЗ-12, тільки обслуговував вже хворих.ГАЗ-12 «фаетон»

У 1951 році інженери виготовили свого роду три прототипу ГАЗ-12А з відкритим чотирьохдверним кузовом «фаетон». Однак серійне виробництво даної модифікації так і не було налагоджено в силу певних труднощів. Фото машини ЗИМ скаже про неї більше, ніж прості слова.

Механізм зняття даху зажадав посилення конструкції кузова, що спричинило за собою набір ваги автомобіля. Причому в такій мірі, що двигун вже не справлявся зі своїми обов'язками. До того ж динамічні характеристики автомобіля істотно погіршилися.ГАЗ-12 "катафалк"

Ця версія вже не заводська розробка, а місцевий варіант, який був створений в Ризі. Автомобіль збирався з частин ГАЗ-13 і ЗИМ.Гоночні варіації

Спеціально до чемпіонату СРСР з автомобільних гонок 1951 року Горьковський завод випустив ГАЗ-12, у якого була висока ступінь стиснення (6,7-7,2). Потужність двигуна становить від 90 до 100 л. с. (при обертах 3600 і 3300 відповідно). Крім того, силовий агрегат оснащувався здвоєним карбюратором К-21. Трансмісія також піддалася поліпшенню шляхом додавання підвищувальної передачі, яка включалася дистанційно. Гоночний ГАЗ-12 розвивав швидкість 142 км/ч.

Харківський завод не залишився осторонь і теж випустив свою версію гоночного боліда з обтічним кузовом. У свого роду аналога машини ЗИМ технічні характеристики були трохи інші. Двигун розташовувався ззаду, а від колишньої конструкції були взяті деякі вузли та агрегати:трансмісія;зчеплення;рульове управління;гальмівна система.

Обсяг силового агрегату був трохи зменшений (замість 3485 кубиків це вже 2992 см3) завдяки гільзах і поршням O75 мм. Спочатку в головці циліндрів з верхнім розташуванням були тільки впускні клапани, але в наступних версіях такими ж стали і випускні деталі. Висока ступінь стиснення – 8,1 - укупі з роторним нагнітачем дозволила розвинути небачену потужність 150 л. с.Технічні характеристики

В якості висновку підведемо підсумки у вигляді докладних технічних характеристик, які теж на представницькому рівні. У довжину автомобіль досягав 5,5, завширшки близько двох, а у висоту трохи більше півтора метрів. Габарити колісної бази – 3200 мм, а дорожнього просвіту – 200 мм.

У машини ЗИМ характеристики силового агрегату теж на належному рівні. Працює він на бензині, має 6 циліндрів, а загальний обсяг становить 3485 см3, а потужність - 90 к. с. Все це дозволяло розганяти автомобіль до швидкості 120 км/ч. КПП механічного типу з гидромуфтой і трьома швидкостями.

Який же витрата палива у цього красеня? На звичайні поїздки по місту витрачалося 15,5 літра з розрахунку на 100 км шляху. Якщо розглядати змішаний тип їзди, то на кожну сотню споживалося, відповідно, трохи більше – 18-19 літрів. Обсяг бака становив 80 літрів.


banner14

Категория: Автотехника