Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

ЗАЗ 1105 «Дана»: основні технічні характеристики


Опубликованно 05.11.2017 16:52

ЗАЗ 1105 «Дана»: основні технічні характеристики

Протягом майже 30 років Запорізький завод «Комунар» виробляв автомобілі з двигуном повітряного охолодження. Але паралельно з випуском і вдосконаленням існуючої моделі велися роботи по перспективним розробкам.Створення базової моделі

Ці роботи до кінця 70-х років вилилися в проект легкового автомобіля з переднім приводом під позначенням ЗАЗ 1102 «Таврія». Шлях нової машини до конвеєру виявився дуже довгим. Перші серійні машини з'явилися тільки в 1988 році.

Покупці «Таврії» відразу піддали критиці кузов з двома боковими дверима, з-за яких було ускладнено потрапляння на задній ряд сидінь. Крім того, у виробничій програмі ВАЗ були варіанти однієї і тієї ж машини з трьома і п'ятьма дверима – 2108 і 2109 відповідно. Тому на платформі базового варіанту автомобіля конструктора Запорізького автозаводу розробили машину з кузовами іншої конструкції – універсала з п'ятьма дверима під позначенням ЗАЗ 1105 «Дана». Розширення модельного ряду

Перший зразок універсалу був зібраний на початку 1991 року і незабаром пройшов аеродинамічні тести в лабораторії Інституту механіки МДУ. Випробування показали невелике поліпшення аеродинамічного якості кузова універсала ЗАЗ 1105 «Дана» у порівнянні з базовою «Таврією» (коефіцієнт опору 0,37 і 0,39 відповідно).

Створення п'ятидверної версії зажадало значних змін кузовних панелей. Універсал ЗАЗ 1105 «Дана» має ряд індивідуальних деталей кузова, таких як боковини кузова, дах та задні двері. Верхня поверхня кузова універсала не має водостічних жолобів. Боковини кузова у верхній частині згинаються, заходячи на панель даху. З-за подовженою задньої частини кузова, бампер під п'ятою дверима отримав нову конфігурацію. Змінилося скління автомобіля і задня світлотехніка.

Завдяки новому кузова машина могла перевозити до п'яти осіб і додатково до 200 кг вантажу в багажному відділенні. Конструктивно автомобіль міг бути обладнано зчіпним пристроєм для буксирування причепа, однак на практиці таке рішення траплялося нечасто.

Основні вузли і агрегати використовувалися від ЗАЗ 1102 без змін. Гальмівна система оснащувалася спереду дисковими механізмами і барабанними ззаду. Передня незалежна підвіска не зазнала жодних змін, в задній напівнезалежною застосували посилену конструкцію поперечної балки. Об'єм бензобака залишився незмінним (39 літрів), який для машини явно недостатній через кілька виріс витрати палива.Двигун нового автомобіля

Змінені технічні характеристики ЗАЗ 1105 «Дана» передбачали встановлення більш потужного силового агрегату. Таким повинен був стати двигун Мелітопольського заводу МеМЗ 310. При обсязі 1,25 літра досвідчені зразки мотора розвивали до 60 кінських сил. Двигун повинен був отримати новий колінчастий вал і поршневу групу. Але в силу ряду причин двигун не став серійним. Тому більшість побудованих автомобілів оснастили менш потужним 51-силовим агрегатом МеМЗ 245 від «Таврії».

Машини з таким мотором комплектувалися п'ятишвидкісною коробкою передач (з оснащенням переднього ходу синхронізаторами).

Невеликі партії транспортних засобів оснащували 1,3 літровим 63-сильним двигуном ВАЗ 2108 з оригінальною вазівської чотиришвидкісною коробкою.Модифікації авто

Крім базової версії ЗАЗ 1105 «Дана», випускалися партії машин:з правим кермом (модель ЗАЗ 110520);з двигуном МеМЗ і системою уприскування бензину (модель ЗАЗ 110540);версія з двигуном ВАЗ 2108 (модель ЗАЗ 1125).

Машини з уприскуванням палива оснащувалися каталітичним нейтралізатором і системами уловлювання парів бензину.

На базі вузлів кузова «Дана» випускався пікап під позначенням ЗАЗ 11055. Його задня підвіска з посиленою балкою і більш довгий звис добре підійшли для створення невеликої розвізної машини (вантажопідйомність пікапа була близько 300 кг). Крім того, уніфікація конструкції дозволяла здешевити виробництво і спростити сертифікацію автомобіля.Виробництво

Серійний випуск ЗАЗ 1105 «Дана», що почалася в 1994 році, тривав всього неповних чотири роки. Причиною такого короткого життя стала висока ціна машини (у порівнянні з базовою «Таврією») й недостатня потужність мотора. Крім того, ЗАЗ розширив модельний ряд трьохдверної «Таврії» версією з так званої об'ємної задніми дверима, яка переманила до себе частину потенційних покупців «Дані».

Оснастка для виробництва ряду деталей моделі 1105 знадобилася заводу ЗАЗ пізніше – при виробництві «Славути». На цій більш масової моделі використовувалися бокові двері, задні ліхтарі і бампер від «Дані». Після виходу «Славути» деякі елементи її обробки використовувалися для тюнінгу ЗАЗ 1105 «Дана». Досить частим варіантом тюнінгу стала установка переднього бампера і облицювання радіатора від «Славути».

Більшість машин «Дана» зійшло з конвеєра зі стандартним салоном від ЗАЗ 1102. Лише деякі оснащувалися так званої «люксової» панеллю приладів. Тому ще один поширений елемент тюнінгу – це переробка базових салонів в «люксові».

Невисока якість виготовлення і використання дешевих комплектуючих призвели до швидкого зносу автомобілів «Дана». До цього додалася і низька стійкість кузова до корозії. На сьогоднішній момент вкрай складно знайти таку машину у відмінному стані.



Категория: Автотехника