Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Радянський автомобіль ГАЗ-24 і його версія для таксі ГАЗ-2401


Опубликованно 26.10.2017 08:24

Радянський автомобіль ГАЗ-24 і його версія для таксі ГАЗ-2401

Друге покоління автомобіля «Волга» ГАЗ-24 серійно проводилося з 1970 по 1985 рік.Створення ГАЗ-24

Перші роботи над спадкоємцем ГАЗ-М21 почалися ще в 1958 році. Біля витоків цих робіт стояв один з конструкторів М21 А. Невзоров. Перші напрацювання базувалися на рамному шасі, але від нього швидко відмовилися на користь несучого кузова. Спочатку машина розроблялася під перспективний 6-циліндровий V-образний мотор і базовий 4-циліндровий. На початку 1960-х років були побудовані кілька макетів, на яких відпрацьовувалися елементи дизайну нової моделі. До 1966 році на основі проекту Л. Циколенко і Н. Кірєєва були побудовані кілька ходових передсерійних зразків.

Виробництво настановних партій почалося з кінця 1967 року, але повноваге серійне виробництво стартувало тільки в липні 1970 року.Перша серія ГАЗ-24

До таких машин відносять випуски 1970-1976 років. До моменту початку виробництва 6-циліндровий мотор так і не вийшов зі стадії дослідних зразків. Тому машині дістався допрацьований двигун від колишнього покоління. На багато років він став єдиним силовим агрегатом не тільки для ГАЗ-24, але і її спадкоємців.

Зовні першу серію виділяють хромовані бампери без іклів з нішею номерного знаку під бампером. Під гратами радіатора стояв довгий молдинг, що доходив майже до підфарників. Повторювачі повороту на крилах відсутні, як і габаритні вогні на накладках вентиляційних каналів (на задніх стійках даху). Дзеркало заднього виду перебувало на передньому крилі. Відрізнялися і задні ліхтарі, які мали секційний розсіювач. Катафоти у формі трапеції були винесені на панель кузова під багажником.

Всередині першу серію легко дізнатися по стрічковому спідометру, панель приладів з накладками сталевого кольору без імітації текстури дерева. Дверні карти мали вертикальну прострочку. Переднє сидіння тримісне і складається з трьох частин – два сидіння з роздільним регулюванням і широкий підлокітник, який міг бути використаний як додаткове пасажирське місце. Заднє скло не мало обігріву. Перші випуски машин оснащувалися оббивкою стелі з плафоном освітлення від М21.Друга серія ГАЗ-24

До машин другої серії «Волга-24» умовно відносять випуск з 1976 по 1984 рік. Ці машини вже мали ікла і протитуманні фари на бампері, укорочений молдинг під решіткою радіатора. Задні ліхтарі отримали нові розсіювачі з інтегрованими катафотами. На крилах з'явилися повторювачі поворотів.

Всередині теж відбулися зміни – пластик на панелі приладів і дверних ручках став м'яким, з'явився спідометр звичайного стрілочного типу. Змінився напрям прострочки карт дверей – стало горизонтальним. Сама панель приладів стала обклеиваться наклейками під дерево. З 1977 року зник підлокітник переднього сидіння, і машина стала 5-місцевої.

Заднє скло отримало обігрів від окремого нагрівника.Третя серія ГАЗ-24

До третьої серії відносяться модернізації періоду 1984-1987 років, ознаменовавшиеся переходом до моделі ГАЗ-2410. До її появи призвела уніфікація вузлів ГАЗ-24 в новій перспективній моделі ГАЗ-3102.

У 1985 році в серію пішла перехідна модель ГАЗ-24М. Машина не мала іклів, оснащувалася чорною пластиковою решіткою радіатора (частина машин мала стару решітку), габаритні вогні перенесли в фари. Всередині змін було більше – передні сидіння від ГАЗ-3102 з підголовниками, ручне гальмо перемістився на звичне місце між сидіннями (раніше важіль був під торпедою, за американським типом). Обдув заднього скла замінили більш надійним електрообігрівом.

Випуск ГАЗ-24М тривав близько року. У 1986 році її остаточно витіснила «Волга-2410». На ній впровадили масу елементів від моделі 3102 – більш потужний двигун, пластикову панель приладів і саму комбінацію приладів, кермо, консолі між сидіннями і ряд інших змін.Відмінності версії для таксі ГАЗ-2401

Паралельно з базовою «Волга-24» на конвеєр була поставлена версія для таксомоторної служби. В силу специфіки роботи характеристики ГАЗ-2401 дещо відрізнялися від базової.

Якщо базовий седан мав 95-сильний мотор ЗМЗ-24Д, який вимагав у якості палива бензин АИ93, то версія для таксі оснащувалася дефорсованій за ступенем стиснення версією цього ж двигуна (під позначенням ЗМЗ-2401). Мотор ГАЗ-2401 мав потужність 85 л. с. і працював на більш дешевому бензині А-76, при незначному збільшенні витрати палива.

Така переробка була широко поширена серед приватних власників ГАЗ-24, офіційно в силу більшої поширеності бензину А76. Але велику роль відігравав той факт, що поширені вантажівки ЗІЛ-130 та ГАЗ-53 працювали саме на цьому паливі. І продаж водіями цих машин надлишків бензину була поширеною практикою.

Також ГАЗ-2401 оснащувався оббивкою салону з шкірозамінника, що дозволяло мити автомобіль зсередини. Машини першої серії фарбувалися з заводу в жовто-зелений колір (інші кольори, за окремими замовленнями таксопарків) і з заводу на них наносилася символіка таксі у вигляді чорних «шашечок» на дверях. Друга серія фарбувалася в лимонно-жовтий колір (інші кольори також за замовленням).

В якості стандартного обладнання ГАЗ-2401 оснащувалися лічильником-таксометром (під рукоятками керування мікрокліматом в салоні) і ліхтарем із зеленим світлофільтром в правому верхньому куті на лобовому склі. Версії для таксі завжди мали спереду два роздільних сидіння без підлокітника і третього місця. Всі машини ГАЗ-2401 з заводу мали заблоковану задню ліву двері, щоб уникнути виходу пасажира на проїжджу частину.

Всі зміни базового седана в однаковій мірі стосувалися і версії для таксі. Тому майже всі запчастини ГАЗ-2401 і ГАЗ-24 ідентичні.

З виходом у 1986 році нової моделі змінився і індекс машини таксі – вона отримала номер 2411.



Категория: Автотехника