Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Опис і технічні характеристики ІЖ 412


Опубликованно 24.10.2017 03:42

Опис і технічні характеристики ІЖ 412

У 60-ті роки завод МЗМА створив ряд успішних моделей, які були позитивно сприйняті не тільки в СРСР, але і за кордоном. Держава і завод гостро мали потребу в припливі валюти, тому частка експорту у виробничій програмі ставала дедалі значніше. Для компенсації дефіциту машин на внутрішньому ринку в середині 60-х років почалося будівництво кількох автозаводів, в тому числі дублюючого АЗЛК заводу в Іжевську.Початок виробництва в Іжевську

Спеціально для Іжевського автозаводу на АЗЛК був виготовлений другий комплект технічної документації та оснащення. Першою продукцією стали автомобілі марки «Москвич-408», виготовлені в кількості 300 штук в 1966 році. Через кілька років йому на зміну прийшов «ІЖ-412» - «Москвич» з більш сучасним і потужним мотором УЗАМ-412.

В перші роки випуску Іжевський автомобіль виглядав ідентично продукції АЗЛК, тобто мав кузов від 408-ї моделі з круглими фарами і вузькими вертикальними задніми ліхтарями. Відмінність була тільки в емблемах ІЖ на облицюванні радіатора і на рульовому колесі, а також у матеріалі обшивки сидінь. Ранні випуски Іжевських «Москвичів» проходили під торговою маркою «Сатурн». Це назва знайшло відображення у ранньому варіанті емблеми заводу, стилізованої під зображення планети Сатурн з кільцем.Зміни в конструкції

До 1969 році машини отримують новий дизайн решітки радіатора. Якщо раніше вона мала три горизонтальних бруса (емблема розташовувалася на центральному брусі), то новий варіант дизайну передбачав два бруса (емблема знаходилася між ними). Фото «ІЖ-412» з різними типами решіток нижче.

Але вже скоро кузов змінили за аналогією з АЗЛК: з'явилися нові горизонтальні задні ліхтарі. Але якщо в Москві до цієї зміни, додалися нові грати радіатора і прямокутні фари, то «ІЖ-412» зберіг старий дизайн оформлення передньої частини кузова. Лише в 1972-1974 роках була випущена партія машин з аналогічною АЗЛК гратами радіатора і фарами. Зміна кузова знайшло відображення в індексі моделі – він змінився на «ІЖ-412ИЭ».

Рестайлінг 1982 року

Випуск машини без зовнішніх змін тривав до 1982 року, коли був проведений рестайлінг «Москвича». «ІЖ-412» отримав втоплені в дверні панелі зовнішні ручки і пофарбовану в чорний матовий колір решітку радіатора зі зміненим дизайном. Сигнали повороту і габаритні вогні, раніше розташовувалися по кутах кузова під фарами, перемістилися на бічні частини решітки радіатора. Рестайлінгова версія отримала індекс «ІЖ-412ИЭ028».

Орієнтовно в цей же час відбулася уніфікація конструкції підлоги кузова базового седана і розвізного «Москвича-2715», прозваного в народі «пиріжком». Седан отримав підлогу кузова з додатковими підсилювальними елементами між переднім і заднім підрамника.Створення двигуна «ІЖ-412»

Головною відмінністю між машинами 408-го та 412-го поколінь став новий силовий агрегат. Двигун «Москвича-412» розроблявся в конструкторському бюро МЗМА під керівництвом В. І. Окунева. Досвідчені варіанти мотора були готові в 1964 році. Обкатка і вдосконалення рішень, закладених в моторі, зайняло декілька років. Одним з випробувальних стендів став гоночний «Москвич-Г4М», оснащений 92-сильною версією нового мотора. Спочатку планувалося налагодити виробництво двигунів на площах нового моторного заводу МЗМА. Але завод було необхідно побудувати, на що потрібен час і інвестиції. Тому виробництво передали на завод авіаційних моторів в Уфу. Конструктивні особливості двигуна

При розробці двигуна конструктори запозичили частину рішень у мотора «БМВ» серії М10, мав аналогічний об'єм 1,5 літра. Однак двигун «Москвича-412» не є копією даного силового агрегату. Загальною є концепція нахиленого вбік блоку циліндрів (причому на однаковий кут 20 градусів від вертикалі) і V-образне розташування клапанів в голівці.

Кузов моделі «Москвич-408» розроблявся під установку невеликого по висоті мотора МЗМА-408. Такий же моторний відсік отримав і кузов «Москвича-412». При вертикальному розташуванні блоку 412-й мотор просто б не помістився під капотом автомобіля. Нахил блоку вбік дозволив зменшити висоту силового агрегату і скомпонувати мотор в тісному підкапотному просторі кузова. З цією ж метою перенесли на розташування помпи системи охолодження. Замість традиційної передній частині двигуна її розмістили збоку, поруч з першим циліндром.

Розташування клапанів під кутом дозволило створити камеру згоряння у формі півсфери і забезпечити оптимальні умови газообміну в циліндрах.

Алюмінієвий блок циліндрів оснащувався легкозмінні чавунними гільзами. Тому капітальний ремонт двигуна не вимагав складного обладнання для розточування циліндрів. Привід клапанів здійснювався коромислами і розподільним валом в голівці блоку. Для обертання розподільного вала застосували надійний ланцюговий привід. Масляний насос перебував поза картера двигуна, що дозволяло застосовувати масляні піддони будь-якої форми.

Завдяки сучасній конструкції мотор не поступався іноземним аналогам ні за потужністю, ні за гнучкості роботи.



Категория: Автотехника