Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

>

Just leave me alone! Холодний фін, або п'ять неймовірних досягнень Кімі Райкконена


Опубликованно 21.10.2017 09:10

Just leave me alone! Холодний фін, або п'ять неймовірних досягнень Кімі Райкконена

Кімі Райкконену - 38 / rcnews.hu

- Кімі, ти був відсутній на церемонії нагородження Міхаеля Шумахера? - Так.- Як ти можеш це пояснити?- Я ср** у туалеті.

(Мартін Брандл і Кімі Райкконен, 2006 рік)

Саме таким вступом хотілося б почати розповідь про, мабуть, самому незвичайному пілота Формули-1 сучасності. Сьогодні фіну Кімі Райкконенувиповнюється 38 років, 15 з яких він провів за кермом формульного боліда головного гоночного чемпіонату планети. За цей час фанати гонщика бачили все: перші подіуми, перемоги, успішні сезони і чемпіонства поряд з провалами, завершенням кар'єри і тріумфальним поверненням. Доки Кімі не збирається вдруге йти з перегонів, і хто знає, які успіхи чекають у майбутньому цього спортсмена, і які кумедні історії – його фанатів.

В день народження одного з найуспішніших фінських пілотів в історії Великого Цирку, згадуємо п'ять найголовніших його досягнень, які перетворили його в кумира мільйонів:

Справі час, потісі годину / weheartit.com

1. Дебюти, підкріплені успіхами

Кімі Райкконен дебютував у Формулі-1 двічі, і обидва рази робив це як мінімум голосно. Так його перше пришестя ще в 2001 році запам'яталося миттєвим попаданням в очкову зону з не самою сильною тоді командою Sauber, яка, стараннями Кімі та Ніка Хайдфельдав тому сезоні посіла найвищу сходинку кубка конструкторів за всю свою історію. Другий «дебют» Райкконена стався вже в 2012-м, коли він після закінчення кар'єри у 2009-му знову вирішив випробувати себе, цього разу приєднавшись до Lotus, для якої той рік теж був прем'єрним (в попередніх сезонах команда виступала під патронажем Renault). І знову фін зумів фінішувати в очках, які стали першими в історії колективу.

Те ж саме трапилося після переходу гонщика з Sauber в McLaren (сезон-2002), коли він одразу опинився на подіумі, причому – першому для себе. Така ситуація повторилася і з переходом в команду Ferrari, возлагавшую на Райкконена великі надії. Досвід гонщика допоміг йому не тільки виграти першу гонку в складі «скудерії», але і згодом довести, що не дарма на той момент він став найбільш високооплачуваним пілотом Формули-1!

Звичайно ж, фінн вже в той час був відомий своїми «багатослівними» інтерв'ю, і коли його в 2001-му одного разу запитали «Які у вас стосунки з Петером Заубером?», він дав найбільш розгорнутий і відверту відповідь на це серйозне питання, заявивши «Він мій бос». Після цього всі без винятку полюбили інтерв'ю з Райкконеном.

Ось таким Кімі прийшов в Формулу-1 / sportskeeda.com

2. Чемпіонський титул, або як Кімі відібрав льодяник у дитини

Льюїс Хемілтонміг стати чи не єдиним гонщиком в історії Формули-1, який завоював чемпіонський титул в свій дебютний сезон. Але на шляху британця з McLaren став тільки-що пішов звідти Кімі Райкконен, який зробив майже неможливе. Всього за дві гонки до фінішу сезону новачок Льюїс випереджав досвідченого пілота на 17 очок, а враховуючи, що тоді за перемогу нараховувалося всього 10 балів – зупинити британця могла тільки брила холодного льоду на його шляху. Саме фінн, якого всі знають як Альпініст, і став тим айсбергом, ненадовго потопившим чемпіонські плани британця.

Райкконен зробив все, що від нього вимагалося – він виграв дві гонки, набравши максимум можливих очок. А ось Льюїс зіткнувся з серйозними проблемами, достроково завершивши заїзд в Китаї у гравійній пастці і зіткнувшись з проблемами з електронікою в Бразилії, де він взяв всього два бали. Одне очко розділило двох претендентів на титул, але саме Кімі (нехай і не без допомоги Феліпе Маси) перший і поки єдиний раз в кар'єрі став чемпіоном.

Роком раніше фін розкрив секрет свого впевненого пілотування: «Я десь вичитав, що мені вдається їздити лише завдяки везінню, супутньому п'яницю». Його завжди троллили з приводу спиртного, але і він не упускав можливості підчепити прискіпливих журналістів.

Фін ніколи не церемониться зі ЗМІ / kimiraikkonenspace.com

3. З фінської лазні в королі «Спа»

Кімі Райкконена багато вважають королем траси «Спа-Франкоршам в Бельгії. Дійсно, фін перемагав тут чотири рази, більше, ніж хто-небудь з діючих гонщиків Формули-1. Але, мабуть, титулу короля він удостоївся після свого неймовірного прориву з 10-го на 1-е місце за нікчемні 12 кіл Гран-прі Бельгії-2004.

Тоді Кімі виступав за McLaren, маючи за плечима всього одну минулорічну перемогу в Малайзії. Стартувавши 10-м, Райкконен миттєво відіграв чотири місця, пішовши на ризиковану атаку в першому повороті. На тому ж колі він пройшов Рубенса Баррикелоі став п'ятим, далі здолав самого Шумахерапісля режиму Safety Car на шостому колі, пройшов Девіда Култхарда, а до кінця 12-го кола він вже лідирував після заїзду в бокси Ярно Трулліі сходу Фернандо Алонсо. Друга в кар'єрі перемога стала воістину феноменальною!

Напевно, тоді старт з десятої позиції для Райкконена означав те ж саме, що й старт, про який його якось запитали: «Що означає для вас п'яте місце на стартовій решітці?». Тоді Райкконен відповів як завжди лаконічно: «Це п'яте місце». Такими ж були його відповіді про важливість шолома («Він захищає мою голову») і виборі постійного номери для участі у Формулі-1 («У минулому році я виступав під номером 7. Не бачу причин його міняти»).

Король "Спа" / f1zone.net

4. Перша перемога після камбека, або «Просто залиште мене в спокої. Я знаю, що роблю»

Кімі пішов з Формули-1 після сезону-2009, заявивши, що бажає спробувати свої сили в чемпіонаті світу з ралі. Там гонщик провів два роки, після яких вирішив повернутися в кільцеві гонки, приєднавшись до Lotus. У цілому вдалий сезон рано чи пізно повинен був підкріпитися тріумфом, і такий шанс випав на Гран-прі Абу-Дабі. Схід Льюїса Хемілтона дозволив фіну очолити пелотон, а його впевнене пілотування не залишило шансів йде позаду дворазовому тріумфатору Формули-1 Фернандо Алонсо обігнати чемпіона 2007 року. Однак 28-річний Райкконен допускав помилки, які могли коштувати йому перемоги, про що інженер нагадував йому по командному радіо. В один з моментів Кімі не витримав, і видав фразу, що стала в наш час легендарної: «Just leave me alone. I know what i'm doing», або ж «Просто залиште мене в спокої. Я знаю, що роблю».

В WRC не все виходило з першого разу / carthrottle.com

Гонку виграв Кімі, а тріумф в Австралії в наступному році донині залишається крайнім у його кар'єрі. Фінн не піднімався на вершину подіуму з 17-го березня 2013 року, більше чотирьох років. Можливо, одного разу він знову виграє, або ж просто стане чемпіоном без перемог, як коли-то він міркував про сезону-2012, коли йому підкорився заїзд в Еміратах: «Було б смішно стати чемпіоном, не вигравши жодної гонки».

Час для сну є завжди / kimiraikkonenspace.com

5. Неймовірний тріумф у Японії після програшу чемпіонату

У 2005-му Кімі Райкконен вже міг стати чемпіоном Формули-1, але для цього йому потрібно було перевершити Фернандо Алонсо. Обоє вигравали гонки по черзі, але титул був втрачений в Бразилії, всього за два етапи до кінця чемпіонату. Реванш Кімі Райкконен вирішив взяти в Японії, проте жахлива кваліфікація поставила під сумніви його успіх – стартувати дев'ятий номер повинен був з 17-го місця. Але вже на першому колі він відіграв п'ять позицій, по черзі «з'ївши» ще 10 йдуть попереду автомобілів. За сім кіл до фінішу McLaren Райкконена мчав до п'яти з половиною секундах позаду Джанкарло Фізікеллина Renault. Алонсо вже давно був позаду, але Кімі збирався виграти. Він відігравав по секунді і більш за коло, поки не наздогнав італійця. Той захищався до останньої шикани на фінальному колі, де Кімі і розправився з ним, здобувши фінальну перемогу у сезоні і дев'яту в кар'єрі.

Можливо, саме тоді він вперше замислився про те, як же нудно бути тільки другим: «Я вважатиму за краще поступитися другу і третю сходинки в загальному заліку, щоб не їхати на церемонію вручення трофеїв».

Зовсім недавно Кімі уклав контракт з Ferrari ще на один сезон, і багато почали жартувати на цю тему, стверджуючи, що фін ніколи не піде з Формули-1. Сам він говорить про це так:

«Одного разу настане день, коли я зрозумію, що повинен зупинитися. Може бути, це станеться навіть посередині сезону. Але поки цей день настав».

Щиро сподіваємося, що цей день настане ще не скоро, і ми не раз побачимо фінна з пляшкою пива або з тріском за вухами уплетающего холодненьке морозиво в паддоку після не найбільш вдалою гонки, які бувають навіть у чемпіонів. Все, що залишається сказати в цей святковий день для Кімі Райкконена, можна вмістити в одне слово, придумане самим гонщиком. BWOAH! Без сумнівів, у ньому криється глибокий зміст, до цього моменту не відкрився нікому.

Нагадаємо, що вже в ці вихідні Кімі Райкконен і інші пілоти поборються за перемогу на Гран-прі США.

Читайте також:



Категория: АвтоМотоСпорт